Ärsyttääkö muita nämä kovan eläinrasvan terveyshyötyjen julistajat?
En nyt siis ala väittelemään heidän ajatuksiaan vastaan, vaan otan kantaa heidän ärsyttävään ja päällekäyvään julistukseen. Jos sanon syöväni rasvaa kohtuudella ja käyttäväni rasvanlähteinä rypsiöljyä, pähkinöitä yms. niin en voi muka voida hyvin. Vaikka koen oloni terveeksi, olen normaalipainoinen ja veriarvot yms. hyvät. Sitten seuraa kauhea paasaus kuinka pitäisi syödä hirveästi rasvaa ja vain tyydyttyneitä eläinrasvoja.
Tiivistetysti: Mua ei haittaa jos joku elää pelkällä eläinrasvalla, mutta uskokaa, että muunlaisellakin ruokavaliolla voi voida hyvin. Älkääkä olko niin aggressiivisia (vaan perustelkaa asiallisesti ja linkatkaa luotettavaa tutkimustietoa).
Kommentit (39)
Vastaus otsikon kysymykseen: ärsyttää ihan helvetisti.
Tuota ei tietenkään olisi kannattanut sanoa ääneen, sehän niillä on alunperinkin tavoitteena.
Ärsytyksen lisäksi aina ihmetyttää miksi joku edes haluaa mättää voita ja kermaa ja pekonia. Tai syödä 4 munaa päivässä, niinkuin se yksikin jankuttaja joka täällä viihtyy. Voin syödä max 2 kananmunaa päivässä, enkä edes joka päivä, ennen kuin alkaa tulla korvista ulos.
Itku tulis jos pitäis aamu aloittaa munan, pekonin ja rasvaisen kermajuuston voimin.
Kai se ottaa päähän kun tiedeuskovaiset demonisoivat kananmunat ja voin, vaikka arkijärkiset fiksut tiesivät niiden olevan ok ellei jopa terveellisiä. Ehkä heitä voisi kuvailla neroiksi, kun eivät uskoneet margariineihin ja kananmunien vaaroihin?
Käyttäjä3895 kirjoitti:
Tuota ei tietenkään olisi kannattanut sanoa ääneen, sehän niillä on alunperinkin tavoitteena.Ärsytyksen lisäksi aina ihmetyttää miksi joku edes haluaa mättää voita ja kermaa ja pekonia. Tai syödä 4 munaa päivässä, niinkuin se yksikin jankuttaja joka täällä viihtyy. Voin syödä max 2 kananmunaa päivässä, enkä edes joka päivä, ennen kuin alkaa tulla korvista ulos.
Itku tulis jos pitäis aamu aloittaa munan, pekonin ja rasvaisen kermajuuston voimin.
Muutama sata miljoonaa niin tekee. Tutustu englantilaiseen aamiaiseen jota syödään monessa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3895 kirjoitti:
Tuota ei tietenkään olisi kannattanut sanoa ääneen, sehän niillä on alunperinkin tavoitteena.Ärsytyksen lisäksi aina ihmetyttää miksi joku edes haluaa mättää voita ja kermaa ja pekonia. Tai syödä 4 munaa päivässä, niinkuin se yksikin jankuttaja joka täällä viihtyy. Voin syödä max 2 kananmunaa päivässä, enkä edes joka päivä, ennen kuin alkaa tulla korvista ulos.
Muutama sata miljoonaa niin tekee. Tutustu englantilaiseen aamiaiseen jota syödään monessa maassa.
Tutustu englantilaiseen ylipaino-ongelmaan.
Myös minua ärsyttää todella paljon nämä karppihihhulit. He kuvittelevat tietävänsä ravinnosta enemmän kuin ravitsemustieteen tutkijat.
Ja kuinka pitkä elinikä oli ihmisellä silloin?[/quote]
Meinaat että eläinrasvan syöminen aiheutti taistelukuolemat tai keuhkokuumeen, tai tappoi äidin vaikeaan synnytykseen? Silloin yksikään ihminen ei kuollut sydän- ja verisuonitauteihin tai diabetekseen. Sama olisi väittää että eläinrasvojen syöminen teki ihmisistä mökkihöperöitä, kun he eivät silloin matkustelleet niin paljon kuin nykyään... Ts. aivan eri tekijät aiheuttivat keskimääräisen eliniän alhaisuuden, kuin eläinrasvan syönti.[/quote]
Etkö tosiaan tajunnut, mihin kirjoittaja viittasi???
Koska elinikä oli lyhyt muinoin, eivät kovat rasvat EHTINEET tappaa.
Ärsyttää, koska nämä rasvamässäilijät ja paleodiettipelleilijät maksattavat tulevaisuudessa itse itselleen aiheuttamansa sairaudet nettoveronmaksajilla kuten minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, ap, syö ihan rauhassa rypsiöljysi, mutta älä paasaa sen terveellisyydestä.
En paasaa enkä hyökkää toisinajattelijoiden kimppuun. Toivon vain, että myös minun annettaisiin ilmaista voivani hyvin tällaisella ruokavaliolla ilman perusteetonta paskamyrskyä.
Ap
Sen kun syöt ihan mitä haluat. Älä sinä paasaa mulle mitä mun pitää syödä.
Laita yksi kerros lisää foliota, niin vaimenevat nuo tuntemattomien ihmisten paasaavat äänet, joita kukaan muu ei kuule.
Täsmälleen samat sanat aplle.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa minun sanoneen niin ei mene kauan kun tuokin pystytään jaottelemaan tarkemmin. Eli lihasta saatavaan rasvaan ja maitorasvaan (joka terveellisempää).
Oharina sen verran, että ei ole maitorasvakaan terveellistä, ainakaan naisille.
Esim. rasvaisia maitotuotteita käyttävillä naisilla, joilta on hoidettu rintasyöpä, on 49% suurempi riski kuolla rintasyöpään kuin naisilla, jotka eivät käytä maitotuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa minun sanoneen niin ei mene kauan kun tuokin pystytään jaottelemaan tarkemmin. Eli lihasta saatavaan rasvaan ja maitorasvaan (joka terveellisempää).
Lihasta saatava rasva ja proteiini taas on merkittävä diabetes-riski. Verrattuna kasvissyöjiin, lihansyöjien riski sairastua on diabetekseen on merkittävästi kohonnut.
Mitä tulee ap:n mainitsemaan aggressiivisuuteen, luehan joskus täältä karppausketjuja, sitä raivon ja piikittelyn määrää jolla hyökätään meitä karppaajia vastaan. Ja annas olla kun mainitaan Heikkilän nimi, siitä se vasta lähtee.
Nuo karppausketjut pysyvät asiallisina aina siihen hetkeen asti kun karppauksen vastustaja saapuu paikalle.
Kai sen jokainen ajatteleva ihminen tajuaa, ettei ihmisen kuulu syödä lihaa tai voita joka päivä. Jotkut vaan pitävät niiden mausta, eivätkä siksi kuuntele järkiargumentteja. Toki moni jättää lihat ja maitotuotteet syömättä eettisinkin perustein. Itse en voi käsittää miten joku voi syödä sikaa. Olen käynyt pari kertaa teollisuussikalassa, ja se on jotain hirveää.
Kaikki me kuollaan joskus
Itse aion nauttia syömällä mitä mieli tekee
Sen kummemmin välittämättä onko se oikein jonkun mielestä
Ja ei en ole lihava vaan normaalipainoinen
Suvuussamme on aina nautittu maitoa,kermaa ja voita
Kummasti silti eläneet päälle 80 vuoden jotkut yli 90v
Ja muutama yli 100 vuotiaaksikin
Loppupeleissä kaikki on niin tuuristakin kiinni
Voit kuolla vaikka huomenna työmatkalla
Voit saada keuhkosyövän, vaikka et ole ikinä polttanut tupakkaa
Ottakaa iisisti
Karpit nyt on pellejä. Pitkäikäisimmät ihmiset poikkeuksetta syövät kasvispainotteisesti ja vähän eläinrasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, koska nämä rasvamässäilijät ja paleodiettipelleilijät maksattavat tulevaisuudessa itse itselleen aiheuttamansa sairaudet nettoveronmaksajilla kuten minulla.
Itse asiassa uskon, että saavat itse maksaa laskunsa. Tutkimustietoa on niin paljon, että tulevaisuudessa itse aiheutettujen sairauksien kulut saa Suomessa maksaa itse. Mark my words!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me kuollaan joskus
Itse aion nauttia syömällä mitä mieli tekee
Sen kummemmin välittämättä onko se oikein jonkun mielestä
Ja ei en ole lihava vaan normaalipainoinen
Suvuussamme on aina nautittu maitoa,kermaa ja voita
Kummasti silti eläneet päälle 80 vuoden jotkut yli 90v
Ja muutama yli 100 vuotiaaksikin
Loppupeleissä kaikki on niin tuuristakin kiinni
Voit kuolla vaikka huomenna työmatkalla
Voit saada keuhkosyövän, vaikka et ole ikinä polttanut tupakkaaOttakaa iisisti
No tuota nimenomaan ihmettelenkin (ihan iisisti, ilman minkäänlaista aggressiota) että kuinka ihmeessä jonkun mielestä voi ja kerma ja pekoni maistuvat hyvältä. Kaikesta päätellen "rasvahihhulit" syövät niitä ilokseen, eivät hampaat irvessä terveyden nimissä. Itse en pystyisi vaikka ne osoitettaisiinkin terveellisiksi.
Mutta samaa mieltä siitä että jos tykkää niin antaa palaa. Kerran täällä eletään, eikä kannata suorittaa ainokaista elämäänsä. Mutta edelleen minua ärsyttää jos minulle aggressiivisesti tuputetaan voin syömistä.
Ei se laatu vaan määrä. Itse uskon, että eläinrasva ei välttämättä ole sinänsä epäterveellistä, ihminen vaan ei kestä sitä luonnottomia määriä. Jos syö vaikkapa kanansiipiä kerran kuussa, tuskin tuo heittää ihmisen rasva-arvoja pysyvästi mihinkään suuntaan. Mutta jos niitä syö joka päivä, ihan varmasti nousee kolesterolit.
Eikös Pekka PUska ole vieläkin hengissä? Se ei vissiin syö eläinrasvoja tai ainakaan ei olisi kenenkään muun sallinut niitä syödä.
Mua välillä ärsyttää kun saan paasausta rypsiöljyn syönnistä. Mutta haluan syödä mahdollisimman lähellä tuotettua ruokaa ja useinhan oliiviöljyt eivät ole niin hyvälaatuisia kuin pullossa lukee. Ja ihan laatuhuijausjuttujakin on paljastunut. Lisäksi ne kohtelevat niin huonosti niitä koiriaan siellä Espanjassa, et sielläpäin tuotettuja öljyjä en ainakaan osta. Oon ihan lapsesta saakka syönyt rypsiöljyä, tai moottoriöljyä kuten karppikaverini sanovat. Kai mun kohta pitäs kuolla pois kun keho kokoajan kuulemma tulehdustilassa. No veriarvot on vielä hyvät ja aikas hoikkakin olen, vaikka lähentelen neljääkymppiä ja tulehdusarvot on ihme kyllä alhaiset, eli jos mää vielä jonkun aikaa selviän hengissä. Niin ja kasvissyöjä olen.