Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kummi on paikkakunnalla, ei tule käymään

Vierailija
09.08.2017 |

Ystäväni ja lapseni kummi asuu 300km päässä meistä, joten harvoin tulee nähtyä. Nyt olisi kuitenkin käymässä sukulaisilla täällä päin. Ilmoitti tulostaan kuukausi sitten ja kysyi voiko tulla sillon käymään ja sovittiin että onnistuu. Tiedän että on maanantaina tullut ja ei ole minkäänlaista viestiä laittanut että tulisi katsomaan kummilastaan ja tietää myös että ollaan huomenna lähdössä reissuun eli sillon ei enää onnistu. Lapsella on ensi kuussa synttärit ja ymmärsin puheistaan ettei pääse sinne (kuten ei viimekään vuonna lapsen ekoille synttäreille) joten luulisi että sitä suuremmalla syyllä haluaisi tulla nyt käymään. Todella pettynyt olo ja säälittää lapsen puolesta kun ei tuon vertaa näytä kiinmostavan. :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos itse menisit käymään lapsen kanssa tapaamassa sitä kummia? Mutta ei, senkun vain valitat ja haukut toista ihmistä.

Vierailija
2/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos itse menisit käymään lapsen kanssa tapaamassa sitä kummia? Mutta ei, senkun vain valitat ja haukut toista ihmistä.

Viestiä olen laittanut, ei vastaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteihin voisi toki vastata mutta aina ei vaan ehdi joka paikassa käymään. Tulee ihan mieleen oman kummilapsen äiti joka olettaa automaattisesti että joka ikinen kerta kun olen heidän paikkakunnallaan käymässä menen myös heille, loukkaantuu jos ilmoitan että en ehdi. Käyn siis heillä 2-3 kertaa vuodessa ja viivyn aina vähintään yhden yön yli, monesti 3-4 päivää, tänä aikana yleensä ehdin hikisesti käydä oman lapseni kanssa tämän mummulassa mutta muista menoista noille päiville on ihan turha puhua edes, olen heillä kylässä joten minun odotetaan keskittyvän heihin. Sitten kuitenkin kun olen paikkakunnalla jonkun muun vieraana tai vaikka ohikulkumatkalla niin minua painostetaan ja syyllistetään että miksen mene heitä tapaamaan siinä samalla. 

Vierailija
4/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et soita ja kysy aikataulua?

Vierailija
5/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei muuten mutta meni lahja sivu suun.....

Vierailija
6/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en enää edes ilmoita etukäteen, kun tulen kotipaikkakunnalle. En jaksa sitä iänikuista narinaa tai seläntakana puhuttua märinää "mikset tuu käymään". Se on ihan helvetin rasittavaa, kun odotetaan, että pitää käydä kaikki sukulaiset ja kaverit läpi sillä lyhyellä "lomalla".

Vierailija
7/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kummilapsia monen sadan kilsan päässä ja todella joudun salaamaan käyntini siellä jos en ehdi heitä tavata. Mutta mulla on muitakin tärkeitä ihmisiä siinä kaupungissa enkä halua liian tiiviitä aikatauluja koska mulla on useimmiten lapsi mukana. Kaduttaa kummius, vaatimuksia siitä ihan liikaa, suututaan jos ei päästä synttäreille jne.

Vierailija
8/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kummi ei vain ehdi? Et kai todella odota, että kummilapsi menisi oman perheen edelle?

Vierailija
9/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, oletko nyt oikeasti loukkaantunut moisesta käytöksestä? Mistä tiedät, ettei ole tullut muuta menoa, eikä kummi ole muistanut informoida sua?

Terveisin, tapasin kummini viimeksi kaksi vuotta sitten yo-juhlissani :').

Vierailija
10/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen kaveri on lapseton, tykkää bilettää paljon ja muille kavereille löytyy aina aikaa. Ei käy meillä edes kerran vuoteen. Ei minua haittaisi jos ei joka kerta kerkeisikään käymään mutta kun ei käy koskaan ja tuo että ensin itse kysytään että voiko tulla ja sitten ei tule eikä vastaa. Täällä ollaan näköjään sitä mieltä että kummilasta ei tarvitse nähdä koskaan. Ei ole tosiaan yhdilläkään synttäreillä käynyt. Ap

Vierailija
11/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen kaveri on lapseton, tykkää bilettää paljon ja muille kavereille löytyy aina aikaa. Ei käy meillä edes kerran vuoteen. Ei minua haittaisi jos ei joka kerta kerkeisikään käymään mutta kun ei käy koskaan ja tuo että ensin itse kysytään että voiko tulla ja sitten ei tule eikä vastaa. Täällä ollaan näköjään sitä mieltä että kummilasta ei tarvitse nähdä koskaan. Ei ole tosiaan yhdilläkään synttäreillä käynyt. Ap

Montako kertaa olet itse matkustanut sen kummin luo tapaamaan häntä? Mitä itse olet tehnyt sen kummin eteen? Tarkoitan nyt asioita, joista se kummi tykkää ja arvostaa.

Vierailija
12/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kummilapsi-asia on täysin naurettava ja väkisin väännetty juttu.

Ihmiset tapaavat toisiaan ja toisten lapsia, ostavat lahjoja jos niin tahtovat.

Vierailija
13/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin kohtalo on sama kuin uusperheen äitipuolen kohtalo. Syyllistämistä joka suunnasta. Hirveästi sataa vaatimuksia ja velvollisuuksia ja vastuita, mutta mitään ei kukaan hänelle anna takaisin tai tee vastapalvelukseksi.

Vierailija
14/14 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan sen kummin lapselle valitsi?