Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoren ensimmäinen koulumatka-aamu toiseen kaupunkiin..

Vierailija
09.08.2017 |

On edessä huomenaamulla ja tekisi NIIN mieli lähteä mukaan. Istua junassa vaikka eri vaunussa jos niikseen on ja kävellä "erikseen" koululle päin, ei toki portille asti eikä mitään tunnekuohuhaleja tms, paitsi tietty jos teini haluaiI halia;)

Kokemusta, oletteko ihan ekana aamuna "saattaneet" nuoren uuteen opinahjoon, tai siis sen lähelle, uuteen kaupunkiin ja maisemiin?

Kyllä, jännittää uusi koulumatka ihan pirusti, varmasti jatkossa joka päivä erilailla kuin tähän asti kun koulutie ollut n.5-10min kestoltaan ja rauhallisissa maisemissa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se oo saanu mennä itse junalla/bussilla aiemmin???

Vierailija
2/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä saatan joka kerta. Teini antanut aina luvan. Koulu tosin lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hyvin menee. Nuoret pärjää paremmin kuin me vanhemmat. Olet ihana ja välittävä äiti tai isi.

Vierailija
4/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäreni meni tänään ensimmäistä päivää toiselle asteelle. Vaihtobussilla reilun 10 kilometrin päähän (iso kaupunki). Nuorilla on some, joten sopivat treffit menivät porukalla, ei sinne todella äitiä kaivata...joten äiti nukkui pitkään ja nousi aamuteelle kymmeneltä. - En myöskään seuraisi toiseen kaupunkiin, ei meistä kumpikaan ole sen luonteinen. Hyvät ohjeet riittävän ajoissa ja iso halaus riitti täällä :)

Vierailija
5/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa ihmettelen, miksi ette ole "harjoitelleet" matkaa aiemmin, tekosyynä vaikkapa ravintolassa syömässä tai kahvilla käyminen opiskelukaupungissa?

Vierailija
6/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 3, suoraan sanottuna saan tehdä töitä nuppini kanssa, koska viimeisen viikon ajan on ollut nukahtamusvaikeuksia pääni sisäisen pelkokarusellin vuoksi:(

Todnäk lähden aamulla samaan matkaan ja tosiaan vaikka eri vaunussa istuen, olen vielä kesälomallakin. Ja kotieteisessä rutistettava poika rusinaksi ja pakattava Nessupkt laukkuun..

Ap

Vierailija
7/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tyttö lähtee itse skoballa asemalle ja siitä junalla. Ratikkaa osaa käyttää kun käynyt shoppailemassa usein. Ei mitään tarvetta lähteä mukaan vaikka olis ihana pyöriä siellä Stadin keskustassa

Vierailija
8/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttäreni meni tänään ensimmäistä päivää toiselle asteelle. Vaihtobussilla reilun 10 kilometrin päähän (iso kaupunki). Nuorilla on some, joten sopivat treffit menivät porukalla, ei sinne todella äitiä kaivata...joten äiti nukkui pitkään ja nousi aamuteelle kymmeneltä. - En myöskään seuraisi toiseen kaupunkiin, ei meistä kumpikaan ole sen luonteinen. Hyvät ohjeet riittävän ajoissa ja iso halaus riitti täällä :)

Minne ihmeen toiselle asteelle? Lukioonko? Mikset sano lukio? Ei toinen aste varmaan yliopistokaan ole.

Vierailija
9/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna tyttö lähtee itse skoballa asemalle ja siitä junalla. Ratikkaa osaa käyttää kun käynyt shoppailemassa usein. Ei mitään tarvetta lähteä mukaan vaikka olis ihana pyöriä siellä Stadin keskustassa

Mikä on skoba?

Vierailija
10/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vastaapa miksi ette ole aiemmin harjoitelleet matkaa?

Jollei poika erityisesti halua, älä lähde. Näytä että välität, mutta anna tilaa ja näytä että luotat osaamiseen.

Tulee vielä monia lähtöjä, jolloin täytyy vaan uskoa siihen, että siivet kantavat.

Vierailija
11/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 3, suoraan sanottuna saan tehdä töitä nuppini kanssa, koska viimeisen viikon ajan on ollut nukahtamusvaikeuksia pääni sisäisen pelkokarusellin vuoksi:(

Todnäk lähden aamulla samaan matkaan ja tosiaan vaikka eri vaunussa istuen, olen vielä kesälomallakin. Ja kotieteisessä rutistettava poika rusinaksi ja pakattava Nessupkt laukkuun..

Ap

Eikö muka samasta kaupungista tule muita? Mihin kouluun menossa? Jos urheilu/taide lukio niin pitäis olla jo aika itsenäinen mutta jos johonkin hikkelukioon niin sitten varmaa kannattaa ujoa mammanpoikaa saattaa yo-kirjotuksiin asti.

Vierailija
12/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on skoba?

Skootteri

Vierailija
13/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne ihmeen toiselle asteelle? Lukioonko? Mikset sano lukio? Ei toinen aste varmaan yliopistokaan ole.

1. No sinne. 2. Joo. 3. Koska voin? 4. Ei ole.

Vierailija
14/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläasteelle luulisin

Vierailija
15/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin ankeata päänsisältöä täällä joillakin, kun ajatellaan että hyvin tai paremmin koulussa pärjäävä nuori on jonkinlainen ressukka tms.

Siis oikeasti, olisi ihan suotavaa että aikuisilla jotka täällä palstailee olisi pään sisältö muuta(kin) kuin silkkoa eikä ainakaan noin selvästi toisi omaa yksinkertaisuuttaan ja tyhmyyttään esille..!

Vierailija
16/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap linjoilla taas.

Eiköhän samasta kaupungista tule muitakin, mutta ainakaan samasta, suuresta, koulusta ei valittujen joukossa ketään ole eli 9v kestäneet kuviot menevät aivan uusiksi siinäkin mielessä. Ja sitäkin muutosta poika kuulema oikein odottaa, maisemanvaihdon lisäksi.

On me kesän aikana käyty reitti läpi, tottakai, mutta ei yksi pääsky kesää tee. Mitä muuten tulee tuolla liikkumisiin niin ei poikaa ole kiinnostanut jossain Helsingin keskustassa pyöriminen tai ajanviettäminen, se ei liene synniksi eikä edes epänormaaliksi laskettava asia ole..

Ja olen muuten aivan samaa mieltä kuin edellä kirjoittava, ei se että koulu sujuu hienosti ole synonyymi millekään negatiiviselle. Välillä on todella vaikeata ymmärtää ihmisten logiikkaa ja yleistyksiä, luuloja, tuomitsimisia jne.

Ap

Vierailija
17/17 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saata, lataan matkakorttiin liian vähän rahaa ja menen zumbaamaan puhelin kiinni.

Saa paremmat edut ja somesääliä.