Tulppamallin kuulokkeet, millä helvetillä ne saa pysymään korvissa?
Niihin tulee 3 erikokoista tyynyä, mutta mikään niistä ei istu. Olen ohjeen mukaan yrittänyt asettaa niitä, mutta joko niistä ei sitten kuulu mitään, tai sitten ne tipahtavat saman tien pois. Mitä teen väärin? Graah! Menee hermo noihin kuulokkeisiin.
Kommentit (45)
Ihmisillä on tosi erimuotoisia ja -kokoisia korvia. Minulle ne aikaisemmin yleiset ns. tavalliset nappikuulokkseet eivät käy lainkaan; en edes saa niitä korvaan puhumattakaan, että ne pysyisivät siellä. Tulppamalleista käyvät vain kaikkein pienimmät, niitä isoja on ihan turha yrittää tunkea. Ei siinä auta kuin hommata sopivat. Varmaan on paljon ihmisiä, joille ei käy mikään korvaan tungettava malli.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mulla sit jotenkin massiivisen isot korvat kun ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa tollasten kuulokkeiden kanssa? Vaihdan kyllä aina ne pienimmät tyynyt mutta kuitenkin. Mahtuuko teillä korvatulpat korviin?
Ihan hyvin mullakin pysyy Shuret korvissa korvissa ja mulla on ne suurimmat tulpat käytössä.
Mulla on tää ongelma ja syynä on varmasti ahtaat korvat, kun korvatulpistakaan ei saa S-kokoa korvaan. Paras ratkaisu varmaan siis läppäkuulokkeet.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vain ahtaat korvakäytävät, niihin ei moni nappimallinen mahdu. Mulla ei pysy korvissa Applen napit, mutta Boomin kuulokkeet sopii kuin unelma.
Nuo Applen kuulokkeet ovat aivan hirveät. Jos ne ylipäätään saa tungettua korvaan, fyysinen kipu alkaa viimeistään muutaman minuutin kuluttua.
Mulla on käytössä nämä: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1703/fbmrk/Sennheiser-Momentum-…;
Laadukas ääni, eivätkä tipahtele. Muotoiltu oikealle ja vasemmalle korvalle. Mikrofoni on myös hyvälaatuinen, joten puhelimen toisessa päässä kuullaan vaivatta. Muistaaksen paketissa oli useampi tulppavaihtoehto, jos tuntee tarvetta vaihtaa kokoa.
Laita hyvä veli nappikuulokkeet siipimutterilla kiinni. Tai ihan läpipultilla.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mulla sit jotenkin massiivisen isot korvat kun ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa tollasten kuulokkeiden kanssa? Vaihdan kyllä aina ne pienimmät tyynyt mutta kuitenkin. Mahtuuko teillä korvatulpat korviin?
Ei mahdu korvatulpat eikä kuulokkeet. Ahtaat korvakäytävät, kyllä.
Ei sovi mullekaan. Korvakäytäväni on ahdas ja noiden kanssa tulee sellainen tunne kuin olisi painetta korvassa. Lisäksi korvani vaikkuuntuvat nopeasti (jos en puhdista, niin menevät nopeasti niin tukkoon, etten kuule mitään), joten tuo varmaan pahentaa tilannetta.. Käytän vain sellaisia tavallisia nappeja joita ei tungeta mihinkään, harmi vaan niitä ei meinaa löytää mistään kohtuuhintaan (10-30e).
Oli Koss merkkiset tulpat, joissa kartiomainen "memory foam" pehmeä tulppa. Sen vaihdettavan kartion kun käänsin toisin päin, ne pysyivät korvassa paremmin, mutta olivat kyllä hankalat asettaa korvaan, kun ne piti ensin sormin pyöritellä suppuun.
Tosin ne pysyivät rauhallisessa menossa kärki edelläkin.
Ahtaat korvakäytävät täälläkin ja tulpat ei istu. Kokeiltu on eri malleja ja kokoja eri valmistajilta ja eri materiaaleista. Harmittaa, kun sillä hetkellä kun ne saa paikalleen, äänen laatu on valtavasti parempi kuin niillä korvan päälle asetettavilla luureilla tai perinteisillä nappikuulokkeilla. Ei vaan passaa liikauttaa lihastakaan jos haluaa että ne tulpat myös pysyy paikallaan. En ole vielä kokeillut, mutta olen kyllä miettinyt, kun löytyy eri merkeiltä näitä korvavahoja ja -kittejä, josko sellaisesta saisi muotoiltua sopivan "kehdon" joka pitäisi tulpan paremmin paikallaan. Sen jälkeen onkin sitten halvempi käyttökelpoisten konstien tie käytetty loppuun. Jos nuo kitit ei toimi, pitäisi kai hankkia muotoon valetut tulpat. Maksavat hunajaa, mutta niiden nyt viimeistään luulisi istuvan.
Kostuta tulppa syljellä, niin se saattaa sujahtaa paremmin paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vain ahtaat korvakäytävät, niihin ei moni nappimallinen mahdu. Mulla ei pysy korvissa Applen napit, mutta Boomin kuulokkeet sopii kuin unelma.
Tai sitten niin väljät korvakäytävät ettei suurinkaan normisetin mukana tullut kumitutti riitä. Minulla lähinnä tämä ongelma eli suurinkaan kolmesta ei tahdo istua tiukasti ja sama vaiva korvatulppien kanssa. Pitää olla erikseen tilattua XL-kokoa.
Tai sitten korvakäytävät ovat vaan sen malliset (ulospäin leviävä kartio tms) että ne pullauttavat luonnostaan nappikuulokkeet pihalle pienestäkin liikkeestä.
Ei kukaan ole niin idiootti että tunkee jotkin kuulokkeet korvaansa,kuulo siitä menee ja alkaa tinnitus.
Mulla tippuu siksi kun se johto on niin painava. Joten laitan hiuspinnin siihen kohtaan missä kuulokkeet haarautuu ja sit kiinnitän sen paidan/takin kaulukseen niin että johto ei roiku vaan jää kannatelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole niin idiootti että tunkee jotkin kuulokkeet korvaansa,kuulo siitä menee ja alkaa tinnitus.
Niin, se puhelimen liiallisen äänenvoimakkuuden varoitusraja lienee asetettu alkuperäiskuulokkeille, jos semmoiset ovat myyntipakkauksessa olleet. Kun vaihtaa tulppamallisiin ,kokee äänen kovempana.
Joo, en ole kertaakaan saanut tuollaisia korvakäytävään meneviä kuulokkeita survottua korviini, yrittäminen sattuu eikä niitä sen takia saa sitten tarpeeksi syvälle. Ikävää myös, että puhelimien mukana näyttää nykyään pelkästään tulevan myös näitä syvälle laitettavia kuulokkeita. Onneksi kuitenkin löytyy nappikuulokkeet, jotka menevät korvaan, mutta eivät kuitenkaan korvakäytävään.
Kai te olette vetäneet korvalehdestä samalla kun olette niitä tulppia asentaneet? Se, mistä kohdasta kannattaa vetää, selviää kokeilemalla. Silloin korvakäytävä aukeaa ja muuttaa muotoaan.
Huolettomat pantakuulokkeet
Jos muu ei auta
https://www.mulletoi.com/huolettomat-pantakuulokkeet
Perinteiset nappikuulokkeet eivät ole ikinä pysyneet munkaan korvissa, mutta langattomat nappikuulokkeet korvaevillä pysyy.
Leikkaa vähän niistä kuulokkeiden tulppien ulommasta kuoresta lyhyemmäksi niin ainaki itella aina toiminnu näin