Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MÄ olen ihan LOPPU!!!

Vierailija
09.07.2008 |

Siis kaikkihan on ulkopuolisen silmin hyvin.

Meillä 3 lasta, 4v,2v ja 6kk.. Mies koko loman ajan mennyt kesämökkiä rakentamaan - minä jäänyt kotiin, koska sinne ei voi mennä lasten kanssa (kokeiltu siis on).. Jos menemme kaikki niin koko ajan joku lapsista teloo itseään johonkin ja itse en pääse mitenkään auttamaan, vaan olen vaan lasten kanssa!! joten valitsen siis mieluummin kotiympyrät, koska silloin edes vaipanvaihto helpottuu, ja ruokailu jne..

Ensi viikolla alkaa taas työt hänellä ja mulla on ollut pahemmat päivät kun hän oli töissä!! Esim. mies lähtee klo kahdeksan ja tuli eilenkin klo21.. Ja se työn eteneminen on älyttömän hidasta! Siis kun ei ole ammattimies eikä mitään..

Mä en tiedä miten saisi edes tämän katkeruuden pois. Muut ovat olleet pitkillä lomareissuilla ja muuta jännää. Minä kotona lasten kanssa.

En ole mitenkään avuton ihminen tai muutenkaan toistaitoinen. Totesin vaan tänään että ihan turhaan lähden yhtään mihinkään lasten kanssa kun jos joku heistä alkaa huutamaan niin hermot palaa ihan silkasta väsymyksestä. Sisällä on jokin kupla otsassa, mikä purkautuu kohta todella pahasti..

Mitä teen???? APUA!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muut ovat olleet niillä jännillä matkoilla, niin teilläpä on tulevina lomina oma, ihana mökki. Tai jos olet niin väsynyt, ettet tuohon pysty, niin hankit jostain hieman apua. Olisiko joku koululainen valmis pienestä maksusta katsomaan osaa lapsista? Jos siis ei ole yhtään tukiverkkoa, joka auttaisi sinua. Tsemppiä! Kuulostaa tosi raskaalle.

Vierailija
2/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ymmärrän sua, et ole ainut noin tunteva. Mulla mies tekee työtä pitkät päivät ja olen lasten kaa keskenään arjet ja jopa lauantaitkin. Mies kun tekee urakointia niin päivät on tooosi pitkiä. Teillä pieniä lapset viel. itse voisin kuvitella tilanteen välillä jopa mahdottomaksi tehdä mitään vaativaa kotona pieniltä lapsilta mutta meillä sinällään helpottaa kun kaksi vanhinta ovat jo kouluikäisiä joten voivat mainiosti tehdä pikkuaskareita hekin. Pienemmät ovatkin sitten eri asia. Älä sitä sure jos ei minnekään matkalle pääse tai reissuun, en ole päässyt itsekään ja tiedän että monet tuttavani ovat reissanneet. Päätimmekin että voi pitää taukoa siinäkin, voisinhan lähtee lasten kaa käymäänkin reissus, mies ei töiltään ehdi, mutta en.. ei mua niin innnosta. Lapset ovat olleet kavereilla ja tivoleissa ym. ja tiedän jos joku sanoo että matkailu avartaa, mutta kaikkeen ei oo varaa eikä meilläkään kun olin pieni, käyty koskaan missään reissuissa eikä minusta ole tullut yhtään sen onnettomampi ihminen :) Koeta ymmärtää miestäsi kun hän uurastaa rakennuksella, ei varmasti ole helppoa hällekään. Kyllä ne helpotkin ajat viel koettaa. Voimia kovasti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset melkein samanikäisiä kuin teillä, meillä mies tekee remonttia iltaisin. Välillä on ollut tosi rankkaa, kun lapset on sairastanut ja nuorin valvonut yöt. Meillä on yksinkertaisesti hidastettu tahtia. Pahimpaan aikaan mies ei vaan tehnyt remonttia vaan oli kotona auttamassa lasten kanssa. Tietenkin remontin valmiiksi saaminen auttaa meillä muuten, mutta olemme tehneet priorisointeja tarpeen mukaan. Nyt on taas lasten kanssa ollut vähän helpompaa, jolloin miestä ei juuri kotona näy. Tarpeen mukaan ollaan yritetty päästä jonnekin kahdestaan, edes ravintolaan keskellä päivää ilman lapsia. Nyt haaveilemme yön yli kestävästä reissusta miehen loman aikana. Jos emme muuta keksi, menemme yöksi Omenahotelliin! Puhuminen kannattaa myös, monta kertaa olemme kiukutelleet väärinkäsityksien takia. Nyt kun olemme hiukan oppineet puhumaan, on hiukan helpompaa. Muista, että tämä on vaan väliaikaista. Voimia teille!

Vierailija
4/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun se mökki on valmis, saat nauttia monista ihanista lomista siellä. Tämä kesä menee näin, ensi kesä on jo ihan toisenlainen. Ei kannata verrata omaa elämäänsä muiden elämään ja lomailuun!

Vierailija
5/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja haluaisin vain nukkua kokonaisen päivän. En haluaisi lähteä mihinkään reissuun, voi kun saisin nukkua vaikka viikon putkeen. En lähtisi kotoa mihinkään! Jos voisi aloittaa edes yli 7 tunnin yöunilla, bu huuu!

Ja miehen kanssa en ehi vaihtaa sanaakaan. Tulee rempalta kun olen jo käymässä nukkumaan, ja sitten ei jakseta kuin tiuskia pari sanaa.

Ja esikoinen tuntuu olevan ihan heitteillä kun kierrän töiden jälkeen illat rautakauppoja tarvike hankinnoissa - tosi kiva kesä lapsella. Voi kun saisi ees olla sen kanssa kotona.

Mutta kohta alkaa äitiysloma, ja sitten en poistu uudesta kodista mihinkään - niih! Kuin vaunulenkille ja puistoon. (katotaan millon alkaa seinät kaatua päälle :D aina jotakin valitettavaa) Ja sittenhän mulla on taas aikaa esikoisellekin - yhden lapsen äidin toiveajattelua ;)

Vierailija
6/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua nyt niin kauheasti korpea enää.. nämä pienet viestinne ihan oikeasti piristi!! Soitin ja huusin- ihan alkukantaisesti - huusin miehelleni puhelimeen että olen poikki!! Soitin nyt sitten kyllä takaisin ja sovittiin että hän tekee yhden homman loppuun ja tulee sitten. Keitin kahvit, nuorin nukahti ja isommat eivät ole hirveästi uskaltaneet tapella vähään aikaan.. huoh. No, meillä onneksi kyllä keskusteluyhteys (lue huutoyhteys) on säilynyt. Iltaisin jutellaan keittiön pöydän ääressä pitkiäkin aikoja.. meillä ei ole telkkaria..

Oon vaan niin pitkälle tunneihminen, että välillä kun asiat on huonosti - neon TODELLA huonosti.. Sitten hetken kuluttua kaikki kun on hyvin niin olen aurinkoinen ihanampi ihminen..

ap

Vierailija
7/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös 3 lasta (1,5v, 4v ja 6v) enkä jaksa olla viikonloppujakin yksin kolmen kanssa. Päätimme vain, että odotamme uutta intoa ja vuoden päästä lapsetkin ovat isompia. Ehdimme silti olla vielä valmiissa mökissä vuosikymmeniä... Meillä mökki siis sikäli valmis, että säältä suojassa ja sisätyöt voivat odottaa.

Tuokin lienee priorosointi kysymys, koska rakennatte kuitenkin kesämökkiä, ettekä asuntoa. Toiset elää ilman mökkiäkin. Toteutatko kenties kotoasi tulevaa perimää, jossa ninun pitää pärjätä, vaikka mikä olisi?

Ette te ole huonoja, vaikka toteaisittekin, ettette jaksa tuota rallia nyt, kun lapset ovat noin pieniä. Sitä helposti ajattelee, että elämä nyt vain on tällaista, enkä voi sille mitään, mutta kuka teidän elämää voisi muuttaa, jos ette juuri te?

Vierailija
8/8 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mökki on siinä vaiheessa että todennäköisesti joudumme lykkäämään sisätyöt seuraavaan kesään.. nyt on katon pystytyksellä vaan kiire..

Toteutan varmaan alitajuisesti sitä, että myönnetä ei, jos on vaikeaa, tai ainakaan sillä hetkellä..

Ja juuri tuosta elämän muuttamisesta - tuntuu että itse tekisin sellaisen päätöksen nopeammin ja helpommin. Mies sattuu olemaan aikamoisen tunnollinen ja jääräpäinen ihminen. Ihana piirre se on, mutta ajoittain kahlitseva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi