Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä haluaisin tehdä elämälläni, auttakaa

Vierailija
08.08.2017 |

Olen 21-vuotias eikä mulla ole mitään käsitystä mitä haluaisin tehdä työkseni. Opiskelen tällä hetkellä alaa joka on ihan mukavaa, mutta työllisyystilanne on huono ellei ryhdy yrittäjäksi. Haluaisin tehdä työkseni jotain mistä nautin, mutta josta samalla saisi tarpeeksi hyvää palkkaa ettei tarvitsisi stressata rahasta. En osaa sanoa mikä kiinnostaa, kun ei oikein ole mitään erityisiä kiinnostuksenkohteita. En koe myöskään olevani mitenkään älykäs tai kirjaviisas että edes pääsisin opiskelemaan mitään ns. vaativaa alaa.

Ahdistaa kun omat perheenjäsenet ovat hyvissä ammateissa (insinööriä, dippainssiä yms). Olen itsekin siinä mielessä kunnianhimoinen että haluaisin olla korkeastikoulutettu, mutta siinäkin tulee esteeksi itseluottamuksen puute ja yleinen tyhmyys.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis aika introvertti, opiskelen kuitenkin nyt asiakaspalvelualaa ja huomaan miten rasittavaa se on. Pidän kyllä ihmisten kanssa jutustelusta, mutta kaipailisin enemmän sellaista rauhallista työtä. En kuitenkaan ihan täysin yksinäistä työskentelyä kaipaa.

Tuntuu että kaikki omat toiveet ja kiinnostuksenkohteet ovat ristiriidassa.

Vierailija
2/3 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Olen itsekin siinä mielessä kunnianhimoinen että haluaisin olla korkeastikoulutettu, mutta siinäkin tulee esteeksi itseluottamuksen puute ja yleinen tyhmyys.

Nämä on uskomuksia, joista voit päättää luopua, ja sen jälkeen tehdä mitä vaan.

Itsekin lähdin yliopistoon opiskelemaan vasta kolmekymppisenä, koska kärsin tuosta uskomuksesta että en pärjää, en ole lahjakas, en ole kovin älykäs. Jossain vaiheessa luin kirjan, joka kyseenalaisti koko lahjakkuusteorian. Sen mukaan kenestä tahansa keskivertoälykkäästä voi tulla ammattilainen käytännössä mille tahansa älyllisiä taitoja vaativalle alalle. Ei ehkä maailman huippua tule, mutta hyvä ammattilainen.

Lopulta minä menin ja uskalsin kokeilla. Halusin koodariksi, että saisin yksin nyhvertää jotain, mutta olin aina ajatellut että olen matemaattisesti  ja loogisesti lahjaton joten ei onnistu. Mutta tiesin olevani keskivertoälykäs ihminen ja uskoin, että pystyn, kunhan teen paljon töitä. Niin minä lähdin lopulta yliopistoon ja valmistuin tietojenkäsittelytieteen maisteriksi 4 vuodessa. Mikä harmi, että rajoittavat uskomukseni olivat estäneet opinnot nuorempana :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi