Mulla ja kahdella lapsella jää vuokran jälkeen käteen 800€, onko oikein?
Kommentit (36)
No on se oikein jos tyydyt siihen. Jos haluat enemmän niin mene parempi palkkaiseen työhön tai vaihda halvempaan asuntoon.
Järkyttävän iso rahasumma! Pistä puolet säästöön
Lisääntyessään ottaa tietoisen riskin toimeentulon kannalta.
Jos olet suhteuttanut menosi tuloihisi, että sinulle tuo 800 jää silloin se on ihan oikein.
Miks oot tehny kaksi lasta?
Eikös niitä voisi tehdä sellaisen määrän että rahat riittää?
Vaikuttaa että olet oikeutettu toimeentulotukeen. Yh ja kaksi lasta pitäisi jäädä käteen vuokran jälkeen 1100-1200 e. Kokeile laskuria ja varmista että asuntosi vuokra on hyväksyttävissä kokonaisuudessaan.
Kahdesta lapsesta saa vähimmilläänkin 2x150€ elareita Kelalta. Lapsilisät 200€+yh-korotukset. Tähän päälle vielä palkka tai Kelan tarjoama tukiviidakko. Toimeentulotukeen et taida olla oikeutettu, joten tuon rahan pitäisi riittää. Puolet ruokaan ja loput harrastuksiin, vaatteisiin, yms.
Etsi halvempi asunto, niin vuokraan ei uppoa "liikaa".
Kaikkien asumiseen liittyvien kulujen (vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus) sinulle lain mukaan kuuluu jäädä n. tuhat euroa.
Eli toimeentulotukea hakemaan tässä tilanteessa. Toimeentulotukiasiakkaana saat mahdollisesti myös harkinnanvaraisia eriä kodin hankitoihin, lasten harrastusmaksuihin, lomiin ym.
Mutta, jos siis olet ylihintaisessa asunnossa kriteereihin nähden, niin sinun pitää kyllä nopealla aikavälillä hakea halvempi asunto. Siirtymävaiheessa olet kuitenkin oikeutettu todennäköisesti tukeen.
Minulla jää 900e, vuokra on n. 200e yli normin, joten tttukea en ole edes hakenut.
Hyvin ollaan pärjätty. Tietysti pitää vähän katsoa mihin sitä rahaa käyttää.
Postaa työsoppari, verokortti ja tilinauhat niin lasketaan siitä sitten menikö oikein. Muuten on vähän hankala sanoa.
Mulla lapsettomalla on tulot se työmarkkinatuki, alle 600 kuussa. Onneks ei tartte vuokraa maksaa. Sais olla kyllä enemmänkin.
Mee töihin.
Huh, onneksi en maksa veroja Suomeen. Maksakaa te.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
Ja sitten kun elämä potkii päähän palaat takaisin äidin helmoihin...
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien asumiseen liittyvien kulujen (vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus) sinulle lain mukaan kuuluu jäädä n. tuhat euroa.
Eli toimeentulotukea hakemaan tässä tilanteessa. Toimeentulotukiasiakkaana saat mahdollisesti myös harkinnanvaraisia eriä kodin hankitoihin, lasten harrastusmaksuihin, lomiin ym.
Mutta, jos siis olet ylihintaisessa asunnossa kriteereihin nähden, niin sinun pitää kyllä nopealla aikavälillä hakea halvempi asunto. Siirtymävaiheessa olet kuitenkin oikeutettu todennäköisesti tukeen.
Paljonko yhden lapsen vanhemmalle kuuluu jäädä käteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko yhden lapsen vanhemmalle kuuluu jäädä käteen?
Toimeentulotuki:
yh n. 530e
yksi lapsi n. 300 riippuen iästä.
Vuokran ja asumiskulujen jälkeen n. 830e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
Ja sitten kun elämä potkii päähän palaat takaisin äidin helmoihin...
Suomessa on 400 000 ihmistä jotka elättää kaikki tuensaajat. Kohta se kamelin selkä katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon yh ja toi 800€ ei kyl riitä mihkää
Matala tulotaso ja yksinhuoltajuus ovat ihan omia valintoja.
1.menot exceliin
2. muuta halvempaan kämppään
3. etsi parempi duuni
4. Lopeta trollaaminen ja käytä aivojasi järkevämpään jotta kohdat 1-3 onnistuvat.
Tässä tapauksessa sanoisin että asiantila on oikein ja kohtuullinen juuri sinulle. Kannattiko se lisääntyminen?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että olet oikeutettu toimeentulotukeen. Yh ja kaksi lasta pitäisi jäädä käteen vuokran jälkeen 1100-1200 e. Kokeile laskuria ja varmista että asuntosi vuokra on hyväksyttävissä kokonaisuudessaan.
Hei kiitti tästä! Mä laskin niin tosiaan meille pitäis vuokran jälkeen jäädä tuo päälle 1100€/kk.
Olen työtön tällä hetkellä, joten hyvä et saa nyt vähän enemmän!
ok