Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä yrittää lasta asumaan luokseen

Hukassa
07.08.2017 |

Apua, onko muita vastaavassa tilanteessa? Erosin lapsen isästä kun lapsi oli alle 1-vuotias. Sovittiin yhteishuoltajuus lastenvalvojan luona ja minusta tuli myös lähivanhempi. Tapaamisista sovittiin niin että lapsi on isällään joka toinen viikonloppu ja yhtenä iltana viikossa lisäksi. Tuo arki-ilta tosin ei ole toteutunut kuin satunnaisesti. Nyt kun lapsi on 5-vuotias, mies uusissa naimisissa rakentamassa taloa on hän päättänytkin kääntää asiat niin että lapsi muuttaisi hänen luo ja lapsi olisi minulla joka toinen viikonloppu. Millä järjellä?! Asumme paikkakunnalla jossa minulla ei ole turvaverkkoa ympärillä vaan ainut hoitaja on lapsen isä ja olen lapsen tähänkin asti hoitanut töistä huolimatta ilman että lasta olisi tarvinnut laittaa edes vuoropäiväkotiin. Apua lapsen hetkelliseen vahtimiseen kun kysyn isältä vastaus on aina ei. Kun lapsi on hänellään kuulen lapsen olevan mummollaan ja se pettymys mikä lapsen silmistä huokuu kun hän olisi halunnut olla isänsä kanssa. Mä olen yrittänyt kaikkeni että isä olisi lapsen kanssa enemmän tekemisissä, välimatkaa ei ole kuin 10 km kotiemme välillä. Nyt mua pelottaa mitä hän seuraavaksi keksii, hän on tehnyt minusta lastensuojeluilmoituksia ihan kiusallaan silloin kun lapsi on ollut hänen luonaan, ottanut valokuvia todisteeksi lapsen viikonloppukassista kun en ole pakannut kuin kahdet alushousut viikonlopuksi ja muutenkin kuulemma "kävelen hänen yli" lapsen asioissa. Onko hänen tarkoitus vaan mustamaalata minua äitinä? Mitä mä teen?? Onko huoli siitä että hän saisi lapsen luokseen asumaan turha vai pitäisikö minun oikeasti olla huolissaan? Sanotaan vielä se tähän että hän on ehdottanut viikko-viikko asumista vuosi sitten johon olen ollut suostuvainen, sillä tällä hetkellä opiskelen ja yritän samalla tehdä töitä että eläisimme,(siitäkin kuulen lähinnä vittuilua kuinka minun pitäisi se lopettaa koska olen niin luuseri ettei musta mitään tule) olen ehdottanut pidennettyä viikonloppua mutta hän haluaa vain lapsen kokonaan luokseen. Tekeekö hän tätä vain ilkeyttään?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla ole mitään hätää. Isällä ei ole perusteita asumisen muuttamiseen. Olet itse vain tiukkana, mikäli asiat ovat todella noin kuin olet kertonut.

Mikään oikeuden instanssi ei suosittele nykyisin Suomessa vuoroviikko-asumista. Sellaiseen ratkaisuun päätyminen on harvinaista, elleivät vanhemmat ole todella hyvissä ja avoimissa väleissä.

Onko sinulla paljonkin kokemuspohjaa oikeuden päätöksistä?

Olen eri vastaaja, mutta minulle perheoikeuteen erikoistunut asianajaja sanoi ettei oikeus koskaan päätä viikko-viikko-asumisesta ellei se ole molempien vanhempien toive. Yhteistyöhalu on keskeistä viikko-viikossa.

Vierailija
22/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyö pitäisi toimia joo, mutta mitä sitten kun useimmiten puhelimessa puhuminenkin kärjistyy siihen pisteeseen että luuri on laitettava kiinni? Meillä on siis lastenvalvojalle/perhesovittelijalle aika tällä viikolla, en tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa mutta tuntuu aika turhalta edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteistyö pitäisi toimia joo, mutta mitä sitten kun useimmiten puhelimessa puhuminenkin kärjistyy siihen pisteeseen että luuri on laitettava kiinni? Meillä on siis lastenvalvojalle/perhesovittelijalle aika tällä viikolla, en tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa mutta tuntuu aika turhalta edes.

Et ole tuon vertaa ottanut asioista selvää? Sinun pitäisi olla lapsesi puolella ja ottaa riittävän kattavasti selvää asioita. Muutenhan isä voi kusettaa sinua mennen tullen ja kohta ollaan siinä pisteessä, että se lapsi ihan oikeasti asuu isällään.

Vierailija
24/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sinne kuitenkin mennä jotta et vaikuta itse yhteistyöhaluttomalta.

Lapsi on asunut ikänsä sinun kanssasi, joten täytyy olla hyvät perustelut jotta sitä lähdettäisiin muuttamaan. Hanki hyvä asianajaja jos oikeuteen menette. Ja talleta kaikki viestit ym. Muista myös itse lapsen etu. Jos isä on hyvä isä kuitenkin silloin kun he tapaavat, niin lapselle hän on tärkeä .

Vierailija
25/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha mennä sovittelemaan miten lasten asioita tulevaisuudessa hoidetaan? Oikeuteen vaan, jossa isä vie sinua sitten ihan mennen tullen, kun et ole ottanut asioista selvää?

Suosittelen sinulle ihan oikeasti näihin asioihin perehtynyttä juristia.

Vierailija
26/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen että eri aikaan sinne mennään istumaan ja kertomaan omat näkemykset mutta miten sen jälkeen pitäisi päästä yhteisymmärrykseen? Viimeksi kun siellä olimme, istuimme kaikki saman pöydän äärellä.

Vierailija
27/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä että kysymys on rahasta. Isä laskee että hän saa sinulta elatusmaksuja. Talonrakennus on kallista puuhaa.

Vierailija
28/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sen että eri aikaan sinne mennään istumaan ja kertomaan omat näkemykset mutta miten sen jälkeen pitäisi päästä yhteisymmärrykseen? Viimeksi kun siellä olimme, istuimme kaikki saman pöydän äärellä.

Nykyään on mahdollisuus myös ns Follo-sovitteluun. Se on pehmeämpi muoto oikeudenkäynnistä ja paikalla on tuomarin lisäksi perheasioihin perehtynyt asiantuntija, esim psykologi.

Vierailija
29/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ilmiselvästi rahasta. Nyksää ottaaa pattiin kun lapsesta pitää maksaa, haluaa sulta rahaa kun kerran on odotettavissa että kouluttaudutkin. Ja kenellä se lapsi sitten oikeastaan olisi, no mummolla tietty! Kyllä on inhottava isä ja isän uusi nyksä. Oikein kuvottaa. Pitävät sua tyhmänä ettet muka tajuaisi.

Vierailija
30/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan niin voimattomalta tällä hetkellä. Isän lähipiirissä on myös taistelu lapsen huoltajuudesta ja uskon että sieltä on tullut hyviä neuvoja äidin "lyttäämiseen", mm. kuvata vaatekassin sisältö jossa oli muiden vaatteiden lisäksi VAIN kahdet pikkarit ja niitä kun olisi tarvinnut viikonlopuksi enemmän. Enkä ollut tajunnut laittaa kumisaappaitakaan mukaan kun olivat lähteneet mökille, hölmö minä kun minulle ei oltu kerrottu että niitä tarvitaan... Nämä kuulostaa naurettaville mutta voiko esim. tuollaisilla olla painoarvoa kun lastenvalvojalle mennään?

Voisin kuvitella, että lastenvalvoja on nähnyt kaikki tällaiset temput jo useaan kertaan. Tekevät tätä kuitenkin työkseen.

Vierailija
31/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen 5/5. Ei minulla olekaan valtaa omia lasta. Olen yrittänyt laajentaa tapaamisia, suostunut isän hetken mielijohteesta nousevaan ajatukseen viikko-viikko systeemistä, mutta sitten se ei sopinutkaan hänelle. Kokeiltiin pidennettyä viikonloppua, sovittiin suullisesti, mutta sekin peruttiin kun sekään ei hänen tilanteisiinsa enää sopinut. Tuollaiselleko ihmiselle minun pitäisi sitten uskoa lapseni kokonaan joka saattaisi hetken päästä päättääkin ettei hän halua lasta asumaan luokseen??

Älä sovi mitään tapaamista puhelimitse. Kaikki tapaamiset viesteillä tain

sähköpostilla. Pyydä myös peruutusilmoitukset viestillä. Tekosyynä käytä ettet halua sopia asioita lapsen kuulen jotta hän ei joudu pettymään. Todellinen syy on kerätä todisteita isän käytöksestä lasta kohtaan.

Eletäänkö nyt 50-lukua? Miksei vain laittaisi puhelintaan tallentamaan kaikki keskustelut?

Vierailija
32/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo minullakin mielessä käynyt mutten jaksa uskoa vaikka vaikea tapaus onkin. Sanoinkin että voin jäädä myös kotiin kun häntä opiskeluni ja satunnainen työssäkäynti ärsyttää mutta hänen rahapussistaan se tulee olemaan pois, ehkä sekin täytyy sitten siellä valvojalla laskea uudestaan.

Vierailija
33/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulmasta tämä keskustelu vaikuttaa melko sekopäiseltä. Tai siis en ainakaan tunne yhtään miestä joka vaatisi tällaista "kiusatakseen" tai maksellakseen jotain talonrakennusta. Mitään taloja ei rakennella elarimaksuilla, muutenhan yh:t eivät asuisi kaikki lähiössä.

Vierailija
34/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen 5/5. Ei minulla olekaan valtaa omia lasta. Olen yrittänyt laajentaa tapaamisia, suostunut isän hetken mielijohteesta nousevaan ajatukseen viikko-viikko systeemistä, mutta sitten se ei sopinutkaan hänelle. Kokeiltiin pidennettyä viikonloppua, sovittiin suullisesti, mutta sekin peruttiin kun sekään ei hänen tilanteisiinsa enää sopinut. Tuollaiselleko ihmiselle minun pitäisi sitten uskoa lapseni kokonaan joka saattaisi hetken päästä päättääkin ettei hän halua lasta asumaan luokseen??

Älä sovi mitään tapaamista puhelimitse. Kaikki tapaamiset viesteillä tain

sähköpostilla. Pyydä myös peruutusilmoitukset viestillä. Tekosyynä käytä ettet halua sopia asioita lapsen kuulen jotta hän ei joudu pettymään. Todellinen syy on kerätä todisteita isän käytöksestä lasta kohtaan.

Eletäänkö nyt 50-lukua? Miksei vain laittaisi puhelintaan tallentamaan kaikki keskustelut?

Tallennetta voidaan väittää väärennöksi, kuten kaikkea muutakin todisteita. 

t. huoltajuusriidan läpi käynyt

Vierailija
35/35 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

321212 kirjoitti:

Miehen näkökulmasta tämä keskustelu vaikuttaa melko sekopäiseltä. Tai siis en ainakaan tunne yhtään miestä joka vaatisi tällaista "kiusatakseen" tai maksellakseen jotain talonrakennusta. Mitään taloja ei rakennella elarimaksuilla, muutenhan yh:t eivät asuisi kaikki lähiössä.

Heko heko, kakkihan ne lähiöissä asuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän