Mies ei suostu naimisiin
Mitään hyviä perusteluita hänellä ei asialle ole. Hän sanoo, että suhteemme on huono ja ihmettelee miksi haluan naimisiin. Näin ollut jo neljä vuotta. Meillä on yksi lapsi (6v.). Mies ei halua erota ja on valmis omien sanojemsa mukaan toiseen lapseen. Minusta suhteemme on ihan ok ja mies odottaa vain liikaa. Mitä tilanteesta pitäisi ajatella? Hänellä siis ei ole mitään aatteellisia syitä taustalla tmv.
Kommentit (27)
Ristiriitainen mies ja ehkä myös sitoutumiskammoinenkin.
Mulla sama tilanne. Pari mukulaa ja mies haluais lisää mut mä en jaksa just nyt enempää kun mun hoidettavia ne pääsääntöisesti on. Eikä hän halua naimisiin, olen itse jo luovuttanut sen asian suhteen. Suhde taitaa olla pystyynkuollut mut jotain tässä pitäis kai keksiä..
Ei ehkä näe "enää tarvetta" kun jo lapsikin tehty. Valitettavastimonet ajattelevat näin, vaikka loppujen lopuksi avioliitto on virallinen sopimus, eikä "tunteiden paloa."
Jos naimisiinmeno on itselle tärkeää, niin ei pidä suostua avoliittoon saati lapsiin ennen sitä. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät siitä naimisiinmenosta niin piittaa ja heille on se ja sama missä järjestyksessä asiat tapahtuvat. Mutta jos itselle on tärkeää mennä naimisiin, niin ei pidä torpedoida sitä sillä, että suostuu avoliittoon.
Kaikki ei halua naimisiin? Tietty tavallaan outoa jos haluaa olla suhteessa ja lapsia on, lisääkin voisi tehdä. Kyse on varmaan kuitenkin avioliitosta yleensä eikä siitä, ettei halua kanssasi, mutta joku muu voisi tulla kyseeseen?
Itse ollut 30 vee avoliitossa, jossain kohtaa tuli tunne, että mies voisi kosia, karkauspäiviäkin mennyt pari asiaa pohtiessa. Ei vaan jotenkin ole mun juttu. Koomista, että omat lapset on olleet avioituvaa tyyppiä...
Jätä se sika. Se on sika eikä muuksi muutu.
Millä tavalla ap itse perustelee avioliiton tarvetta? Mitä funktionaalista hyötyä siitä olisi a) itselle? b) miehelle? c) molemmille?
En itsekään tykkää avioliiton ajatuksesta. Ei se minulle mikään sitoutumisen osoitus ole, turhaa säätöä vain.
parempi kysymys olisi miksi itse haluat.
Ollaan oltu yhdessä 11 v. Meillä 3-vuotias lapsi. Suhde toimii. Tuskin mennään koskaan naimisiin. Mitä hyötyä? T. N29
Entä jos menisitte naimisten sijaan kihloihin, olisiko se hyvä kompromissi?
Miehesi ei ole samanlainen juntti kuin sinä.
Jos haluaa naimisiin, ei kannata tehdä lapsia avoliittoon.
Hän sanoo, että suhteenne on huono ja sinä haluat vielä naimisiin??? Älä ihmeessä hanki lisää lapsia ton helmen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos menisitte naimisten sijaan kihloihin, olisiko se hyvä kompromissi?
Mitähäm hyötyä kihloihin menosta yksistään olisi?? Saada nainen hiljaiseksi rinkulalla???
Mikä ihmeen hinku mennä naimisiin? Ei se suhde siitä paremmaksi muutu. Nykyään voi elää ja asua ilman papin aamentakin. Hyvät bileet kavereille voi järjestää muutenkin.
Terv: N46, avioliittoon erehtynyt ja eroon päässyt
Nykyaikana avioliitto ei ole tarpeellinen koska voi olla muutenkin erittäin sitoutunut parisuhteeseen :)
Miksi ihmeessä mies haluaa lisää lapsia jos suhde on hänen mielestään huono?
Siis jotenkin tämä avioliitto -juttu on vain ihan käsittämätön möykky hänelle. Luulen että hän odottaisi, että parisuhteemme pitäisi olla jotai ihanaa tunteiden liitoa jotta voisimme mennä naimisiin. Nyt se ei siis sitä ole, mutta arki toimii. Muuten luulisin, että mies aikoo lähteä, mutta miksi hän sitten sitoutuisi toiseen lapseen kanssani? Hän kun on ihan vastuuntuntoinen isä kuitenkin.. Ajatuksia? Ap