Miehen mielestä mun kuuluu maksaa..olen opiskelija ja saan päälle 200€/ kk opintotukea.
Mielestäni ei ole reilua, että mille kuuluu joka toinen kerta maksaa kaupassa monen kympin ostoksia. Olen keskustellut hänen kanssaan asiasta ja hän on sanonut, että vuorottelu on reilua kumpaakin kohtaan. Mun mielestä se ei kuitenkaan mene noin. Saan kerran kuussa opintotuen ja sillä pitäisi selvitä. Millä mä elän, jos mä maksan kaupassa sellaisia melkein 100€ euron ostoksia viikonloppuisin?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
etkö saa muita tukia ? ja kela olettaa että jos asut yhdessä miehes kanssa niin että hän elättää sinut, miehen tulot vaikuttaa
Emme asu yhdessä.
AP. Mielestäni miehen kuuluisi maksaa ostoksia enemmän eikä minun.
Miten niin jonkun toisen kuuluu maksaa ostoksesi? En minä ainakaan kaupan kassalla ryhdy maksamaan kenenkään toisen ostoksia, vaikka tämä miten ulvoisi, että on opiskelija, muiden on maksettava.
Osta vaan itsellesi jotain halpaa ruokaa kun olette miehen kanssa ja käske sen ostaa omat ruokansa.
jos te ette asu yhdessä niin miks sun pitäisi maksaa mitään muita ostoksia kuin omiasi? ostat vaan omat ostokset ja mies ostaa omat kumpikin omalla varallisuustasolla.
Jos mies haluaa, että maksat joka toinen kerta, teidän pitää tehdä kaikki ostokset sen mukaan, mihin sinulla on varaa.
Jos vietätte viikonloppuja yhdessä ja silloin ostetaan ruokaa vuorotellen, aloittajan täytyy vain sanoa miehelle, että ei voida tavata niin usein, että talous ei kestä. Pakko on suojella omaa maksukykyään jos on vain opiskelijan tulot.
Kumpikin maksaa omat ostoksensa, älä muuten ikinä muuta tuon miehen kanssa yhteen, tuossa vaiheessa jo noin hälyttäviä saituuden merkkejä!
Siis jos ette asu yhdessä, niin mitä valitat? Ostat omat ruuat ja maksat puolet niistä, mitä syötte yhdessä. Tietenkin, jos mies tienaa mojovasti enemmän niin hän voisi maksaa esin 2/3 ja sinä 1/3.
Jos taas asuisitte yhdessä, vaatisin muestä siihen, että molemmat laittavat saman prosentin omista tuloistaan yhteiseen kassaan ja sillä kustannetaan yhteiset tulot.
Esim jos sinä saat 250e ja mies 2500e, nii molemmat laittavat esim 35% yhteiseen kassaan. Eli mies 875e ja sinä 87,5e nöin se olisi reilua molempia kohtaan. Jos yhteiset kulut ovat pienenpiä, niin sitten laskette prosentin, joka teille sopii. Sitten omat menot molemmat maksaa itse.
Meillä tämä järjestely miehen kanssa. Minä saan 1800e ja mies 950e. Molemmat laittavat saman prosentuaalisen määrän rahaa ja omat menot kustannetaan sitten itse :)
Parempi että eroat.
Yksin pärjäät tottakai paremmin taloudellisesti.
Terv, mies
Kuuleppa laiskaperse..Miten olisi jos hommaat jonkun työpaikan opiskelujesi ohelle niin ei tarvitse jatkossa murehtia maksamisista?
100 euron ostoksia viikonloppuisin? Kannattaisko opetella syömään halvemmin?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin jonkun toisen kuuluu maksaa ostoksesi? En minä ainakaan kaupan kassalla ryhdy maksamaan kenenkään toisen ostoksia, vaikka tämä miten ulvoisi, että on opiskelija, muiden on maksettava.
Miksi opiskelijan pitäisi maksaa työssäkäyvän ostokset, jotka tämä on mitoittanut oman tulotasonsa mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuuleppa laiskaperse..Miten olisi jos hommaat jonkun työpaikan opiskelujesi ohelle niin ei tarvitse jatkossa murehtia maksamisista?
No eipä niitä töitä ihan noin vaan saa eikä se ole laiskuutta jos ei opiskelujen lisäksi jaksa käydä myös töissä.
Vierailija kirjoitti:
Parempi keskittyä hoitamaan opinnot kunnolla ja ostella työssäkäyvälle miehelle kymmenien eurojen ruokasatseja vasta sitten, kun on itsekin työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
100 euron ostoksia viikonloppuisin? Kannattaisko opetella syömään halvemmin?
Samaa ihmettelin. Satanen / vkl ruokiin. Ruokiin?
Onko tässä taas "opiskeleva" wanna-be-prinsessa?
etkö saa muita tukia ? ja kela olettaa että jos asut yhdessä miehes kanssa niin että hän elättää sinut, miehen tulot vaikuttaa