Mitä syytteitä voin nostaa renkaan korjaamisesta kieltäytynyttä pysähtyjää kohtaan, joka poistui paikalta?
Olin ajamassa autolla, mutta rengas puhkesi. Viittelöin aggressiivisesti ja pakkopysäytin auton, jonka rekkarin kuvasin. Sanoin: "Tarvitsen apua. Rengas rikki." Mies sanoi, että ei voi auttaa ja poistui paikalta. Mitä syytteitä voin nostaa häntä vastaan ja paljonko arviolta voisin saada kipurahoja?
Kommentit (27)
Ihan vaan siitä, voiko joku muukin kuin syyttäjä nostaa syytteen: "Jos rikoksesta ei esimerkiksi ole näyttöä, rikos on vähäinen tai asiassa on tehty sovinto, syyttäjä voi jättää syytteen nostamatta. Uhrilla on oikeus saada tieto syyttäjän päätöksestä olla nostamatta syytettä. Jos uhri on jo esitutkinnassa ilmoittanut vaativansa rangaistusta, hän voi nostaa syytteen itse, jos syyttäjä ei nosta syytettä."
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan siitä, voiko joku muukin kuin syyttäjä nostaa syytteen: "Jos rikoksesta ei esimerkiksi ole näyttöä, rikos on vähäinen tai asiassa on tehty sovinto, syyttäjä voi jättää syytteen nostamatta. Uhrilla on oikeus saada tieto syyttäjän päätöksestä olla nostamatta syytettä. Jos uhri on jo esitutkinnassa ilmoittanut vaativansa rangaistusta, hän voi nostaa syytteen itse, jos syyttäjä ei nosta syytettä."
No eikun asia poliisille esitutkintaan. Jos ne saa naurultaan tehtyä mitään konttorilla.
Mielikuva siitä ku Ap nostaa syytteen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mitään, on ihan oma asiasi vaihtaa oman autosi renkaat. Renkaan rikkoutuminen ei ole hätätilanne eikä se siten kuulu auttamisvelvollisuuden piiriin. Hommaa maksulliset auttajat, tavallisilla autoilijoilla ei ole mitään velvollisuutta auttaa sua.
Asiassa on raskauttava asianhaara, että olen diabeetikko, joka oli matkalla apteekkiin ostamaan insuliinia. Saatoin kuolla avusta kieltäytymisen vuoksi.
Kyllä tosiaan, ja kotona muu perhe, mm 93v mummo ja 2viikkoinen vauva, olivat myös taudin kourissa ja odottivat, että tuot lääkkeet ja tulet hoitamaan. Viitoit huonosti, kun pysähtynyt ei viittomistasi tilannettasi ymmärtänyt. Kyllä kuulutte vankilaan molemmat, onpa ap sitten aikaa opetella viittomaan kunnolla. Ja ikävää, ettei se sun puskassa odottanut apurisi ehtinyt ryöstää tuota karkuunlähtenyttä, otan osaa.
Nyt on ilmoitus tehty hyvän lakimiehen avustamana.
Sittenpä näette kun syyllinen saa tuomion ja minä isot korvaukset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ilmoitus tehty hyvän lakimiehen avustamana.
Sittenpä näette kun syyllinen saa tuomion ja minä isot korvaukset.
Ap
Kuvat asiapapeista sitten tänne heti, että todella nähdään. Ihan alkuun voit kertoa, mille poliisiasemalle teit ilmoituksen.
Jos autossa on vakiovarusteet tallella, siinä on joko varapyörä ja tunkki tai renkaanpaikkausspray ja kompressori. Jos ei ole, se on oma vikasi, tai siis auton haltijan/omistajan.