Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menojen jakaminen jos toinen tienaa enemmän

Vierailija
06.08.2017 |

Poden huonoa omaatuntoa, koska kumppanini haluaa maksaa kaikki kulut, kun olemme yhdessä. Olen oitse pätkätyöläinen, ja tuloni vaihtelevat kuukausittain. Tuloni riittävät elämiseen, mutta eivät juuri matkoihin tai muuhun luksukseen. Kaverini tykkää matkustella, ja myös minä pidän uusien paikkojen näkemisestä. Ongelmana on, että kaverini tulot ovat moninkertaiset omiini nähden, ja sen takia hän haluaa kustantaa ulkomaanmatkani ja kaikki niihin liittyvät menot, esimerkiksi ruuat ja asumiskulut. Itse olen aina tottunut pitämään huolta itsestäni ja kustantamaan elämäni. Poden huonoa omaatuntoa siitä, että olen tavallaan riippuvainen kaveristani taloudellisesti, jos haluan matkustella. Hän puolestaan lohduttaa minua sillä, että hänellä on paljon rahaa ja hän haluaa auttaa minua taloudellisesti. Aina kun olemme yhdessä, hän myös ostaa ruuat. Onko muita vastaavassa tilanteessa? Miten selviydytte?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan ihan hyvin, mutta aviomieheni vielä enemmän. Minusta on luontavaa, että hän maksaa enemmän. Outoahan se olisi, että hän lähtisi matkalle yksin ja minä jäisin kotiin. Sekö olisi sinusta luontevampaa?

Vierailija
2/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tienaan ihan hyvin, mutta aviomieheni vielä enemmän. Minusta on luontavaa, että hän maksaa enemmän. Outoahan se olisi, että hän lähtisi matkalle yksin ja minä jäisin kotiin. Sekö olisi sinusta luontevampaa?

Sepä tässä onkin: minusta toisen varoilla eläminen ei ole oikein. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään jis parisuhteessa ollaan. Minä olen maksanut meidän kaikki asuntolainaerät, autot yms.  ja vaimo vastaavasti ostanut lapsille vaatteita ja kaupasta ruokaa.

Vierailija
4/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen ja osallistu yhteiseloon jollain toisella tavalla luksusta tarjoamalla. Vaikka ruoka valmiina aina toisen tullessa töistä ja koti siistinä... Ja jos kumppanilta vaikka joskus unohtuu kalsarit kylppäriin tms., laitat ne pesuun ilman mäkätyksiä.

Vierailija
5/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Et sä tuosta tunteesta pääse. Joko lisää työtä tai vaihdat kaveria, ei ole kummallekaan reilua eikä oikein. Ei maailmasta työ tekemällä lopu.

Vierailija
6/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole tyytyväinen ja osallistu yhteiseloon jollain toisella tavalla luksusta tarjoamalla. Vaikka ruoka valmiina aina toisen tullessa töistä ja koti siistinä... Ja jos kumppanilta vaikka joskus unohtuu kalsarit kylppäriin tms., laitat ne pesuun ilman mäkätyksiä.

Emme asu yhdessä. Ruuan valmistan aina, kun olemme yhdessä.

Ap

Vierailija
7/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Et sä tuosta tunteesta pääse. Joko lisää työtä tai vaihdat kaveria, ei ole kummallekaan reilua eikä oikein. Ei maailmasta työ tekemällä lopu.

En halua vaihtaa, hän rakastaa minua ja minä häntä.

Vierailija
8/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu mikä neuvo!!!!

Jep, myy sielusi ja rupea toisen orjaksi. Täällä yksi joka tehnyt sitä vuosia, en voi suositella kenellekään. Ihmisarvo murenee hetkessä..

Ja mäkin oon kotona lasten kanssa, ollut olosuhteiden pakosta 6 kk ja minusta ei ole mitään jäljellä ihmisenä.

Vierailija
9/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä taas ajattelen tämän vaihdantataloutena. Maksaminen on vain yksi vaihdantamuoto, on myös kotitöitä, asioiden hoitamista, seksiä, hyvän ruoan tekemistä, viihdyttämistä, yhteisen tekemisen keksimistä.... kaikko ovat yhteiselon kannalta yhtä tärkeitä, raha ei ole sen tärkeämpää kuin muut.

Eli minä hoidan kotia enemmän kuin mies. Se on minun tapani korvata hänelle. Jos en tekisi mitään hänelle, niin sitten tuntisin itseni hyväksikäyttäjäksi.

Vierailija
10/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua vaihtaa, hän rakastaa minua ja minä häntä.

Ja paskat! Rakkaus??? Miten teidän rakkaus rahaan liittyy? Itse teit aloituksen rahasta, et rakkaudesta!!! Tervetuloa klubiin, lompakkoloinen.

Vierailija
11/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä taas ajattelen tämän vaihdantataloutena. Maksaminen on vain yksi vaihdantamuoto, on myös kotitöitä, asioiden hoitamista, seksiä, hyvän ruoan tekemistä, viihdyttämistä, yhteisen tekemisen keksimistä.... kaikko ovat yhteiselon kannalta yhtä tärkeitä, raha ei ole sen tärkeämpää kuin muut.

Eli minä hoidan kotia enemmän kuin mies. Se on minun tapani korvata hänelle. Jos en tekisi mitään hänelle, niin sitten tuntisin itseni hyväksikäyttäjäksi.

Et tee mitään mitä mies ei osaisi itse tai saisi muualta. Sinä olet horatsu. Noloa.

Vierailija
12/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu mikä neuvo!!!!

Jep, myy sielusi ja rupea toisen orjaksi. Täällä yksi joka tehnyt sitä vuosia, en voi suositella kenellekään. Ihmisarvo murenee hetkessä..

Ja mäkin oon kotona lasten kanssa, ollut olosuhteiden pakosta 6 kk ja minusta ei ole mitään jäljellä ihmisenä.

arjen pyörittämisestä sulla on ihmisarvo murentunut?! :O Vau!

Vierailija
13/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et tee mitään mitä mies ei osaisi itse tai saisi muualta. Sinä olet horatsu. Noloa.

Menepä jo ottamaan päivän lääkkeesi...

Vierailija
14/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta tämä on ihmeellinen ajatusmaailma perheen sisällä. Entä jos peset miehesi pyykit, onko se oikein vai tulisiko hänen pestä omansa? Entä jos teet ruokaa, onko oikein että hänkin sinun tekemää ja ostamaa ruokaa syö? Entä jos hän on kipeä ja hoidat häntä, onko se oikein vai tulisiko hänen maksaa sinulle tästä? Perhe on yksikkö jonka eteen kaikki tekevät työtä, kykyjensä mukaan.

Vierailija
15/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu mikä neuvo!!!!

Kyllä, kenenkään ei pitäisi olla/ suostua/ joutua olemaan kenenkään kotiorja ja kenenkään ei pitäisi suostua ja joutua maksamaan toiselle kotitöistä tai seksistä tai siitä että toinen on olemassa.

Vierailija
16/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu mikä neuvo!!!!

:,D no jo on, puoli vuotta omien lasten kanssa eikä mitään jäljellä ihmisenä..

Vierailija
17/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jaettiin aikoinaan kaikki yhteiset menot tasan, ja niistä myös päätettiin yhdessä. Jos esim. jokin toisen haluama huonekalu oli toiselle liian kallis, ei sitä (ainakaan silloin) hankittu, joko etsittiin edullisempaa tai odotettiin.

Omat menot sitten molemmilla erikseen. Toisella näitä oli luonnollisesti enemmän, kun oli tulotkin suuremmat.

Toinen oli siis työelämässä ja toinen vielä opiskeli. Tuo järjestely tuntui reilulta, etenkin kun oli tiedossa, että toinenkin kohta pääsee työelämään ja tulot nousevat.

Vierailija
18/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (nainen) olen se huomattavasti isompituloinen, miehellä ihan pieni palkka. Haluan elää sellaista melko korkeaa elintasoa, mihin minun palkka antaa mahdollisuuden. Olen tarjoutunut maksamaan lähes kaiken asumisesta, ruoista, matkoista ym. Minua ei ihan oikeasti yhtään haittaa maksaa, koska haluan elää tämän miehen kanssa ja haluan hyvän elintason, johon minulla on rahaa kyllä. Mies ei tykkää asetelmasta, hän haluaisi että maksamme asiat puoliksi, ja elämme hänen rahojen mukaista matalaa elintasoa. Tämä on oikeasti ongelma. Haluan matkustella ja syödä laadukasta ruokaa ja asua väljästi. Niin tein sinkkunakin. Nyt en tykkää kun en muka saisi sitä samaa tarjota molemmille meille.

Vierailija
19/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu mikä neuvo!!!!

Kyllä, kenenkään ei pitäisi olla/ suostua/ joutua olemaan kenenkään kotiorja ja kenenkään ei pitäisi suostua ja joutua maksamaan toiselle kotitöistä tai seksistä tai siitä että toinen on olemassa.

No voi luoja, eihän se nyt sitä tarkoita! Etkö sinä ikinä tee puolisollesi / hänen puolestaan jotain vain koska haluat? Vai ajstteletko aina että hän vain käyttää sinua hyväksi?

Vierailija
20/40 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista vastauksista! Lisääkin saa laittaa :)