Ranskanleipä= pullaa. Kuka tuollaista muka nykyään enää syö?
Ravintoköyhää vehnähöttöä. Puuttuu vain rusinat, niin olisi pullaa!
Kommentit (21)
Kyllähän ihmiset syö pullaakin, joten miksei sitten ranskanleipääkin?
Ylltyin myös kun näin sitä kaupassa. Tuli nostalginen fiilis ja tein illaksi jauhelihaleipää ranskanleivästä. (Leipä halki, koverretaan sisus, laitetaan sisään bolognesekastiketta ja paistettua sipulia ja paprikaa ja kuorrutetaan juustolla. Hattupuoli lisätään uuniin vähän myöhemmin ja kootaan ja annetaan vetäytyä hiukan ennenkuin leikataan paloja.
Siitä saa maustamalla ja paistamalla hyviä krutonkeja, ostan tähän toisinaan kaupasta niitä päiväysvanhoja miinusleipiä.
Ranskanleivästä saa myös oivan "subin" tehtyä. Täyttää millä haluaa ja yhdestä leivästä riittää useammallekin.
Ja kyllähän se voin kanssa maistuu hyvältä! Päälle vielä graavilohta ja salaattia niin viikonlopun herkkumättö on valmis. Ei aina tarvitse kaiken olla niin terveellistä :).
Vaikka köyhiä ritareita! Eihän sitä tartte joka pv syödä.
Mä söin sitä viimeksi 90-luvulla. Ruisleipä ja sekaleipä ovat parempaa.
Miksi jotkut syövät yleensä pahan makuista "terveysruokaa" vaikka kuolevat lopulta kuitenkin?
Kyllä ranskanleipä on paljon parempaa kuin pulla. Pulla on makeaa, en tykkää siitä.
Muu sivistynyt länsimaailma. ;)
Mä syön joskus, jos saa paperipussissa oikein rapsakan tuoreen Ranskiksen ja siihen päälle voita ja lauantaimakkaraa kunnon siivu. Eli siis kun toivun flunssasta, muuten ei parane. Lapsuuden lohturuokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ranskanleipä on paljon parempaa kuin pulla. Pulla on makeaa, en tykkää siitä.
Kyllä se leipäkin on makeaa.
Meillä tehdään joskus ranskanleivästä köyhiä ritareita. Leipänä sitä ei kyllä syödä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut syövät yleensä pahan makuista "terveysruokaa" vaikka kuolevat lopulta kuitenkin?
Koska ne luulevat, että terveellinen tarkoittaa samaa kuin pahaa.
Meillekin ostetaan joskus uunituoretta ranskista, voita ja lauantaimakkaraa päälle. Varsinkin syysiltoina iltojen pimetessä on hyvää iltapalaa teen kanssa.
Mun mies syö sitä. Voita ja makkaraa päälle. Tai joskus kun oikein riehaantuu, niin hilloa. Koko aikuisikänsä painanut 66 kg. Mä en syö tuota huttuleipää.
Lapsuudessa söimme koko perhe pelkästään ranskanleipää. Päälle voita ja lauantaimakkaraa. Hyvää oli. Emme olleet lihavia.
Jokin on vialla tässä ajassa. Pelätään vaaleaa leipää ja lihotaan silti. Ruisleivässä on aivan yhtä paljon kaloreita ja aiheuttaa monelle vatsanväänteitäkin.
Esimerkiksi munuaissairauksia sairastavat. Heidän munuaisille täysjyvä on pahasta, mutta vaalea vehnäleipä hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessa söimme koko perhe pelkästään ranskanleipää. Päälle voita ja lauantaimakkaraa. Hyvää oli. Emme olleet lihavia.
Jokin on vialla tässä ajassa. Pelätään vaaleaa leipää ja lihotaan silti. Ruisleivässä on aivan yhtä paljon kaloreita ja aiheuttaa monelle vatsanväänteitäkin.
Meinasin just tulla kirjoittamaan samaa! Me ollaan kasvettu ranskiksella, voilla ja lauantaimakkaralla. Joka ikinen aamu samaa. Ja terveitä oltiin koko sakki ja laihoja.
Minä syön. Ranskanleipä on ihanaa! Voita päälle ja ehkä jotain hilloa, namnamnam! Joskus paistan siitä köyhiä ritareita, paksuja viipaleita ja paljon voita paistinpannulle, tulee ihanan rapeaa.
Koko Etelä-Eurooppa