Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskimmäisen lapsen syndroomaa ei ole

Vierailija
05.08.2017 |

http://www.is.fi/perhe/art-2000005314041.html
Mun mielestä on kyllä olemassa ensimmäisen lapsen syndrooma. Mä oon esikoinen, 2 nuorempaa saivat ja saavat yhä kaiken. Mä olin se syntipukki ja selkäänsaanut. Enkä ole ainut. Kun nuorempia sisaruksia tulee, vanhin jää huomiotta. Ja mulla on veljen kanssa ikäeroa 3 vuotta, siskon kanssa 5.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään syndroomasta tiedä, mutta isoveli sai tehdä mitä halusi koska oli vanhempi ja pikkusiskon ei tarvinnut tehdä mitään mitä ei halunnut koska oli niin pieni. Minulla oli paljon tiukemmat säännöt kuin heistä kummallakaan.

Vierailija
2/9 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosisko sai tehdä mitä halusi koska oli "taiteellinen persoona" eli laiska häröilijä. Joka tiedettiin mutta kun pitää pitää kulissit pystyssä. Multa sitten kiellettin kaikki etten vaan lähde samoille teille. Vähäteltiin eikä huomioitu kun sisko vei kaiken energian. Kunnes syntyi se kauan kaivattu poikalapsi sukuun. Vieläkään näin viisikymppisenä en ole päässyt miellyttämisen halusta ja alistumisesta eroon. Viiltelen itseäni kuin teinityttö koska vihaan nössöyttäni.

Sisko ja veli porskuttaa elämäänsä vailla huolia .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin olin eka lapsi, en saanut mitään enää kun sisarukset syntyivät.

Vierailija
4/9 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomion saamisessa vanhemmilta ei varmasti ole kysymys vain syntymäjärjestyksestä, vaan siihen vaikuttavat sekä lasten ikäerot että sukupuolijakauma. On aivan eri asia olla perheen ainoa tyttö/poika kuin olla keskimmäinen lapsista, jotka ovat kaikki samaa sukupuolta. Itse esim. olen kolmesta tyttärestä keskimmäinen ja olemme lisäksi kaikki syntyneet neljän vuoden sisällä. Selvimmin keskimmäisen "ankean aseman" huomasin lapsen vaatteista ja tavaroista. Vanhempi ja nuorempi siskoistani saivat lähes kaiken uusina, kun taas minä perin isosiskoni vaatteet ja tavarat.

Vierailija
5/9 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomion saamisessa vanhemmilta ei varmasti ole kysymys vain syntymäjärjestyksestä, vaan siihen vaikuttavat sekä lasten ikäerot että sukupuolijakauma. On aivan eri asia olla perheen ainoa tyttö/poika kuin olla keskimmäinen lapsista, jotka ovat kaikki samaa sukupuolta. Itse esim. olen kolmesta tyttärestä keskimmäinen ja olemme lisäksi kaikki syntyneet neljän vuoden sisällä. Selvimmin keskimmäisen "ankean aseman" huomasin lapsen vaatteista ja tavaroista. Vanhempi ja nuorempi siskoistani saivat lähes kaiken uusina, kun taas minä perin isosiskoni vaatteet ja tavarat.

Tämä on totta. Esimerkiksi kaksoset perheessä, tuskin kumpaakaan kohdellaan esikoisena tai kuopuksena.

Vierailija
6/9 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites tämä: oon esikoinen, tytär, veli keskimmäinen, sisko kuopus. Saavat kaiken uusina. Mua ei nykyäänkään auteta jos tilanne tulee. Kun kysytään mitä haluaisin joululahjaksi, ja vastaan, isä sanoo ettei sellaista paskaa osta. Ne kaks saa kyllä aina uusia puhelimia ja tabletteja jne.

Vierailija
7/9 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites tämä: oon esikoinen, tytär, veli keskimmäinen, sisko kuopus. Saavat kaiken uusina. Mua ei nykyäänkään auteta jos tilanne tulee. Kun kysytään mitä haluaisin joululahjaksi, ja vastaan, isä sanoo ettei sellaista paskaa osta. Ne kaks saa kyllä aina uusia puhelimia ja tabletteja jne.[/quote]

Onko sinulla eri isä kuin sisaruksillasi? Muuten vaikuttaa  todella oudolta. Helpointa olisi nimittäin kuvitella, että veljesi ainoana poikana saa eniten huomiota, varsinkin isältänne, kun taas teitä tyttöjä kohdeltaisiin "yhtenä pakettina" ja te taas puuhailisitte äitinne kanssa kaikkea kivaa tyttöjen juttuja ja vähiten uusia tavaroita / vaatteita saisi perheenne kuopus,

Vierailija
8/9 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites tämä: oon esikoinen, tytär, veli keskimmäinen, sisko kuopus. Saavat kaiken uusina. Mua ei nykyäänkään auteta jos tilanne tulee. Kun kysytään mitä haluaisin joululahjaksi, ja vastaan, isä sanoo ettei sellaista paskaa osta. Ne kaks saa kyllä aina uusia puhelimia ja tabletteja jne.

Onko sinulla eri isä kuin sisaruksillasi? Muuten vaikuttaa  todella oudolta. Helpointa olisi nimittäin kuvitella, että veljesi ainoana poikana saa eniten huomiota, varsinkin isältänne, kun taas teitä tyttöjä kohdeltaisiin "yhtenä pakettina" ja te taas puuhailisitte äitinne kanssa kaikkea kivaa tyttöjen juttuja ja vähiten uusia tavaroita / vaatteita saisi perheenne kuopus,

On sama isä kaikilla.

Vierailija
9/9 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon keskimmäinen ja miulta kielletään kaikki... isoveli saa kaiken minkä just sattuu haluamaan.. (hän on 18) pikkuveli taas saa omia kaiken eikö porukat sano mitää miulle vaa huuetaa ja sivuutetaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan