Tiedätkö kumppanisi puhelimen suojakoodin?
Kuinka moni tietää miehensä/vaimonsa/tyttö/poikaystävänsä puhelimen suojakoodin?
Minä en tiedä mieheni koodia eikä hän minun. Ollaan oltu yhdessä jo 20 vuotta, tuntusi omituiselta kysyä sitä nyt.
Kommentit (15)
En tiedä. Loukkaisin hänen yksityisyytään, vielä enemmän ystäviensä yksityisyyttä, jos puhelinta edes tonkisin.
Rva 46
Tiedän. Sitä en tiedä, tietääkö se minun. Voi olla, että tietääkin.
Tiedän vaikka en ole koskaan kysynyt. Hän sen sijaan kysyy sen joka kerta eli ei tiedä vaikka on kysynytkin.
Meillä on puhelimessa molemmilla sama koodi ja läppärissä sama salasana. Sähköposteille ja somelle molemmilla on omat salasanansa ja vain omassa tiedossa, mutta en mä ainakaan epäröi jättää omiani auki puolison mahdollisesti nähtäviksi. Ei hän ole niistä kovin kiinnostunut, kuten en minäkään hänen.
Tiedän. Ja hän taitaa tietää munkin suojakuvion. Mulla ei siis ole numerokoodia kuten hänellä. Mitä väliä, me välillä lainaillaan omia puhelimiamme toisillemme. Ei me mitään tongita ja eipä olisikaan mitään tongittavaa.
Tiedän, kuten myös salasanat moneen palveluun ja pankkikortin tunnusluvun. Ikinä en ole käyttänyt mitään noista itse, mutta mies on niin hajamielinen, että pääsen helpommalla näin. (Ajettiin katsomaan yhtä kiinnostavaa asiaa toiselle puolelle Suomea, oli oikein hyvä ja lähdettiin nostamaan rahaa, mutta mies ei muistanut tunnuslukua automaatilla.)
En tiedä eikä hän tiedä minun puhelimestani mitään. Aikuinen poika tietää isänsä salasanat jne., koska jos miehelle tapahtuu jotain, täytyy firman asiat silti hoitaa.
Tiedämme, koska usein käytämme toistemme puhelimia ristiin, kun kuuntelemme Spotifya tai Bookbeatia, tai kun Apple-TV:n kaukosäädin on taas kerran hukassa. Emme tietenkään tongi toistemme viestejä tai someja.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Ja hän taitaa tietää munkin suojakuvion. Mulla ei siis ole numerokoodia kuten hänellä. Mitä väliä, me välillä lainaillaan omia puhelimiamme toisillemme. Ei me mitään tongita ja eipä olisikaan mitään tongittavaa.
Sama. Joskus laukkuni on takapenkillä ja mies haluaa juuri nyt heti että etsin jonkin asian netistä, niin antaa luurinsa käteeni muitta mutkitta.
Ei oo suojakoodia. Sähköpostien ja fb.n yms. Käyttäjätunnunset ja salasanat on tallennettu tabletille ja koneelle joten niille pääsisi kumpikin. Mutta eipä oo kiinnostusta ollut mennä kattomaan.
Tiedän, ollaan oltu 8v yhdessä ja väkisinhän sitä näkee kun toinen vieresaä useamman kerran avaa puhelimensa. Kumpikaan ei ole kokenut tarvetta peitellä koodiaan, ja tuntuisi hassulta katsella kattoon aina kun toinen avaa puhelimensa. saatetaan myös vastata toistemme puhelimiin jos nähdään että joku tuttu soittaa, tai esim autossa ei vastaa puhelimeen se joka ajaa vaan se joka on pelkääjän paikalla. Luottamus molemmilla hyvä, ei tarvetta kytätä tarkemmin toisen puhelimen sisältöä.
En tietenkään. Yhdessä 30 v. Molemmilla työpuhelimet.
Olen kysynyt, kun olen esim autossa katsonut jotain netistä eikä ole ollut omaa puhelinta. Mutta en muista sitä
En. Ei tarvitse tietää.