Miehen sukulaisten yhteystiedot
Tuossa toisessa ketjussa sivutusta aiheesta tuli mieleen vaan tämä aihe.
Eli onko teillä miehenne (miehen kotimaassa asuvien) sukulaisten yhteystiedot omassa kalenterissa/puhelimessa tms? Tai toisin päin eli miehellä teidän sukulaisten yht.tiedot?
Meillä miehellä ei ole minun sukulaisten yhteystietoja. Mies tosin tietää niiden olevan myös minun kalenterissa, mistä löytää ne tarvittaessa. Mulla taas on miehen äidin ja sisarusten numerot kännykässä sekä muutaman miehen ystävän (ihan Suomessa asuvan). Nämä ihan sen takia, että jos miehelle sattuu jotain voin ilmoittaa asiasta sukulaisille/ lähesimmille ystäville. Miehen sukulaisilla ei taida olla mun numeroa, tosin mies on sen kerran antanut veljelleen mutta en tiedä onko numero enää tallessa..
Kommentit (10)
Joo, mulla on kanssa kaikki numerot. Kotinumero, mieheni siskojen ja veljen numerot. Kotiosoite, heillä on meidän kotiosoite, ja siskon kotiosoite, siis kaikki mitä tarvitsen. Outo kysymys, vai eikö jollain sitten ole???
Miehelläni on mun perheen kännykkänumeroita ja tietää, mistä osoitteet löytyvät. Mulla on miehen sisarusten yhteystietoja (puhelinnumeroita, osoitteita, sähköpostiosoitteita), muttei kaikkien. Ei ole tarvetta.
Yhteydenpito ei sitten aina olekaan vaivatonta: puhelinyhteydet pätkivät, Vietnamista voi tavallinen kansalainen soittaa Suomeen vain postitoimistosta tmv. ja kännykkäliittymien kuuluvuus vaihtelee. Sähköposti toimii, joskin monissa nettikuppiloissa armottoman hitaasti, ja välillä voi olla sähkökatkoja.
Aitini puhelinnumeron mieheni muistaa ulkoa. Muiden sukulaisteni ja ystavieni yhteystiedot ovat kalenterissani ja mies tietaa, mista ne tarvittaessa loytaa. Minulla on kannykassani mieheni veljen numero, koska han asuu samassa kaupungissa ja olemme paljon tekemisissa hanen kanssaan. Jos miehelleni jotain sattuisi, niin veljeen ottaisin yhteytta ja han sitten hoitaisi tiedottamisen siita eteenpain. Tiedan toki, mista miehen sukulaisten ja ystavien numerot loytyvat, mutta kannykassa niita on turha pitaa.
numerot on tallessa puolin ja toisin. Mies välillä soittelee vanhempieni ja veljeni kanssa. Minulla on myös miehen vanhempien puhelinnumero sekä Euroopassa asuvan veljen numero ja skype/msn osoite sekä Marokossa asuvien sisarusten numerot. Puhun silloin tällöin puhelimessa /skypellä miehen isän kanssa ja äidin kanssa yritän (tosin hieman kangertelee sillä äiti puhuu vain arabiaa... ;)). Myös sisarusten kanssa joskus (harvoin) kirjoitellaan ja jutellaan.
Miksi ihmeessä moku-liitossa olisi toisin?
Mitä se kertoo liiton tilasta, puolisoiden välisistä suhteista tms jos toisella ei ole appivanhempien yhteystietoja?
Minä en anopille juurikaan soittele, eikä mies äidilleni, mutta kun toinen soittaa, toinen huikkaa terveiset luuriin omalla äänellään. Yhteisen kielen puute ei ole oikea este, aina pystyy osoittamaan omaavansa ainakin peruskäytöstavat jos ei muuta.
mutta ihmettelen myös miksi niiden omaaminen osoittaisi jotain erityistä. En ole koskaan tarvinnut niitä " kollaamaan" mieheni olinpaikkaa, sillä olemme asuneet aina samassa maassa. Emme koskaan edes matkusta erikseen. Mitään muuta kuin " hyvää päivää kirvesvartta" -juttuja ei ole tarvetta miehen kotijoukkojen kanssa vaihtaa, joten heille ei tule soiteltua. Samoin toimi suhteet suomalaisten anoppi- ja appiehdokkaiden kanssa aikoinaan suomalaisten kanssa seurustellessani.
nadi_re:
Joo, mulla on kanssa kaikki numerot. Kotinumero, mieheni siskojen ja veljen numerot. Kotiosoite, heillä on meidän kotiosoite, ja siskon kotiosoite, siis kaikki mitä tarvitsen. Outo kysymys, vai eikö jollain sitten ole???
Tuolla yhdessä toisessa keskustelussa eräs ihminen kertoi ettei tiedä miehensä perheen yhteystietoja ja siitä tuli mieleen tämä asia. Itsekin hiukan ihmettelin sitä ja mietin onko yleistäkin..
miehelläni on molempien vanhempieni numerot ja minulla mieheni vanhempien,isoäidin jne.Minulla on myös miehen sukulaisten s-postiosotteita,osa jopa sellaisia joita hänellä itsellään ei ole (ts.naispuoliset serkut). Meillä syy on se että perheemme ovat kaikinpuolin läheisiä ja on aivan normaalia saada soitti tai tekstiviesti vaikkapa anopilta. Itse olen erittäin onnellinen tähän tilanteeseen,koska olen yksi perheestä,enkä " vain" erään vaimo. :).
Samoin myös omat vanhempani saattavat soittaa tai laittaa viestiä miehelleni.Joten on asiat noinkinpäin ok :)
Miehellani on vanhempieni ja siskoni puhelinnumerot kannykkassa tallennettuna ja minulla vastaavasti on hanen vanhempiena ja veljen numerot. Lisaksi minulla on hanen useiden serkkujen ja kotimaan kavereiden sahkopostiosoitteet. Mesessa juttelen melkeinpa paivittain hanen veljensa kanssa ja aika usein ollaan linjoilla myos serkkujen kanssa.
Minulla on miehen isän ja veljen kännykkänumerot, molempien s-postiosoitteet ja isän & äidin kotiosoite. Sekä parin ei kotimaassa asuvan ystävän numerot.
Miehen suvulla taas minun vastaavat tietoni. Olivat heillä jo ennen mieheni Suomeen saamistakin.
Minun sukuni numeroita tai osoitteita (siis voimassaolevia) ei ole itsellänikään ;) Mutta kaikkien tärkeiden ihmisten, siis parhaiden ystävien numerot ovat miehellänikin.
Yhteystiedot olivat puolin ja toisin tiedossa myös ex-mieheni suvun kanssa aikoinaan.