Paljonko teillä on sisälämpötila tällä hetkellä?
Ja missäpäin asustelette? Itse olen täällä Espoon rannikolla, vanha kerrostalo-kaksio, sisälämpötila 26 astetta. Ei ole mitään ylimääräisiä laitteita päällä, pelkkä valaistus. Tänne läkähtyy.... Onko tää ihan normaalia?
Kommentit (36)
36.8 astetta celsiusta näytti äsken kuumemittari kun kainalosta käsin tarkastin sisälämpötilanteeni. Normaali löydös sanoisi lääkäri vaimo.
Omakotitalo Vantaalla, 21 astetta. Maalämpöpumpun kyljessä oleva viilennys pitää sen tuossa, tosin tänäkään kesänä viilennys ei ole ollut päällä kuin pari kertaa. Tulisi jo kesä!
22 ° C Etelä-Espoossa, päivän paistoi sollikka olkkarin ikkunoista, mutta pimennysverhot oli edessä (itse olin rannalla). Äsken oli uuni päällä, tv on nyt päällä.
Kaksikerroksinen omakotitalo Helsingissä. Alakerroksessa n. 20 astetta ja yläkerroksessa (missä makuuhuoneet ovat) on ollut viime päivinä 22-24 astetta.
Pidän huoneissa, joissa ei päiväsaikaan oleskella, kuten makuuhuoneessa, pimennysverhot ikkunoiden edessä aurinkoisina päivinä. Myös kattoikkunoissa on pimennysverhot, joiden ulkopuoli on valoa takaisin heijastavaa materiaalia. Huomaa kyllä, jos ne ovat olleet aurinkoisena päivänä auki, lämpötilaeroa voi olla useampi aste.
Koska tänä kesänä helteitä ei ole juuri ollut, olemme käyttäneet ilmalämpöpumpun viilennystä vain pari kolme kertaa. Muina kesinä se on hurissut vähintään pari kertaa viikossa viilentämässä yläkertaa illalla ennen nukkumaanmenoa. En tykkää nukkua liian kuumassa ja minulle jo 23 astetta on aika paljon.
26,7 Oulun alapuolella. Tänne läkähtyy. Ikkunat ja ovet on auki. Ulkona 14 astetta.