Hitaasti syövät ihmiset
Saa kyllä niin hikoiluttamaan, kun aikunen ihminen syö niin hitaasti. Miesystäväni syö lähestulkoon aina keskittyen samalla ohjelmiin, telkkariin, puhelimeen tms. Eihän toiselle nyt voi tuosta suuttua, jos on hitaasti syövää sorttia. Itse olen aina niin nälkäinen ja rakastan syömistä niiiiiin paljon etten voisi edes keskittyä mihinkään ohjelmiin samanaikaisesti :D paitsi niissä tilanteissa, kun katselee leffaa tms niin on kiva napostella jotakin.
Hitaasti syövien läheisiä, kohtalotovereita? :D
Kommentit (27)
Hitaaksi syöminen on terveellistä. Ruoka pitäisi pureskella muhjuksi suussa jotta siihen sekoittuu tarpeeksi sylkeä joka aloittaa sen hajoittamisen ja hitaasti syödessä maha rekisteröi milloin se on täynnä ja ruokailun voi lopettaa
Ällöttää toi ajatus syljen ja ruoan muljusta suussa, hyi!
Ja saa kyllä pinnan kireälle nämä hidastelijat. Ruoka ehtii jäähtyä aivan huoneenlämpöiseksi ennen kuin nämä ovat edes puolivälissä.
Jotkut syövät niin helvetin hitaasti että jopa kii käkuttavat ruuan mikroon puolivälissä sen uudestaan sen lämmittääksi. Ei hyvää päivää
Hitaasti pitäisikin syödä ja hitaasti syövät ovat useimmiten hoikempia. Ihan vain koska ruoka pitäisi jauhaa todella hienoksi ja mahalla kestää noin 20 minuuttia kertoa aivoille, että olet kylläinen. Itse kylläkin usein sorrun hotkimaan.
Nopeat ahmijat ne vasta raivostuttaakin. Lautanen on tyhjä ennenkuin on kunnolla edes istuuduttu pöydän ääreen...
Hitaasti syövät kun ei KOSKAAN ole niitä hoikkia. Jollei syömishäiriöisiä lasketa.
Entä kun moni muukin toiminto on hidasta? Se vasta hikoiluttaa. Ja on oksettavaa joku sileeksi jauhaminen, hyi kuka pystyy? Joo eipä täs muuta.
Jos jotakin, niin mä taas vihaan niitä ahmijoita, jotka hotkivat kaiken sekunneissa, megamaiskutuksen ja kovaäänisen nieleskelyn kera (ääni syntyy, kun ruoka ei ole kunnolla pureksittu), ja aina vai pahempi jos yrittävät jutella samalla ruoka suussa koska on niin s**tanan kiire, ettei edes ehditä niellä ennen puhetta. Äääkh!
T. Inhonsa kullakin :D
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti syövät kun ei KOSKAAN ole niitä hoikkia. Jollei syömishäiriöisiä lasketa.
Ai en tiennytkään, että mulla on syömishäiriö. Mikä niistä?
Töissä hitasti syövät ärsyttää. Meillä ruokahetki töiden lomassa on 20 min ja osalla kestää 40 min ruokailla. Kyllä vituttaa tehdä muiden työt sillä välin kun ruokaillaan.
Anteeksi, mutta mikä tässä on ongelmana? Itse syön terveyssyistä huomattavasti hitaammin kuin mieheni. Hän on yleensä jo ehtinyt syödä kun minä vasta aloitan (ottaen huomioon, että syömme samankokoisen annoksen. Asia ei ole ollut koskaan ongelma.
Itse olen hidas syömään. Joskus vanhempien luona käydessä äitee kerkiää jo tiskata muiden astiat kun minä lopettelen, enkä syö sen enempää kuin muutkaan - ehkä jopa päinvastoin.
Siskoni syö kilon paketin kasslereita siinä ajassa kuin minä yhden grillimakkaran. Viikko sitten grillattiin yhdessä ja hieman kauhistelin meininkiään...
N 42
Mä olen aina ollut hidas syöjä. En tiedä onko mulla kuiva suu vai mikä on, kun en vaan saa nielaistua, ennen kuin olen jauhanut ruokaa suussani aikansa. Ja sitten vielä se hidastaa syömistä, jos joku haluaa keskustella siinä samalla, en viitti puhua ruoka suussa.
Jos haluat lihoa, niin hotki, istu, ressaa ja valvo. Näin käyttäytyviä lienee Suomessa katukuvasta päätellen paljon.
Kyllä ruokaa saa syödä hitaasti, ellei sitten ihan varma oo että haluaa vatsahaavan ja muita ruuansulatusvaivoja. Toki ymmärrän hotkimisen ku nykyruoka on "puhdistettu" ja toisaalta lisäaineistettu niin pahanmakuiseksi ettei sitä tee mieli kauaakaan pyöritellä suussa. Eenmmän on nykyisin kai iloa mahan pullistumisesta ja insuliinihumalasta kuin ruuan mausta
Rasittavan näköisiä raksaäijät, rekkaukot ja muut perushotkarit, jotka tienvarsi-asemilla haarukalla tuikkivat ruokaa murhaavasti ku sitä niin äkkiä pitää saada kiinni haarukkaan. istutaan kyyryssä kuin löyly-Timppa 120 asteisessa saunassa, Lakki on pääsä ja samalla luetaan taulupuhelinta ja holovataan kolome mottia maitua jotta puolipurtu eines juoksee äkkiä mahaan. Sitten röyhtätään kuin dinosaurio ja ruetaa aromatoppaa räpistelemää auki ennenku viimeinen suupala on edes mahaan liukunut
Kiirekiirekiiireee....
Mikä ihmeen kiire on, koko ajan ?
Vessassa kiire, syödessä kiire jne.
Miksei vähempi riitä (ainakin joskus), kyllä on kurjaa elämää.
Maailma on toisaalta rakennettu siten, että elämistä pitää suorittaa ja vain nopeudella ja vahvuudella pärjää.
Sitten ihmetellään miksi ihmiset väsyvät ja palavat loppuun...
Ja onhan hotkiminen ruma tapakin, saati jos tukehtuu siinä samassa.
No, jos itse haluat syödä nopeasti tai esim.
käyt nopeasti vessassa; Ole hyvä vain.
Mutta anna minun syödä rauhassa (koska haluan nauttia ruuastani, en vain "tankata")ja vessassa käyn mieluiten minulle sopivaan tahtiin (en "hutaisten", mutta en myöskään ns. jää asumaan).
Toiset vaan ovat hitaampia, kuin toiset.
Onko yllättävää...
Vierailija kirjoitti:
Hitaaksi syöminen on terveellistä. Ruoka pitäisi pureskella muhjuksi suussa jotta siihen sekoittuu tarpeeksi sylkeä joka aloittaa sen hajoittamisen ja hitaasti syödessä maha rekisteröi milloin se on täynnä ja ruokailun voi lopettaa
Yksi vanha opiskelukaverini oli ja on erittäin hidas syöjä mm. sen vuoksi että hän erotteli haarukalla jauhelihakastikkeesta sipulit kun kokoonnumme saman pöydän ympärille yliopiston kuppilassa. Hän ei välittänyt suuremmin mistään kasviksista, joten se sentään vähän nopeutti hänen syömistään. Tosin hän oli muutenkin erittäin perusteellinen erilaisissa arkirutiineissa.
Saa kyllä niin hikoiluttamaan toi napostelu.