Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parketin hionta ja lakkaaminen, kokemuksia pk-seudulta

Tiltu
04.08.2017 |

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia parketin hionnasta ja lakkaamisesta, siis hyvistä tekijöistä pk-seudulla. Paljon saa lukea juttuja, kun onkin mennyt homma pieleen ja jälki huonoa yms. Kyseessä on noin 10 vuotta vanha pyökkiparketti ja mielessä sen hionta ja lakkaus, ehkä valkolakkaus. Jotkut rohkeat kai ovat peräti itse maalanneet parkettilattian, mutta se on ehkä viimeinen vaihtoehto.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tarjouksia tekeviltä? Parketti pitää ensin tarkastaa, joten varaudu käynteihin kotonasi. Osaava parketinkäsittelijä osaa nimittäin paikan päällä heti sanoa, että riittääkö parketin kunto toimenpiteisiin, kuinka paljon sitä voi hioa ja paljonko se maksaa.

Vierailija
2/8 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokivarren Parketti Oy. Voin suositella lämpimästi. Ovat tehneet minulle kahdet hionnat, ja tuttaville hiontoja ja asennuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse

Vierailija
4/8 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokivarren Parketti Oy. Voin suositella lämpimästi. Ovat tehneet minulle kahdet hionnat, ja tuttaville hiontoja ja asennuksia.

Minäkin suosittelen lämpimästi Jokivarren Parketti Oy:tä. Meillä hioi ja sävytti tammiparketin upeaksi. Nopeaa ja korkeaa ammattitaitoa tässä yrityksessä.

Vierailija
5/8 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein koko homman alusta lähtien, eli lautalattialle vanerit ja sen päälle liimaten mosaiikkiparkettikapulat liimalla. Alkuhionta oli hiukan työläs, mutta uusintahionnan valmiille parketille tekee aika helposti.

Lakaksi ei sitten kannata ottaa näitä uusia vesiohenteisia (varsinkaan jos alla on perinteinen), sillä ne jäävät kuivuttuaan jotenkin ikävän sameiksi. Perinteisen lakan päällä tulisi laikukaskin jos kaikkea entistä ei ole saatu hiomalla pois.

Vesiohenteisen päälle kuitenkin vain vesiohenteista (taas se laikkuvaara).

Katalyyttilakka on hyvää ja kestävää, mutta siinä tulee levityksessä kiire (tasoittuu tosin itsekseen aika hyvin, joten työn virheet eivät näy helposti). Nykyisin taitaa olla vaikea löytää kun sitä ei ainakaan tavallissa rautakaupoissa ollut hyllyssä.

Itse laitoin uretaanilakkaa (toiseen Unica superia ja toiseen Heloa - Unica on tammella hiukan punertavaa ja Helo aika neutraalia).

Levitykseen on mohair-tela näppärin, vaikka yleensä käyttävät mohair-lastaa. Jos tulee kuplaista jälkeä, niin ohennetta sekaan ja hitaammat liikkeet. (katalyyttilakan voisi levittää teräslastalla).

Vierailija
6/8 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauska, että täällä on useampi Jokivarren parkettiin tyytyväinen, pienen firman maine on ilmeisesti kiirinyt. Niinhän sitä sanotaan, että hyvä kello kauas kuuluu.

Firma hioi, korjasi ja lakkasi tyttären parkettilattiat ja joukolla ihmettelimme upeaa jälkeä.Korjaukset oli tehty niin hyvin, että ei edes tiedä, mikä kohta oli ollut vioittunut. Uskalsimme sitten suositella firmaa espoolaisille tuttavillemme. Tupareissa sitten joukolla ihailimme jälkeä ja tämä kohde poiki firmalle uusia asiakkaita muutamista tuparivieraista.  Liityn siis suosittelijoiden joukkoon.

Vierailija
7/8 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Itse tein koko homman alusta lähtien, eli lautalattialle vanerit ja sen päälle liimaten mosaiikkiparkettikapulat liimalla. Alkuhionta oli hiukan työläs, mutta uusintahionnan valmiille parketille tekee aika helposti.

Lakaksi ei sitten kannata ottaa näitä uusia vesiohenteisia (varsinkaan jos alla on perinteinen), sillä ne jäävät kuivuttuaan jotenkin ikävän sameiksi. Perinteisen lakan päällä tulisi laikukaskin jos kaikkea entistä ei ole saatu hiomalla pois.

Katalyyttilakka on hyvää ja kestävää, mutta siinä tulee levityksessä kiire (tasoittuu tosin itsekseen aika hyvin, joten työn virheet eivät näy helposti). Nykyisin taitaa olla vaikea löytää kun sitä ei ainakaan tavallissa rautakaupoissa ollut hyllyssä.

Itse laitoin uretaanilakkaa (toiseen Unica superia ja toiseen Heloa - Unica on tammella hiukan punertavaa ja Helo aika neutraalia).

Levitykseen on mohair-tela näppärin, vaikka yleensä käyttävät mohair-lastaa. Jos tulee kuplaista jälkeä, niin ohennetta sekaan ja hitaammat liikkeet. (katalyyttilakan voisi levittää teräslastalla).

Oooh, mitäpä sankari ei osaisi.

Vierailija
8/8 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Oooh, mitäpä sankari ei osaisi.

Kyllä kaikki osaisivat jos vain haluaisivat.

Minun pitää mielestäni kyetä mihin tahansa ja siksi teen mitä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän