Paketti vanhaan osoitteeseen
Minulle lähetettiin paketti vanhaan osoitteeseen, josta olen muuttanut pois keväällä. Kääntyyköhän se automaattisesti uuteen osoitteeseen? En ole ottanut mitään maksullista lisäpalvelua postin kääntämiseen.
Kommentit (8)
Ei käänny. Jakelun siirto on maksullinen pl. ensimmäinen kuukausin.
Paketti menee sinne entiseen lähipostiisi, saapumisilmoitus kyllä saattaa tulla uuteen osoitteeseesi. Nykyään nekin taitavat kyllä tulla pääasiassa tekstarina.
Posti kulkee nykyään, jos kulkee ja miten kulkee. Vastuu on kuulemma postin saajalla. Postia häviää koko ajan, varsinkin keväällä, valmistujaisjuhlien aikoihin ja jouluna. Postilla käytössä läpivalaisuöaitteet, joten rahaa sisältävät lähetykset on helppo poimia erilleen. Postikone myöntää palveluksessaan olevan epärehellistä ainesta, koska rahan lähettäminen on kielletty. Ennen oli postille kunnia-asia toimittaa posti perille vastaanottajalle. Nyt ilmeisesti postille riittää, että posti toimitetaan sinnepäin, laatikot voivat olla kilometrien päässä vastaanottajasta.
Postipaketti ei todellakaan mene vanhaan osoitteeseesi (ellei lähettäjä ole erikseeb maksanut kotiinkuljetuksesta) vaan lähimpään postiin, josta voit hakea paketin lähetystunnusnumerolla ja henkkareilla.
Kyllä minun kirjepostit on käännetty uuteen osotteeseen puolikin vuotta, vaikka en ole mitään maksullista palvelua ottanut. Paketeista en kyllä usko että niitä käännetään.
Tiedän kyllä, että paketti ei mene vanhaan ooitteeseen. Tarkoitin lähinnä tuota saapumisilmoitusta, että tuleekohan se minun osoitteeseeni.
Kumikorsetti oli just passeli ja peniskahvainen ruoskakin mieleinen, että kiitosta vaan!