Luulin pienenä, että aikuiset tekivät kaikki ateriat muutenkin, eivät vain koska lasten takia täytyy
Että ei lapsesta (vieraastakaan) sen enempää vaivaa ole (rahanmenoa tietty vähän)
Kommentit (5)
Kyllä mä oon aina laittanut ruokaa, myös ennen lapsia. Teen sen mielelläni, oikeasti nautin ruuan laitosta. En tee vain lasten vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin laitan ruokaa joka päivä, vaikka asun yksin. Varmaan moni muukin. Tosin luulen että einesten syöminen tms. on nykyään yleisempää kuin esim. 30 vuotta sitten kun itse olin pieni.
Eipä sitä silloin ollut pahemmin eineksiä. Lähinnä jotain maksalaatikkoa ja mikropitsaa.
Minä teen yhden lämpimän ruuan per päivä ja välillä tietty noutoruokaa ja hyvin harvoin eineksiä. Muuten syön leipää jne. Kun lapsia saadaan niin meinaan silloin tehdä ihan kunnon ruuat mutta näin kahden aikuisen taloudessa turhaa säätämistä.
Minä taas luulin lapsena, että suurin osa asioista johtui minusta tai tehtiin minun vuokseni. Ajattelin, että vanhemmat menevät töihin SEN TAKIA, että voivat sitten hakea minut päiväkodista. Ja että mummin synttäreille mentiin sen takia, että minä sain kakkua. Kyllä se maailmankuva siitä muotoutui parempaan suuntaan, kun ikää tuli lisää.
Kaikki lapset luulevat näin, siksi kun he ovat lapsia.
Kyllä mä ainakin laitan ruokaa joka päivä, vaikka asun yksin. Varmaan moni muukin. Tosin luulen että einesten syöminen tms. on nykyään yleisempää kuin esim. 30 vuotta sitten kun itse olin pieni.