Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajien kesälomasta.

Olenko ymmärtänyt jotain väärin?
03.08.2017 |

Koska heinäkuu on opettajien lomakuu ja kesäkuu ja elokuun alku ovat jotain ihme "opetuksetonta aikaa", niin he ovat nyt täyttä häkää vastailleet Wilma-viesteihin monta päivää. Eiku.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olen tässä asiassa turhan tunnollinen ja Wilmaan on tullut vilkuiltua ja suunnitelmia tehtyä. Muuten tämä olisi ihan normaalia, mutta olen tänä kesänä "työtön", eli virassa oleva vei kesäpalkkani. Teen siis tyhmänä palkatonta työtä, koska on rankkaa aloittaa lukuvuosi ilman mitään ennakkovalmisteluja.

Virassa oleva ei vienyt kesäpalkkaasi vaan työnantajasi.

Vierailija
22/23 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole yksilöllistä. Joku ei suunnittele juuri mitään etukäteen, toinen taas tekee minuuttiaikataulut jokaiselle tunnille ja fiilaa & höylää niitä moneen kertaan ja viimeiseen asti. Minulle sopii tuo rennompi lähestymistapa, ja uskon, että oppilaatkin tykkää siitä enemmän kuin koko ajan muistiinpanoihin tukeutuvasta, pingottavasta tyylistä ("OMG, meidän piti käyttää tämän tehtävän tarkistamiseen 5-7 minuuttia, siihen menikin 12 minuuttia, tsiisus, mitäs me nyt tehdään kun lopputunnin suunnitelmat menee uusiksi"). Tiivistäen: olen laiska miesope :D

En ole koskaan kuullut, että kukaan tekisi tuollaisia minuuttiaikatauluja. Itse kyllä katson, mitä aihepiiriä aion jakson aikana käsitellä ja kuinka monta tuntia menee, ennen kuin voin suurin piirtein pitää kokeen ja varata koepäivän. Jos muistan, että viime vuonna oppilaat tykkäsivät jostain uudesta tehtävästä paljon, saatan suunnitella jotain samantyyppistä tällekin vuodelle ja sitten taas poistaa jotain, mikä on koettu tylsäksi tai liian vaikeaksi. Jaksojärjestelmässä on tärkeää tietää suunnilleen, kuinka monta tuntia käyttää mihinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen wilman tsekannut koko kesän ajan n.kerran viikossa. Kaksi viestiä tuli, joissa oli ihan asiallinen aihe ja niihin vastastin.

Keskiviikkona oli tietotekniikkaan liittyvässä koulutuksessa ja tein samalla vähän suunnittelutöitä matikan uuden opsin myötä. Eilen ja tänään olin koululla siivoamassa kemian varaston ja tekemässä kemikaalitilauksen. Samalla kävin kirjapinot läpi ja poistin kaikista huonokuntoisimmat, täytin kalenterin koulun tapahtumilla, jotka on jo tiedossa syksylle ja varasin jo muutamat kokeet koevarauslistaan :)

Varsinaisen oppiaineiden suunnittelutyön (lähinnä aikataulun) tein heinäkuun sadepäivinä. Ensi ma ja ti suunnittelupäivinä ehditään sitten suunnittelemaan lisää ohjelmaa kollegoiden kanssa.

Eli en ole kovin tarkka töiden tekemättömyydestä kesällä, mutta en myöskaan rasita itseäni duunilla.