Auttakaa hätä!! Söin vanhentuneen lääkkeen!!
Otin vanhentuneen lääkkeen, voi helvetti mitä teen?? Kyseessä ketipinor, olen pari vuotta sitten syönyt viimeksi ja sain vastikää uuden kuurin näitä ja vanhat lääkkeet näköjään samassa paketissa uusien kanssa, olen shokissa auttakaa!!
Kommentit (61)
Mihin täällä joku perustaa väitteensä, että vain antibiootit ovat myrkkyä?
Anteeksi, mutta miksi ihan oikeasti lääkärit eivät kirjoittaisi täällä??? En tajunnut tätä yhtään. Olen itse juristi ja vakituinen palstailija täällä, samoin kuin kaverini, joka on lääkäri.
Että siis mitä? - Avatkaa nyt jooko tämä asia, kun ei me akateemiset hölmöt ymmärretä teitä.
Soita myrkytyskeskukseen? Vaikken tiedä onko tilanne vakava, olettaisi että jotain olisi ilmaantunut jos olisi myrkytyksestä kyse..... olen syönyt joskus vanhan mirtazapinin ja ei ollut sattunut mitään.
NNyt minulla on todella uninen ja utuinen olo. Ketistä ei ikinä ole tullut tämmöistä pilvihattara oloa, onko tämä joku myrkytyksen esi aste?? Auttakaa hyvät ihmiset tai alan tietäjät
Päivän piristys :D En ole varmaan viikkoihin näin paljon nauranut
Vierailija kirjoitti:
NNyt minulla on todella uninen ja utuinen olo. Ketistä ei ikinä ole tullut tämmöistä pilvihattara oloa, onko tämä joku myrkytyksen esi aste?? Auttakaa hyvät ihmiset tai alan tietäjät
Pieni annos ketipinoria on unettava, iso annos ei taas ole unettava, mutta auttaa psykoottisiin oireisiin. Ihan normaali reaktio jos teho on heikentynyt.
Ja se sama lääkäri tässä taas edelleen jatkaa, että eivät myöskään antibiootit muutu myrkylliseksi, etenkään tablettimuotoisina.
Nestemuotoisissa lääkkeissä on sen sijaan aina pieni ja käytännössä täysin teoreettinen riski siitä, että niillä voi tapahtua jotain ikävää todella pitkässä säilytyksessä, toisin kuin tableteille. Ketipinoria ei valmisteta nestemuotoisena.
Kerron näitä samoja asioita potilaille livenä lähes joka viikko ja tiedän että kauhun lamaannuttaman potilaan on usein tätä juuri sillä hetkellä vaikea uskoa. Mutta ihan totta tämä on kaikki.
Poistun nyt tästä ketjusta, sillä en voi auttaa enää tämän enempää. Kerroin jo kaiken se, mikä on faktaa. Ei kaikkien tarvitse faktoihinkaan toki uskoa ja se on ihan ok.
Ei myrkytyskeskuksiin parane soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni annos ketipinoria on unettava, iso annos ei taas ole unettava, mutta auttaa psykoottisiin oireisiin. Ihan normaali reaktio jos teho on heikentynyt.
Juuri näin. T. se lääkäritäti (joka vielä kerran yrittää auttaa)
Minulla meni yskänlääke myrkyksi. Aiheutti hirveän pulssin ja näin kahtena aivan kaiken.
Eli tarkoittaako tämä sitä että minun vanhassa lääkkeessä oli vielä tehoa kun pistää näin nukuttamaan? Päähän tai muuallekaan eisatu mutta nukuttaa! Hengittäminen on nyt hitaampaa!
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni yskänlääke myrkyksi. Aiheutti hirveän pulssin ja näin kahtena aivan kaiken.
Taisit vaan ottaa Resilaria liian ison huikan.
Rauhoitu. Lääke on luultavasti heikentynyt vaikutukseltaan jos edes sitä.
t.sh
Saanko juoda kahvia jos tämä on myrkytyss ??
Heräsin äsken tämä puhelin kourassa, nukahdin aivan tyystin!! Kipuja ei ole mahassa mutta olo on kuin olisi nukutuksesta herännyt. Voi hyvänen aika, ei minulla ole ketipinor ennen näin vaikuttanut!
Vierailija kirjoitti:
Otin vanhentuneen lääkkeen, voi helvetti mitä teen?? Kyseessä ketipinor, olen pari vuotta sitten syönyt viimeksi ja sain vastikää uuden kuurin näitä ja vanhat lääkkeet näköjään samassa paketissa uusien kanssa, olen shokissa auttakaa!!
*haukotus* teinitrolliko taas asialla huomiota kerjäämässä?
Voi hyvää päivää.. Ei mitään vaaraa ole.