Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka inhoavat etelänloman kuumuutta?

Vierailija
03.08.2017 |

Olen pitkästä aikaa etelässä ja vielä pitäisi 3 päivää lusia. Olisin ihan valmis lähtemään kotimaan vilpoisuuteen. Ihan hirveää, kun hiki virtaa aamusta iltaan. Ostoksillakaan ei voi keskittyä mihinkään, kun helle vie voimat. Tämä on kyllä mun viimeinen etelänmatka.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Lomamatkat suuntautuu pohjois-Norjaan.

Vierailija
2/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lämpimästä (+25-30) mutta en kuumasta. Siksi en koskaan matkusta etelään kesällä. Paras aika lomailla lämpimissä maissa on lokakuusta huhtikuuhun.

Olen tehnyt kaksi etelänmatkaa kesällä, toisen Roomaan, jossa oli koko ajan noin +40, toisen Tunisiaan, jossa lämpötila oli +38-42. Ei koskaan enää! Aivan hirveitä kokemuksia molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Kun lämpötila varjossa on yli 24, olen ihan pois pelistä. Ahdistaa, pyörryttää, tuskastutta ja en jaksa muuta kuin maata voivotellen, jos joku vaatii jotain niin tulen tuskaisen vihaiseksi. En koskaan halua enää paikkaan, jossa on kuuma! Menen lomalle Norjaan, Lappiin, Islantiin ym. Lienee joku fysiologinen heikkous lämmönsäätelyssä minulla.

Vierailija
4/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, jos majoituspaikassa on kunnon ilmastointi eli välillä pitää päästä helteestä lepäämään.

Vierailija
5/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, ei tarvitse inhota, kun aikuisena voi valita itse, mihin haluaa lomalle. Sääennusteiden ja keskilämpötilatietojen tarkistaminn matkan suunnittelun yhteydessä ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä kenellekään, joka omat reissunsa järjestää. Toki jos ei ole vuosiin kokenut vaikkapa yli 30 asteen lämpöä, voi unohtaa, minkälaista se on, mutta nyt et ainakaan todennäköisesti tee samaa virhettä uudelleen.

Vierailija
6/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yli 33 astetta lämmin, niin alkaa olemaan jo liian kuuma.

Toisaalta jos on alle 20 astetta lämmin, niin alkaa olemaan liian kylmä.

Tähtäänkin matkustamaan paikoissa, joissa on näiden välillä asteet. Toisaalta on paikkoja, jossa haluan käydä, eikä tämä onnistu, mutta noin pääosin :) Esimerkiksi olen ensi vuonna menossa japaniin, ja tähtään matkan keväälle. Ei ole enää kylmä, muttei myöskään tukalan kuuma.

Vierailija
7/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko lähteä etelään juuri kuumimpana aikana??

Nyt kannattaisi lomailla Normandiassa, Bretagnessa, Tanskan dyyneillä tms jos ei lämpimästä tykkää. Talvilomalla joulun aikaan Kanarialla ja Dubaissa hädintuskin 20 astetta - ei varmaan ole liian kuuma mutta Thaimaahan ei kannata silloin(kaan) lähteä.

Vähän kannattaa ottaa lämpötiloista selvää ennen kuin tilaa reissun:)

t eräs jonka lempilämpötila on 28-32 astetta ja reissaa aina etelässä heinäkuussa.

ps. ostoskeskuksissa on ilmastointi

Vierailija
8/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän lämpöä inhoava ihminen matkustaa "etelänlomalle"?

Vierailija
9/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ja tietty ajankohta ratkaisivat. Tosin kohdekin oli sellainen, josta olin haaveillut pitkään. Haaveiluvuosina olen saanut jalkaani vamman ja ikääkin on tullut. En tajunnut, miten hankalat korkeuserot täällä olisivat, varsinkin kovassa helteessä. Jalka on aivan paskana... Ap

Vierailija
10/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sama, en siedä edes kotimaisia helteitä.

Kerran kyllä lähdin lievässä mielenhäiriössä puoleksi vuodeksi kuumankosteita päiväntasaajamaita kiertelemään, kesti kuukausi-pari tottua lämpöön sitten sitä ei enää noteerannut.

Vierailija
11/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Lapset haluavat etelään, siksi joskus käydään siellä, mutta yksin en menisi!

Vierailija
12/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattele, ne siellä asuvat ihmiset joutuvat jäämään sinne... sinä pääset sentään pois. voit hekumoida loppuloman sillä ajatuksella.

Vierailija
13/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt edes kuvia someen, jotta saat kaverit kateellisiksi. Saat edes jotain irti lomasta ;))

Vierailija
14/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin sama, en siedä edes kotimaisia helteitä.

Kerran kyllä lähdin lievässä mielenhäiriössä puoleksi vuodeksi kuumankosteita päiväntasaajamaita kiertelemään, kesti kuukausi-pari tottua lämpöön sitten sitä ei enää noteerannut.

.

Mulla juuri toisinpäin:)

2 päivää ja olen tottunut kovaankin kuumuuteen (max 45 varjossa koettu) mutta kylmyyteen ja Suomen säähän en ole tottunut vielä 57 vuodessa

7

Vierailija
15/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä Vantaalla on nyt parhaillaan noin 20 astetta, mutta sekin on kamalan kuuuma, ahdistaa vain. En ymmärrä miten kukaan selviää hengissä etelän lomasta.

Vierailija
16/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla johonkin merenranta ravintolaan syömään jotain hyvää punaviinilasillisen kanssa, eikä mitään kiirettä mihinkään. Tuuli sekoittaa hiuksia ja jostain kuuluu kitaransoittoa ja laulua...aaah. Taidan lähteä Hesan keskustaan nauttimaan lasillisen ja leikkimään että olen jossain toisaalla.

Vierailija
17/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä meillä Vantaalla on nyt parhaillaan noin 20 astetta, mutta sekin on kamalan kuuuma, ahdistaa vain. En ymmärrä miten kukaan selviää hengissä etelän lomasta.

Meilläkin on ollut 20 astetta ja puolipilvistä. Pitkissä housuissa ja hupparissa olen tehnyt pihahommia ja poiminut mustikoita. Hetken olin uima-altaalla ottamassa aurinkoa, kun oli ihan litteänä laverilla ei kylmä tuuli osunut iholle,. Hrrrr miten kylmää! Vesikin vaan 18 asteista:(

Vierailija
18/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lomamatkat suuntautuu pohjois-Norjaan.

Samoin. Lisäksi mies on vietävä pois siitepölystä heinäaikaan. Tultiin lauantaina parin viikon reissulta, Lakselvissa oli parhaimmillaan +23 ja Porsangerin rannoilla kaipasi shortseja. Onneksi tuuli säilyy viileänä :)

Vierailija
19/19 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, just lämmön ja auringon vuoksihan sinne mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan