Mikä järki tehdä töitä etänä jossain kahvilassa?
Ymmärrän jos tekee kotona tai junassa, mutta meet sinne meluisaan kahvilaan sen macbookin kanssa kun voisit samaten mennä työpaikalle? Samalla kahvilan pitäjä kiroaa kun varaat koko pöydän 7-8h
Kommentit (12)
Luovassa työssä voi ärsykkeistä olla hyötyä
Oikastiko tänä päivänä joillain on niin suffeliduunit että voi vain lattekupposen ääressä hieman käpistellä macbookia? :o
Vierailija kirjoitti:
Oikastiko tänä päivänä joillain on niin suffeliduunit että voi vain lattekupposen ääressä hieman käpistellä macbookia? :o
Suffeliduunit? Esim. erittäin vaativaa ja stressaavaa koodaustyötä tekevistä osa tykkää tehdä noin...
Vierailija kirjoitti:
Minä en työkseni tee juurikaan muuta kuin istun palavereissa, puhun tai käpistelen tietokonetta.
Voi esittää trendikästä hipsteriä lattea siemaillen.
Siinä on kiva fiilis. En tykkää istuskella kotona pakollista enempää. Olo on jotenkin jähmeä ja epäaktiivinen siellä. Työpaikalla ehtii myös olla ihan riittävästi. Kun välillä käy kivassa kahvilassa naputtelemassa, niin tulee sellainen uudenlainen fiilis ja positiivinen vire, jolloin ajatuskin voi kulkea eritavalla. Minusta on kiva olla ihmisten keskellä ja tilailla kahvia ja nauttia kivasta ilmapiiristä, joka kahviloissa usein on.
Vaihtelu virkistää tässä asiassa.
Miksi kaikilla jotka on siellä kahviloissa, on macbook? Kysyn tätä ihan vakavissani! Miten teillä on varaa? Eikä ikinä pc-läppäriä? Eikö sen kanssa kehtaisi mennä, vai eikö muka kellään ole niitä??
Mun mielestä se on kuin ois vapaa-aika samalla, vaikka on tehtävä jotain. Tuntuu siis pienemmin työltä, kiitos sen vapaa-aika fiiliksen.
Finderella kirjoitti:
Siinä on kiva fiilis. En tykkää istuskella kotona pakollista enempää. Olo on jotenkin jähmeä ja epäaktiivinen siellä. Työpaikalla ehtii myös olla ihan riittävästi. Kun välillä käy kivassa kahvilassa naputtelemassa, niin tulee sellainen uudenlainen fiilis ja positiivinen vire, jolloin ajatuskin voi kulkea eritavalla. Minusta on kiva olla ihmisten keskellä ja tilailla kahvia ja nauttia kivasta ilmapiiristä, joka kahviloissa usein on.
Vaihtelu virkistää tässä asiassa.
Minä taas toimin kahvilla joten kahvilassa työskentelyyn ei vain olisi varaa. Olen joko toimistolla tai kotikonttorilla. Toimistolla tosin on ilmaista kahvia, kotona siitä joutuu hiukan maksamaan. Minun kulutuksellani etäpäivä tulisi kahvilassa tolkuttoman kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikilla jotka on siellä kahviloissa, on macbook? Kysyn tätä ihan vakavissani! Miten teillä on varaa? Eikä ikinä pc-läppäriä? Eikö sen kanssa kehtaisi mennä, vai eikö muka kellään ole niitä??
Minulla on HP Zbook. Ja toki työnantajani on sen minulle kustantanut.
Meinaatko että töitä tehdään omalla läppärillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suffeliduunit? Esim. erittäin vaativaa ja stressaavaa koodaustyötä tekevistä osa tykkää tehdä noin...
Suurinosa näistä läppärinaisista kahviloissa ole mitään koodareita. Excelit pyörii ruudulla
Osa ihmisistä keskittyy paremmin, kun on ympärillä elämää.
Työpaikka voi monestakin syystä olla huono vaihtoehto: ainakin meillä esim. pomolla on tapana rampata hermostuttavasti kyselemässä koko ajan jotain niiltä, jotka ovat erehtyneet tulemaan toimistolle. Siksi on mukavampi olla jossain muualla.