Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ms-tauti vai sittenkin luulotauti?

Vierailija
02.08.2017 |

Korostan, että kognitiiviset taitoni ja motoriikka/koordinaatiotaidot ovat ennallaan. Pystyn saunomaan (ei tule saunakrapulaa), alkoholiakin voin juoda normaalisti ja käyttäytyä normaalisti, suoleni toimii normaalisti sekä virtsaamisen kanssa ei ole ollut ongelmaa. Tasapainoni on myös normaali. Pystyn seisomaan yhdellä jalalla ongelmitta.
Näkö normaali. En näe kaksoiskuvia. Minua ei huimaa enkä ole pahoinvointinen. Puhe normaalia. Ei ongelmia seksuaalitoiminnoisa (impotenssia yms)
Ei väsymystä, voisin valvoa vaikka kaksi päivää.
En unohtele asioita, lähimuistini on lähes täydellinen.

! Ongelmana lihasten voimattomuus ja lyhentyneet kävelymatkat.. Sekä outoja tunteita raajoissa vai voisiko tosin ne voi olla osin psykosomaattista...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos menisit lääkäriin

Vierailija
2/31 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma on myös elohiiret, jotka kuuluvat ms taudin oireenkuvaan... kesto noin 2s.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleeko kulaan?

Vierailija
4/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Kaikki on mahdollista. Emme ole kuolemattomia.

Vierailija
5/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heti ekana epäilisi ms-tautia. Elohiiriä aiheuttaa esim stressi ja unenpuute.

Vierailija
6/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ol la esim hermo jumissa ja matala verenpaine.

Vierailija
7/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinitasot ok? ja varastorauta?

Vierailija
8/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jotain viatonta, suht viatonta tai vakavampaa. Ei kuitenkaan kuulosta ihan äkkiä ms-taudilta, vaikka siihenkin kyllä nuo oireet kuuluu, mutta usein kai on muitakin oireita.

Voi olla ihan vaikka jostain puutoksesta johtuvaa (esim. rauta -vaikka hemoglobiini olisi hyvä, voi olla silti puutoksesta kyse, jos esim. ferritiini tai muut rauta-arvot onkin silti matalat; b12-vitamiini ym.), raudan / jonkin muun imeytymishäiriö, hormonaaliset syyt (jotka myös voi johtua usein puutoksista ym.; esim. kilpirauhasen vajaatoiminta), sitten on muitakin (harvinaisiakin) sairauksia kuin ms, jotka voi aiheuttaa lihasheikkoutta.

Minulla alkoi myös tuollainen lihasheikkousoireilu jo melkein 10 vuotta sitten. Alkuun tuli tietysti juuri tuo ms mieleen, kun se lienee tunnetuin näistä lihasheikkoutta aiheuttavista sairauksista. Alkuun kävin turhaan lääkäreillä ja ajoittain tunsin/tunnen edelleenkin itseni luulotautiseksi. Seitsemän vuotta sitten alkoi kuitenkin vuosien tutkimuskierre ja lopulta eräs lääkäri suostui sanomaan, että todennäköisesti on alkavasta polymyosiitista kyse. Mutta ei ole kuulemma varmaa diagnoosia vielä antaa, koska siinä voi mennä vuosikausiakin -kärsivällisyys olisi kova sana... Verikokeet on olleet ok (CK-arvo), samoin magneettikuva. Mutta lihasbiopsiassa oli viitteitä. Sitten on vielä yksi oire, jolle ei ole selitystä (liiallisesta rasituksesta ilmaantuvat patit).

Polymyosiittiin ei kuitenkaan ole parantavaa lääkettä olemassa. Se on tulehduksellinen autoimmuuni lihassairaus. Itse ajattelen, että tuo "tulehduksellinen" ja "autoimmuuni" on avainsanoja. Välillä voimattomuus on sitä luokkaa, että p*rkeleet pyörii päässä ja tekisi mieli luovuttaa. Koska lääkettä ei ole, niin olen kuitenkin ajatellut, että ainoa keino on sitten joko tyytyä kohtaloon tai koittaa yrittää tehdä edes jotain, mikä ehkä saattaisi auttaa. Aika paljon saattaa olla mahdollista tehdä elimistön tulehduksen vähentämiseksi. Mutta ne keinot löytyy totaalisen ruokavaliomuutoksen ja elämäntapamuutoksen ja luontaiskonstien joukosta. Esim. sokeri vallan pois, henkilöstä ja alttiudesta riippuen gluteeni ja maito (hapanmaitotuottteet saattaa ehkä sopia), ruoka-aineyliherkkyyksien selvittäminen, puutosten selvittäminen, henkisen ja fyysisen stressin minimoiminen jne.

Vierailija
9/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole nähnyt yhtä huonoa tiedettä kuin lääketiede. Joutuvat aika monesti leimaamaan jotakin luulotaudiksi tai somatisaatioksi, kun ei ymmäretä asioita. Kuitenkin kaikki on pohjimmiltaan infektioperäistä. Täytyy muistaa että lääketieteellä ei ole minkäälaista tietoa siitä miten paljon infektiota on kertynyt elimistöön. Pelkästään, mikäli elimistö on ruvennut "sekoamaan" enemmän näistä mikrobeista, voi löytyä autoimmuunireaktioita.

Yllätyin noin 10 vuotta sitten kun luin että pakastetuista aivonäytteistä löytyi noin 20%:sta neuroneista tiettyä mikrobilajia. Näytteet oli otettu Alzheimerin tautia sairastavilta. Ja ties mitä mitä muuta olisi löytynyt kun muutakin olisi etsitty.

Ei voi kuin ihmetellä miten tavalliset ihmiset palvovat lääketiedettä, oikea hörhöjen kerho tuo duodecimkin.

Vierailija
10/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole nähnyt yhtä huonoa tiedettä kuin lääketiede. Joutuvat aika monesti leimaamaan jotakin luulotaudiksi tai somatisaatioksi, kun ei ymmäretä asioita. Kuitenkin kaikki on pohjimmiltaan infektioperäistä. Täytyy muistaa että lääketieteellä ei ole minkäälaista tietoa siitä miten paljon infektiota on kertynyt elimistöön. Pelkästään, mikäli elimistö on ruvennut "sekoamaan" enemmän näistä mikrobeista, voi löytyä autoimmuunireaktioita.

Yllätyin noin 10 vuotta sitten kun luin että pakastetuista aivonäytteistä löytyi noin 20%:sta neuroneista tiettyä mikrobilajia. Näytteet oli otettu Alzheimerin tautia sairastavilta. Ja ties mitä mitä muuta olisi löytynyt kun muutakin olisi etsitty.

Ei voi kuin ihmetellä miten tavalliset ihmiset palvovat lääketiedettä, oikea hörhöjen kerho tuo duodecimkin.

Lääkärit ovat tietämättömiä urveloita.

Vierailija
11/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että Ms-tautiin ei hoitoa löydy,mutta rahaa löytyy maahanmuuton tukemiseen..

Vierailija
12/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ms tai sitten ei.

Vierailija
13/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu teki virheen ja lähti itse lukemaan lääkärinkirjaa. Sen jälkeen tuli itse julistamia diagnooseja niin MSkuin parkinsonia ja mitälie. Viimein osoittautui olevan reuma. Siinäkin taisi olla parin vuoden projekti saada se diagnoosi. Eikä tannu nopeutua niillä omilla arvauksilla...

Tai siis ei tainnu edes selvitä ennenkuin olin saanut hänet vihdoin ja viimein lopettamaan omien diagnoosien julistamista lääkäreille vaan antoi lääkäreiden ihan itse lähteä alusta saakka tutkimaan hänet sijaan että keskittyvät väitettyyn diagnoosiin ja sen kumoamiseen.

Itsellä tais olla onnea siinä että pystyin näyttämään toteen hengenvaarallisen oireen, verenpaine 300/200, ja sillä sitten kohdistettiin resursseja selvittämään syy. Varmaan 8 tuntia testejä vartin välein eli jonkun 30+ erilaista koetta marian sairaalassa mutta lopulta oli diagnoosi ja vietiin taksikortilla kolmiosairaalaan. Sinne jäinkin sitten kuukaudeksi letkuihin.

Vierailija
14/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu teki virheen ja lähti itse lukemaan lääkärinkirjaa. Sen jälkeen tuli itse julistamia diagnooseja niin MSkuin parkinsonia ja mitälie. Viimein osoittautui olevan reuma. Siinäkin taisi olla parin vuoden projekti saada se diagnoosi. Eikä tannu nopeutua niillä omilla arvauksilla...

Tai siis ei tainnu edes selvitä ennenkuin olin saanut hänet vihdoin ja viimein lopettamaan omien diagnoosien julistamista lääkäreille vaan antoi lääkäreiden ihan itse lähteä alusta saakka tutkimaan hänet sijaan että keskittyvät väitettyyn diagnoosiin ja sen kumoamiseen.

Itsellä tais olla onnea siinä että pystyin näyttämään toteen hengenvaarallisen oireen, verenpaine 300/200, ja sillä sitten kohdistettiin resursseja selvittämään syy. Varmaan 8 tuntia testejä vartin välein eli jonkun 30+ erilaista koetta marian sairaalassa mutta lopulta oli diagnoosi ja vietiin taksikortilla kolmiosairaalaan. Sinne jäinkin sitten kuukaudeksi letkuihin.

niiinmik' sinulla oli sit?

Vierailija
15/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niiinmik' sinulla oli sit?

Munuaiset huonossa kunnossa tuntemattomasta syystä. Eli liian vähän jäljellä loppuun kuluneista elimistä että olisi ollut potilaan edun mukaan selvittää syy.

Vierailija
16/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma on myös elohiiret, jotka kuuluvat ms taudin oireenkuvaan... kesto noin 2s.

Ms-oireet kestävät yleensä yli 2 vuorokautta. 2 viikkoa on aika tavallinen kesto. Usein oireet ovat vain toisella puolella kehoa, mutta voivat tulla myös symmetrisesti.

Olen itse sairastunut ms-tautiin 20 v sitten. Elohiiristä ei ole kokemusta enkä tiedä miten paljon niitä tulee jos johtuvat ms:stä.

En kuitenkaan usko että sinulla nyt ms on kyseessä. Kannattaa käydä lääkärissä niin saat tietää mikä sinua vaivaa ja toivottavasti oikean hoidon vaivaasi.

Vierailija
17/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meille tullut tänne uusi?

Vierailija
18/31 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin vastaa ei enää vastaa

Vierailija
19/31 |