Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada yötutti pois???

01.04.2006 |

Poikamme 2v7kk on aina ollut kova syömään tuttia. Päiväkotiin unohtui kerran viedä tutti ja siitä lähtien on nukkunut päiväkodissa päiväunet ilman tuttia! Muutenkaan ei päivällä tuttia saa eikä sitä päivisin edes kaipaa.

Mutta tuo yötutti! Miten ihmeessä saamme sen pois? Olisiko antaa käteviä vinkkejä? Otan pojalta aina tutin pois kun hän on nukahtanut. Mutta jossain vaiheessa yöllä poika herää ja alkaa huutamaan ja riehumaan ja rauhoittuu vasta kun lykkään tutin suuhun...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole ainoota ja yhtä oikeeta keinoa,mutta kerrompa omamme.Meillä tyttö söi tuttia kanssa lähinnä öisin vähän alle 2v,mutta ei päivällä sitä saanut ja sitten ajattelin että nyt se lähtee ja pikku hiljaa niitä yötutteja leikkelin ja kun tyttö sen huomasi niin vei itse roskiin ja vaati sitten sen uuden tutin,meillä kun niitä oli usaempi.Sitten vähän yli 2v oli jäljellä se yksi tutti ja taas päätin että nyt se lähtee ja leikkasin siihen ison kolon ja jätin pöydälle josta tyttö sen mukava vagongossa löytäisi ja niin kävi ja ihmetelleen sitä tuli meille näyttämään että on mennyt rikki.(Tyttö siis toeso että tämä on viimeinen tutti)Kysyin että mitä sille tehdään ja sanoi vain että viedään roskiin ja niin vei.Sitten alkoi rumba roskiksen kanssa kun tyttö sitä kävi sieltä kaivamassa joten leikkasin melkein kokonaan sen tutti osan pois jotta ei pysty laittamaan suuhun kun ei pysy ja silloin tyttö tajusi että ei voi käyttää.Tämä kaikki siis tapahtui päivällä ja ilta kun tuli olin aika kauhuissani että mikähän tästä syntyy kun tutti oli kun elämä neidille.Mentiin nukkumaan ja kysyi tuttia johon sanoin että muistatko missä se on ja itse sanoi että roskissa japisti nukkumaan ilman mitään sen kummempaa,olimme ihan puulla päähän lyöty koko asiasta.Tyttö heräsi ekana yönä kerran ja kuikuili tuttia mutta taas kysyin että muistako missä on ja siihen nukahti.Eli meillä meni tosi iisisti koko homma,mutta itse ajattelin että tyttö oli sitten valmis jo tutin luovutukseen kun noin helposti meni.Tosin kaverin tyttö huusi viikon kun tuttia otettiin pois.Mutta minusta kannattaa lapsen itse se tajuta että on mennyt vahingossa rikki eikä sitä voi käyttää ja kun hän itse vie sen roskiin niin tajuaa ehkä paremmin että missä se on.

Toiset käyttää sitä keinoa että vie tutin jollekkin tuttavan vauvalle joka sitä tarvitsee,tai heittää parvekkeelle josta lintu sen käy hakemassa.On sekin oma haaste saada tutti pois,mutta kyllä se jollakin keinolla lähtee.Zsemppiä sinne tutti asiassa =)

Vierailija
2/4 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä ikää n.2v 6kk. Nyt oltu viikko ilman tuttia ja aika hyvin menee. Viiikko sit kysyin et vietäiskö tutit tontulle ja tyttö suostui heti. Tutit piilotettiin tiskikappiin tonttua varten ja sit tyttö meni hetkeks omiin leikkeihinsä ja sillä välin äiti heitti tutit roskiin. Tyttö oli aivan riemuissaan kun tonttu oli käynyt hakemas ne, mut sit illalla alkoi itku kun piti nukkumaan mennä, muistutin tontusta ja rauhoittui aika äkkiä kerran tai kaks heräs ekana yönä kyseleen tutin perään, mut pidin kiinni tonttu tarinasta. nytkin vielä kyselee tutin perään muttei itke

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi protestoi aikansa,mutta hyväksyy asian lopulta.

Meidän neljäs nuorin tyttö on nyt ollut ilman tuttia n. kuukauden. Hänellä oli vain yksi tutti ja olimme miehen kanssa päättäneet että kun se katoaa niin uusia ei osteta. Niin tulikin se ilta jolloin tuttia ei löytynyt mistään. Tyttö nukahti n. tunnin kuluttua tuttia kaipaillen ja nukkuikin koko yön heräämättä.

Viikon verran hän kysyi tuttia nukkumaan menessään,mutta sen jälkeen hän ei ole sitä kaipaillut.

Täytyy vain itse olla valmis tutittomuuteen, se on monesti aikuiselle kovempi paikka kuin lapselle!

Vierailija
4/4 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sovittiin että tutti-addiktoitunut tyttäreni jättää tutin pois kun menee nukkumaan " isojen tyttöjen" sänkyyn. Viedään metsään pupuvauvoille tutit, tullaan kotiin ja järjestetään sen kunniaksi juhlat. Ilmapalloja, namia, yms. Kun sanoin että nyt on se hetki, tyttö itki ja purnasi, haukkui kaikki jänikset poikasineen. Itse olin " oikein reippaan iloinen" ja sanoin miten tytöstä on tullut jo niin iso ettei vauvojen kapistuksia kaipaa. Positiivisuus!!! Ja kas kummaa: iltasadun jälkeen toivotettiin hyvät yöt, nukuttiin ilman huutoa aamuun. Eli helposti meni vaikka pelkäsin pahinta. ( tyttö 2v 8kk ) Paljon onnea. Kerran se kirpasee, mutta tee se kun olet itse valmis. Itkun jälkeen tutin antaminen tuottaa vain seuraavilla kerroilla pidemmän ja kamalamman itkukohtauksen. Eli jos otat, alä anna! :)