Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitaja synnäriltä vastaa asiallisiin kysymyksiin

Vierailija
01.04.2006 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voiko sairaalassa odotella synnytyssalin lähistöllä vauvan syntymää? Siis esimerkiksi isä ja esikoinen. Pääseekö synnytyssaliin vauvaa katsomaan vai odotellaanko että äiti pääsee osastolle?

Vierailija
2/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jossain aulassa voi odotella ja tulla sitten, kun vauva on syntynyt ja pahimmat roiskeet siivottu. Kaikkien sairaaloiden puolesta en voi luvata, mutta näin meillä. Synnytyshetkeen ei lapsia!

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tapauksessa ei,jos on esikoisen kanssa.

lh

Vierailija
4/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkupäivinä ei voi pitää yli 3-4 h syöttövälejä. Silooin voi uhata verensokerin lasku ja teho-osastoseuranta.

lh

Vierailija
5/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni neljän lapsen äitiä voisi sen verran kuunnella että vauva saisi ainakin sen kolme tuntia nukkua. Tosin oli hoitsu huuli pyöreänä kun katseli imetystä että vauvahan tosiaan kuuluu nielevän. Minä siinä vaan että niinhän minä sanoin...=(

Vierailija
6/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajan koulutuksen 80- luvulla saanut Sittemmin koulutus lopetettu.

lh

Vierailija
7/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Jos täysiaikainen ja normaalipainoinen lapsi eikä verensokeriongelmia, 3-4 tunnin syöttäväli on oikein hyvä.

lh

Vierailija
8/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, näin minäkin sen ajattelin=)

Vierailija
9/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyveteen öljyä, iholle kokeile mahdollisimman imeytyvää voidetta. En saa mainostaa enkä tiedä, mikä kenellekin sopii.

lh

Vierailija
10/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi pienen kaupungin keskussairaalan synnärillä ja kokemus oli aivan upea, vaikka olin salissa 23h ja vaikka lapsi syntyi avotarjonnassa, lapsivesi vihersi ja kivut olivat kovat. Siis se ilmapiiri, jossa siellä oltiin, oli mahtava. Mies sai olla mukana koko ajan, yöksi hoitaja toi toisen sängyn saliin, jota se sai torkahtaa vieressäni. Hän saisyödä minulle tarkoitetun iltapalan ja aamupalan, kun en itse voinut, hoitaja toi hänelle aamuyöstä kahvitkin, kun se minä horrostin. Aivan uskomaton fiilis ja huolenpito, vaikka ko. yönä oli kaikissa 3 salissa synnyttäjä. Pinnit, epiduraalit, yöllä annetut rakkulat ym ym. lievityskeinot, aamulla kaksikin eri lääkäriä kävi tarkastamassa vointini jne. Synnytys itse tapahtui uupuneena yön koettelemuksien jälkeen, mutta kaksi kätilöä hoitivat hommat todella mallikkaasti, saivat tuntemaan, että näin tämän pitääkin mennä. Osastolla oli vielä niin upeaa huolenpitoa, että ihan kaiholla muistelee.

Toinen syntyi sitten " laitoksella" , eli yliopistollisessa sairaalassa. Kamala kokemus, vaikka itse synnytys oli helpompi. Henkilökunta töykeää, tiuskivaa, kipulääkitystä piti rukoilla, mies istutettiin nurkkaan tutkimusten ajaksi ja illalla ajettiin pois, sanottiin, että soittavat, kun jotain tapahtuu. Olin kuin tavara, joka oli välttämätön paha työpaikalla.

Nyt on kolmas tulossa, LA 10.9. Olisiko mitenkään mahdollista päästä samaan pieneen keskussairaalaan, jossa esikoinen syntyi, asumme nyt ihan toisella puolella suomea? Pitääkö muuttaa väliaikaisesti vaikka mummolaan kirjat, jotta pääsee pois " laitoksen" listoilta?

Vierailija
11/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sairaalan on pakko ottaa vastan, jonka kohdalla olet vaikka läpikulkumatkalla. Oikeammin voit neuvolastasi pyytää maksusitoumuksen haluamaasi sairaalaan. Ihan vapaata valinnanmahdollisuutta ei ole, mutta aina se jotenkin onnistuu.

klö

Vierailija
12/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että kätilö vastasi tähän kysymykseen. Ajattelin, jos ei lastenhoitaja huomaa tai ole enää apikalla. Anteeksi sekä kysyjälle että lastenhoitajalle.

klö

Vierailija
13/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tietokoneita käytössä potilaille? Vai saako tuoda oman läppärin, onko langatonta verkkoa ...?

Vierailija
14/14 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaalassa on potilaskäyttöön tarkoitettu kone. Muusta en tiedä enkä oman läppärin käytöstä.

lh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi