Kahvilahenkilökunta EI vastaanottanut minua, asiakasta!
Kun kyseinen paikka oli edellisen omistajan hallussa, ovea lähinnä ollut pöytää pyyhkinyt työntekijä tervehti minua iloisella ja reippaalla otteella. Nyt meininki on huonontunut (vaikka työntekijät pääosin samat!), Asiakas vastaanotetaan ja häntä tervehditään vasta kassalla maksun yhteydessä. Asiakkaan saapumisen pitäisi olla ilo, ja hänet pitäisi huomioida muutenkin kuin vain maksun kannalta.
Kommentit (12)
Parempi kun keität vastaisuudessa omat kahvit yksin kotona.
Ei muakaan kiinnosta kinuskihiki parturissa,
Köyppä joskus suoraan rohmuamasta vitriinistä einekset kupuusi,
Todennäköisesti olivat siivoamassa jonkun kaltaisesi minäminäporsaan sotkuja niin etteivät kerennyt huomata.
Vastaanotto... anna mun kaikki kestää
Ei Suomessa tervehditä asiakasta. Meillä ei ole asiakaspalvelua. Häiritsevät vaan.
Jos kahvilan kassa ryntäisi ovelle vastaan ja tervehtimään, minulla ei olisi kovin kotoisa olo.
Kotoisa ja puoleensavetävä kahvila on sellainen, johon voi mennä kuin omaan kotiinsa:
työntekijät vilkaisevat, ehkä nyökkäävät, huokaisevat ja käyttäytyvät kuin en olisikaan siellä.
Kysymyksiin vastataan ja ruokaa ja juomaa myydään, mutta ei mitenkään ylen ystävällisesti.
Istun vakiopöytääni kaikessa rauhassa, vietän hiljaisen kahvihetken. Lähden ja sanon -Hei sitten, myyjä nyökkää.
Joskus harvoin saatan puhua kahvilanmyyjälle, jos olen oikein tohkeissani jostain,
yleensä en.
Nyt on uusi jankkaja ilmestynyt palstalle, kahvilajankkaaja. :D Tämä on varmaan vielä pari kolme kertaa riemastuttava. Sitten raivostuttava.
Kyllähän sinut vastaanotettiin ja tervehdittiin. Mene itkemään tyynyyn.
Olet ilmeisesti juuri perinteinen minäminäminä-asiakas, jolle työntekijä on alempaa ihmisluokkaa kuin sinä itse etkä päivääkään ole itse työskennellyt asiakaspalvelussa.