Kuinka pääsen eroon tietokoneviruksesta?
Olen surffaillut lukuisilla ulkomaisilla sivuilla kun etsin erästä varaosaa. Saattoi olla että latasin jonkun ohjelman kun etsin käyttöohjelmia eri laiteversioihin.
Tämä alkoi sillä että alkoi vilkkua se seuranhakuilmoitus oliko se E-kontakti vai mikä.
Nyt kun aioin mennä sähköpostitililleni Luukkuun niin oli tehty toisenlainen avaussivu kuin oli normaalisti.
Käytössä win 10 ja avas virusturva maksuton. Tosin paljonkos siitä hyötyä jos itse viruksen lataa:(
Kommentit (4)
Napsautin tuota Avastia ja tuli ilmoitus että suojaamme sinua edelleen mutta tietokone pitää uudelleenkäynnistää mahdollisimman pian ja tein työtä käskettyä. Sen jälkeen käynnistin avastin älykkään tarkistuksen ja mitään ei löytynyt kuin heikkoja salasanoja ja suorituskykyongelmia.
Tämän jälkeen tuli normaalin näköinen luukun aloitussivu mutta varmuuden vuoksi menen sinne toisella koneella ja vaihdan salasanan.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Mä jouduin laitteleen palomuurin.
Kun on ilmainen Avast niin voiko olla Win 10 palomuuri päällä, vai miten tämä menee?
Joku putsaus tässä joka tapauksessa pitää tehdä kun katsoin tuota latauksia niin on jotain ainakin luukku latauksia pari tuolla tiedostoissa joista ei harmainta aavistustakaan mitä ovat.
ap.
Kokeile esim. malwarebytes:iä.