Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Intrum justitia perinnästä kysymys!

Vierailija
02.08.2017 |

Maksoin eilen sinne menneen laskun kokonaosuudessaan pois (58,78€), joten miten voi olla mahdollista, että intrumin sivuilla näkyy, että tähän maksettuun laskuun olisi vielä avointa saldoa noin 3€????? 😡

Eikö sen pitäisi kadota/näkyä kokonaan maksettuna??

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkoa laskun kirjoittamisen jälkeiseltä ajalta?

Siitä 3 eurosta sitten menee tilinhoitomaksua ja laskutuslisää jne.... Silleen ainakin Ellos toimi aikoinaan.

Vierailija
2/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkoa laskun kirjoittamisen jälkeiseltä ajalta?

Siitä 3 eurosta sitten menee tilinhoitomaksua ja laskutuslisää jne.... Silleen ainakin Ellos toimi aikoinaan.

Luulis että näillä perintä firmoilla olis laskut ajantasalla, eli näkyisi reaaliaikaisesti korkoineen päivineen. Muutenhan ne voi keksiä, että ton kolmen euron jälkeen ootkin vielä 7€ velkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi tosiaan olla korko tai sitten jokin huomautus/käsittelymaksu. Jos kiinnostaa niin ota sinne yhteyttä ja kysy.

Vierailija
4/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne!

Vierailija
5/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne!

Yritin soittaa, mut meni jo hermo seistä tyhjillä linjoilla vartin verran.

Luoja mitä roskaa tämmönen! Noh, eihän 3€ ole iso raha, mut ärsyttää tämmönen toiminta, että maksat laskun pois mut silti ootkin vielä velkaa!

Mitähän ne seuraavaks keksii?

Vierailija
6/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoitko eräpäivän jälkeen?

Vierailija
7/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla väliä maksoitko eräpäivän jälkeen vai juuri eräpäivänä, intrumilla ei juokse korot sillä tavalla. Esimerkiksi minä olin lomalla, ja sieltä tullessa olin saanut perintäkirjeen jossa oli jo mennyt eräpäivä. Soitin sinne ja kysyin, ei tarvinnut maksaa kuin se kirjeessä oleva summa. Soita sinne ihmeessä, koska tuo kuulostaa tosi oudolta.

Vierailija
8/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti sieltä sivuilta, niiltä tulee sulle sitten vastaus =) 

Niillä on ystävällistä palvelua ja nopeampaa kuin muilla. Kokemusta valitettavasti lähes kaikista perintäfirmoista  :((

Vierailija
9/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla väliä maksoitko eräpäivän jälkeen vai juuri eräpäivänä, intrumilla ei juokse korot sillä tavalla. Esimerkiksi minä olin lomalla, ja sieltä tullessa olin saanut perintäkirjeen jossa oli jo mennyt eräpäivä. Soitin sinne ja kysyin, ei tarvinnut maksaa kuin se kirjeessä oleva summa. Soita sinne ihmeessä, koska tuo kuulostaa tosi oudolta.

Aina kannattaa laittaa viesti, niin jää dokumentti siitä itselle ja vastaus myös, se on helpointa niin. Jos soittaa, niin koskaan ei oo tarvinnut itse jonottaa ja kaikki asian tiedot esille ennen soittoa. Ilman asiannnumeroa tai laskunnumeroa ei tietoja voi katsoa.

Vierailija
10/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kadota. Mulla oli aikoinaan sama tilanne ja soitin sinne ja sanoivat et ne katoo kuhan saavat järjestelmänsä ajantasalle, eli voi näkyy päivän-kaks tolleen.

Vierailija
11/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu HUH!

Sain nyt yhteyttä as.palveluun ja se lasku näkyy vasta tänään illasta/huomenna aamusta kokonaan kuitattuna! Eli toi 3€ tulee katoomaan 🙏

Olin jo asennoitunut haukkumaan koko lafkan pystyyn kierouden ja loputtoman raha-ahneuden nimissä 😂

Vierailija
12/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60€ ostoksesta päiväkorko on jotain yhden sentin, eli muutaman päivän myöhästyminen on muutaman sentin.

Ovat ehkä ehtineet lähettää uuden karhun josta perivät 3€.

Vierailija
13/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu HUH!

Sain nyt yhteyttä as.palveluun ja se lasku näkyy vasta tänään illasta/huomenna aamusta kokonaan kuitattuna! Eli toi 3€ tulee katoomaan 🙏

Olin jo asennoitunut haukkumaan koko lafkan pystyyn kierouden ja loputtoman raha-ahneuden nimissä 😂

How about laskujen maksaminen ajoissa tästä lähtien?

Vierailija
14/30 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla tarkkana nimeomaan intrumin kanssa. Ne lupaa asiakkailleen tehokasta perintää joka varmasti on totta, mutta täysin eri tavoin kuin muut. Se on huomattavasti nopeampaa, kulut kasvavat rajummin ja aina kannattaa asiakastiedoista onko nimi tallella riippumatta maksuviiveestä. Perintähän on ihan ookoo jos maksut maksamatta mutta yritykset jotka päätyvät käyttämään ko.yritystä tuskin välittävät suuremmin asiakkaistaan.

Jos asut hajaalueella ja kirjeet tulee perille miten sattuu, niin näiden kanssa olet jo todennäköisesti isommassa pulassa kuin tiedätkään, suosittelen välittömästi tarkistamaan asiakasrekisteri tiedot. Päivänkin myöhässä niin sieltä löydyt maksuhäiriöisenä. Paras tapa vältellä Intrumia on valita yritykset joiden perintäkin on eettistä ja inhimillistä.Todennäköisesti myös muu toiminta on aidosti mietitty asiakkaan näkökulmasta jopa silloin kun on vaikeaa ei tarvitse lakkaa välittämästä. Iso osa yrityksistä ei enää intrumia käytäkään niinkuin aikaisemmin, tuhoa ja hallitse laskutusta on yhteiskunnallisesti vaarallista. Intrum on yksinkertaisesti brutaali joten kyllä se jotain kertoo myös yrityksistä jotka tätä lakimies armeijaa käyttää, valitessaan intrumin, ne valitsee myös niiden tavan toimia. Kuiningas postihan aikaanaan luovutti koko laskutuksen niille, vaihdoin asiakkuuden muualle ja täytyy sanoa ettei ole ollut ikävä- vaikkakin Postin toiminnassa ei muuten ollut sen enempää huonoa sanottavaa kuin monesta muustakaan postilaitoiksesta euroopassa. Itseasiassa hyvinkin inhimillinen kumppani mut itse olen ehdoton intrumin kanssa ja vaihdan varmuudella tällaisen yrityksen, oli kyse mistä tahansa. Nykyään en muista kuulleeni Intrum suhteista, mut jos sellaisesta kuulen niin vaihtoon menee ko. yritys.aidosti vihaan tämän kaltaista toimintaa.

Vierailija
15/30 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolissani siitä miksi lasku meni perintään. En siitä 3e. Missä olet mokannut?

Vierailija
16/30 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intrum Oy lähettää maksumuistutuksen, eräpäivä + 10 pv muistutuksen päiväyksestä, kulut 5,-.  Lasku saapuu asiakkaalle min. + 8 pv laskun päiväyksestä.  Intrum Oy lähettää maksuvaatimuksen + 14 pv maksumuistutuksen päiväyksestä lisättynä 14,- euron kuluilla.  Ko. lasku saapuu asiakkaalle min. + 8 pv maksuvaatimuksen päiväyksestä.  Eli asiakkaalle ei jää riittävästi aikaa maksaa maksumuistutus ja perusteettomat maksuvaatimuskulut laskutetaan asiakkaalta automaattisesti.  Todellista maksumuistutuksen maksuaikaa ennen maksuvaatimusta ei asiakkaalle jää. 

Kuluttaja-asiamiehen mukaan perintälasku on lähetettävä kuluttajalle ajoissa, niin että kuluttajalle jää riittävästi aikaa maksaa lasku.  Maksuaika oltava lakisääteisesti 14 pv ja tätä lakimääräystä Intrum Oy ei noudata.  Lisäksi Intrum Oy ei tod. näk. lähetä laskuja heti tulostuspäivänä vaan rahastustarkoituksella postittaa ne muutaman päivän viiveellä.  Eettistä toimintaa?  Tällä tavoin toimimalla suomalaisten maksuhäiriömerkinnät on saatu kasvamaan.

Vierailija
17/30 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intrum Oy lähettää maksumuistutuksen, eräpäivä + 10 pv muistutuksen päiväyksestä, kulut 5,-.  Lasku saapuu asiakkaalle min. + 8 pv laskun päiväyksestä.  Intrum Oy lähettää maksuvaatimuksen + 14 pv maksumuistutuksen päiväyksestä lisättynä 14,- euron kuluilla.  Ko. lasku saapuu asiakkaalle min. + 8 pv maksuvaatimuksen päiväyksestä.  Eli asiakkaalle ei jää riittävästi aikaa maksaa maksumuistutus ja perusteettomat maksuvaatimuskulut laskutetaan asiakkaalta automaattisesti.  Todellista maksumuistutuksen maksuaikaa ennen maksuvaatimusta ei asiakkaalle jää. 

Kuluttaja-asiamiehen mukaan perintälasku on lähetettävä kuluttajalle ajoissa, niin että kuluttajalle jää riittävästi aikaa maksaa lasku.  Maksuaika oltava lakisääteisesti 14 pv ja tätä lakimääräystä Intrum Oy ei noudata.  Lisäksi Intrum Oy ei tod. näk. lähetä laskuja heti tulostuspäivänä vaan rahastustarkoituksella postittaa ne muutaman päivän viiveellä.  Eettistä toimintaa?  Tällä tavoin toimimalla suomalaisten maksuhäiriömerkinnät on saatu kasvamaan.

Maksuhäiriömerkinnät ovat lisääntyneet siksi, että yhä useammat eivät maksa laskujaan ajoissa. Pikku sivuhuomautus vaan.

Vierailija
18/30 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intrumin takia on moni tehnyt itsemurhan.

Vierailija
19/30 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intrumin takia on moni tehnyt itsemurhan.

Ei se ole Intrumin syy jos elää yli varojensa eikä maksa laskuja ajoissa.

Vierailija
20/30 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne näkyy siellä oma lindorff ja oma instatilin yms. Päivittyy muutaman päivän myöhässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan