Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempieni hygieniataso ällöttää, miten sanoa asiasta?

Vierailija
01.08.2017 |

Äitini 72v on nyt kesän aikana ollut meillä kylässä jälleen, auttanut lastenhoidossa ja viettänyt aikaa kanssamme, mikä on hienoa. En mahda mitään että hänen hygieniatasonsa kodinhoidossa jne ällöttää. Hän ei pese salaattitarpeita, pyyhkii samalla rätillä lattioita ja pöytiä (pesemättä rättiä välillä) , ei pese käsiään ennen ruokailua, pyyhkii lasten naamoja tiskirätillä, pesee astiat käsin HUONOSTI, vaikka tiskikonekin on ja tekee ruokaa näillä puolipestyillä astioilla. En halua loukata häntä, mutta ällöttää. Ja ei, kukaan ei häntä ole "pakottanut" auttamaan meillä, emmekä ole kiittämättömiä

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni hammasharjat näyttävät muovitikuilta, jonka päässä on epämääräinen tollo jotain hörhöä.

Vierailija
22/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa. Yäk. Vetävät vessan kansi auki. Käsien pesu on mitä on, hyvin satunnaista. Tullaan kaupasta ja tärkeintä heille on viedä ostokset suoraan jääkaappiin paskiaisilla käsilllä. Varmaan samoilla näppäillään kortin tunnusluvutkin. Yskivät kämmeniin ja sitten koskevat ruokatarvikkeisiin ja lasten leluihin, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Äiti on itsekin usein kipeä enkä yhtään ihmettele.

Kuule, ne ostokset on "saastuneet" jo siinä kun ne kaupassa ladotaan kassiin. Ei se käsienpesu kotona ennen kaappeihin laittoa enää mitään auta. Vai käytätkö sä jotain käsidesiä numeron näppäilyn ja kassiin latomisen välilllä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan kantta ei tarvitse sulkea kuin ison hädän jälkeen ja silloinkin vain jos säilyttää hammasharjoja pöntön lähellä. Enemmän bakteereja leviää vessan ilmaan jos takamusta pestään bideesuihkulla kuin pöntön vetämisestä.

Vierailija
24/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kammoa bakteereja, oikein tarkoituksella. Olen itse lähtöisin kodista jossa ei ollut huipputasoinen hygenia vaan lähempänä ap:n kuvaamaa. Perheeni (siis lapsuuden perhe, ei omani) on poikkeuksellisen tervettä! Kenelläkään ei ole allergioita tai herkistymiä millekään, tarttuvat taudit ei yleensä tartu meihin (tietysti joskus) ja sairaslomapäiviä ei paljon vähempää enää voisi olla. Ei ihottumia tai vastaavia.

Uskon tämän johtuvan altistumisesta bakteereille ja täten hyvin kehittyneelle immuniteettijärjestelmälle.

Jos terveenä pysyminen vaatii pikkaisen likaisuutta, niin olkoon niin. :)

Anekdootti ei ole minkään arvoinen. Minä olen kantakaupunkilaisesta hygieniahysteerikkoperheestä, loistava immuniteetti eikä ainuttakaan allergiaa. Sama vanhemmilla ja sisaruksilla. Puolisoni on sotkuisesta maalaistalosta ja aina flunssassa käytyään anoppilassa. Kaupungissa vähintään heinänuhainen.

Vierailija
25/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kammoa bakteereja, oikein tarkoituksella. Olen itse lähtöisin kodista jossa ei ollut huipputasoinen hygenia vaan lähempänä ap:n kuvaamaa. Perheeni (siis lapsuuden perhe, ei omani) on poikkeuksellisen tervettä! Kenelläkään ei ole allergioita tai herkistymiä millekään, tarttuvat taudit ei yleensä tartu meihin (tietysti joskus) ja sairaslomapäiviä ei paljon vähempää enää voisi olla. Ei ihottumia tai vastaavia.

Uskon tämän johtuvan altistumisesta bakteereille ja täten hyvin kehittyneelle immuniteettijärjestelmälle.

Jos terveenä pysyminen vaatii pikkaisen likaisuutta, niin olkoon niin. :)

Anekdootti ei ole minkään arvoinen. Minä olen kantakaupunkilaisesta hygieniahysteerikkoperheestä, loistava immuniteetti eikä ainuttakaan allergiaa. Sama vanhemmilla ja sisaruksilla. Puolisoni on sotkuisesta maalaistalosta ja aina flunssassa käytyään anoppilassa. Kaupungissa vähintään heinänuhainen.

Kaikki tutkimukset kuitenkin osoittavat että maaseutuympäristössä kasvaneilla ja "mullassa möyrineillä" on terveempi immuniteetti kuin kaupunkiolosuhteissa. Siis keskimäärin, toki perimälläkin on osuus joka näkyy ehkä sinun esimerkissäsi.

Vierailija
26/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella että äitisi laittaa sulle ruokaa kun on just ronkkinut römpsäänsä vessassa, eikä pessyt käsiään XD

Vierailija
27/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa. Yäk. Vetävät vessan kansi auki. Käsien pesu on mitä on, hyvin satunnaista. Tullaan kaupasta ja tärkeintä heille on viedä ostokset suoraan jääkaappiin paskiaisilla käsilllä. Varmaan samoilla näppäillään kortin tunnusluvutkin. Yskivät kämmeniin ja sitten koskevat ruokatarvikkeisiin ja lasten leluihin, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Äiti on itsekin usein kipeä enkä yhtään ihmettele.

Kuule, ne ostokset on "saastuneet" jo siinä kun ne kaupassa ladotaan kassiin. Ei se käsienpesu kotona ennen kaappeihin laittoa enää mitään auta. Vai käytätkö sä jotain käsidesiä numeron näppäilyn ja kassiin latomisen välilllä?

Joo toki, mutta noin sotketaan myös jääkaapin ovenkahva. Sitä tarkoitin ja pöpöt tarttuvat pestyynkin käteen sen jälkeen ovea avatessa.

Vierailija
28/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih, ennen vanhaan oli puhtaammat pyhävaatteet, joilla käytiin kylässä tai kaupungissa, muiden ihmisten seurassa. Saunassa käytiin sitä ennen ja kalsarit vaihdettiin. Nykyään heikomman hygieniatason vanhemman sukupolven edustajat kääntävät kalsarit ja samoilla tunkkaisilla arkivaatteilla käydään kaupassa. Kylään mennessä kalsarit voi kääntää uudestaan, koska ne ei näy päällepäin. Ja ominaistuoksua ei huomaa itse, muut kyllä haistaa likaiset vaatteet.

Vierailija
29/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minkä värinen vanhempieni keittiössä tiskirätti on ollut alunperin. Joku muu kuin tummanharmaa, olettaisin.

Vierailija
30/30 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan lapsuudenkodissa ei ole oltu mitään hygieniahysteerikkoja. Minunkin naamaa on lapsena pyyhitty tiskirätillä ja meillä ei ole oltu mitenkään tarkkoja siivouksen kanssa. Pesin meillä kotona vessan ja kylpyhuoneen jouluna, kun olin siellä pidemmän aikaa. En tiedä, onko sitä sen jälkeen pesty kovin montaa kertaa. Pöntön päällä on aina kauhea karvakerros. Vessan käsipyyhe on ihan musta. Kaiken lisäksi he säästävät sähköä ja istuvat pimeässä. 

Mutta mitäpä tuosta valittamaan. Meistä kenelläkään ei ole mitään allergioita ja kukaan ei ole koskaan sairaana. Vanhempani saavat tehdä kuten haluavat. Omassa kotonani siivoan kyllä ja ilme on perussiisti, mutta en ole hysteerinen pöpöjen kanssa. En kulje rätin ja desinfiointiaineen kanssa pyyhkimässä ovenkahvoja.  Möyrin mullassa pihalla ja pusuttelen eläimiä suoraan suulle ja annan eläinten lipaista lusikastani. Terveenä olen pysynyt.