Ylpeydellä pidän kaikki kirjat, dvd-levyt, cd-levyt
koriste-esineet esillä. En hävitä vaikka yleinen trendi on konmarittaa.
Kommentit (8)
Ilmeisesti sinulla on paljon tilaa.
Minä vein monia kymmeniä videokasetteja kirjaston hyllyyn, johon voi viedä kirjoja, joita ihmiset saavat ottaa ilmaiseksi. Lähtivät nopeasti hyllystä eli osalla on vielä videonauhuri.
Paljon muita tuotteita olen lahjoittanut Fidaan, Kierrätyskeskukseen jne.
Minä laitoin pois vhs kasetit vai mitä olivatkaan ja soittimen. Samoin suurimman osan kirjoista. En tiennyt edes että se on jokin konmarituksen aiheuttama trendi. Laitoin pois vain siksi, että niitä kirjoja ei tule luettua kuin kerran ja lapset eivät pitäneet suurimmasta osasta minun vanhoista videoista. Ja meillä ei enää ollut tilaa noille. Myös dvd:t ärsyttävät. Hirveä kasa, joita kukaan ei katso (paitsi lasten dvd:t).
Mutta mukavaa, jos sinä niistä pidät ja haluat säilyttää. Hienoa on, että ei mene mukaan trendiin vaan tekee kuten itsestä parhaalta tuntuu :)
Mulla ainakin juontaa lapsuuteen. Mitään ei saanut ja sekin vähä jossain vaiheessa hävitettiin. Nykyään sitten hamstraa kaikenlaista ja niitähän ei luovuta.
Kaikki tuollaiset pistin pois jo ennen konmaria:) Joskus ottaa päähän kun uus tuttavuus tulee kyläuan ja kuvittelee että olen konmarittanut kaiken ylimääräisen. Meille minimalismi iski ekan lapsen syntyessä. Koska miestä ei siivous huvittanut enkä itse jaksanut niin yhtenä kauniina iltana kamotin kaiken läheiseen kierrätyskeskukseen mikä ei miellyttänyt. Esikoinen on nyt armeijassa että tuosta on sellaiset melkein 20 vuotta aikaa:)
Mulla pieni opiskelijakämppä, missä ei mahdu säilyttämään mitään ylimääräistä. DVD:t ja CD:t annoin pois, kun en niitä tarvitse. Molempia kun saa netistä. Kirjoja annan pois sitä mukaa, kun tuntuu että ne on jo luettu tarpeeksi monta kertaa. En halua, että hyllyillä on mitään ylimääräistä keräämässä pölyä.
(Mutta tietenkään en luovu siitä mun aivan ihanasta kynttilänjalasta..)
Ovathan ne dvd:t ja sekalaiset pokkarit tietenkin ihan kaunis sisustuselementti, sellainen värikäs ja monimuotoinen. Pidätkö ne hyllyssä väri- tai kokojärjestyksessä vai ovatko ne lattialla sellaisina mielenkiintoisina torneina?
Mä olen hamstrannut lapsuudesta lähtien erilaisia limupulloja ja jätskitikkuja, nekin ovat kivan näköisiä isompana kokoelmana ja jätskitikuista saa tehtyä vaikka mitä kivoja muodostelmia!
Pidä vaan. Minäkin pidin suurimman osan, mutta hankkiuduin eroon niistä joita en enää halua katsoa/lukea uudelleen, ja muualtlakin kämpästä lähti tarpeetonta kamaa (esim. vanhempien vanha kahvi-astiasto jota ei ole käytetty kertaakaan 10 vuoteen ja josta en edes tykkää). Ei konmarinkaan tavoite ole mikään askeettinen minimalismi, vaan että kodissa ei olisi turhaa tavaraa, siis sellaista mistä ei pidä ja mille ei edes ole käyttöä.
T. Konmarin lukenut muttei tiukasti noudattava
Koriste-esineistä en pidä. Mutta todellakin kirjat, cd:t ja dvd:t meillä pysyvät hyllyissään.