Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus ajanut autoa humalassa?

Vierailija
31.07.2017 |

Niin oletko? Oletko lähtenyt rattiin, jos et ole ollut varma prommilleistasi?

Kysymys tuli mieleeni, kun viikonloppuna olin hääjuhlissa autolla ja minulle sanottiin, että voithan sä nyt parit ottaa. Join vain onnittelumaljan, en muuta, koska mielestäni en voi juoda enempää, jos ajan saman illan aikana. Kovasti silti tyrkytettiin niitä paria.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat, et aja. Jos ajat, et ota. Vai miten se menikään?

En ole ajanut kännissä, enkä aja.

Vierailija
2/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ilman ajokorttia kylläkin sateella mutkaista pikkutietä. (kun ex opetti ajamaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minä vähän päälle promillen ottanut, mutta kofeiini pelastaa, kun pitää ajaa, koska se parantaa kognitiivisia kykyjä, kun alkoholi heikentää, joten vaaraa ei syntynyt.

Vierailija
4/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa ajanut "riskillä", eli todennäköisesti yli 0,5 promillen "humalassa", en nyt siis tietenkään missään sellaisessa tilassa että puhe sammaltaa eikä meinaisi pystyssä pysyä, mutta kuitenkin mahdollisesti yli tuon rajan.

Jos olen ottanut vaikka yhden oluen tai viinilasin tunti sitten, niin en edes mieti että lähdenkö autolla vai en, tottakai lähden, se on alle 0,5 promillea eikä vaikuta ajokykyyn.

Väsyneenä ajaminen vastaa esim. promillen humalatilaa ja kaikki tekee sitä, poliisi vaan ei pysty väsymystä mittaamaan. Siispä en katso pientä alkoholipitoisuutta veressä ongelmaksi, samalla tavalla kuten en esim. pientä ylinopeuttakaan tms., sitä vartenhan poliisilla on nämä toleranssit olemassa.

Vierailija
5/5 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajanut, alle 0,5 promillen humalassa saa ajaa. Sen arviointi on toki vaikeaa. Mutta en ole hysteerinen tuosta. Olen niin huono viinapää, että juon joka tapauksessa aina vähän, siksi saan ihan hyvät illanvietot vaikka joisin vaikka yhden viinilasillisen, jos olen autolla. Jos menee tunteja, voin juoda sen lisäksi jotain pientä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan