Miten kestää elämänmittainen yksinäisyys?
Varhaisimmat muistot on päiväkodista jossa jätettiin leikkien ulkopuolelle, peruskouluaika kiusatuksi tulemista, lukiossa syrjintää. Jopa oma perhe syrji, sisaruksia suosittiin räikeästi ja itse olin lähinnä kotipiian roolissa.
Uskottelin itselleni että yliopistossa asiat muuttuu, ehkä löydän ystäviä tai jopa toisen syrjityn ja yksinäisen puolisoksi. No pieleen meni, välillä oli vaikeuksia päästä kursseja läpi kun en saanut työparia/ryhmää ja opettaja ei hyväksynyt yksin tehtyä projektia. Työelämässä sama meno jatkunut.
Nyt olen 30v enkä näe enää syytä elää. Pariskuntien ja perheiden näkeminen ulkona on lähes sietämätöntä. En ymmärrä miksi minulle kävi näin, en ole ulkomuodoltani mitenkään massasta poikkeava ja olen aina pyrkinyt olemaan iloinen ja ystävällinen kaikkia kohtaan. Vertaistukea, neuvoja?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tsemppaavista viesteistä, etenkin kohtalotoverilta vaikuttava numero 6. :) Olen jo jonkin verran matkustellut yksinäni, kotona viihdyn ja pidän kodin puunaamisesta. Harrastan myös paljon mutta vain neljän seinän sisällä, pitäisi yrittää laajentaa kodin ulkopuolellekin.
Ehkä voisin vielä muutaman verkon heittää vesille=nettipalstoille mutta ei tunnu ihan maailmanlopulta vaikka yksin jäisinkin. Onneksi nautin luonnon rauhasta ja siitä että voi katsoa leffoja ilman jatkuvia keskeytyksiä. -ap
Ja minä nautin siitä, ettei tarvitse katsella leffoja tai kuunnella toisten leffojen ääniä. TÄTÄ on se vapaus ja rakkaus, mitä tämä aika edustaa. Nauttikaa siitä. Mikään ei kestä ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Etsi jeesus tai opettele meditoimaan. Universaali rakkaus on suurempaa kuin yhdenkään ihmisen rakkaus. Se mikä on näyttänyt kärsimykseltä muuttuu iloksi kun tajuat, mikä on palkintosi.
Ei oo totta Sä oot taas täällä! Joo se 2000 vuotta sitten elänyt paimentolais paskiainenhan korvaa oikeasti olemassa olevat ihmiset. Jeesus on pilannut monta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä vielä! Outoja miehiä olet tavannut jos kokemattomuus on katsottu huonoksi asiaksi. Yleensä miehet haluavat juuri sellaisen naisen joka on "puhdas" muista miehistä.
Miehet haluavat yleisesti pahoinpidellä naisia. Jos naisella on kokemusta, he syyttävät h uoruudesta. Jos nainen on kokematon, he käyttävät tätä hyväkseen. Ei ole mitään "jos toimit näin niin saat miehiltä hyviä asioita" sillä miehen ohjelma on yksinkertisesti hyväksikäyttää ja pahoinpidellä muita.
Teidän pitää ymmärtää, että se suurin rakkaus mitä saatte, tulee ympäristöstä. Infrastruktuurista, palveluista, kotirauhasta. Kaikki tämä on erittäin suurta luksusta. Nauttikaa siitä. Tuottakaa itse itsellenne rakkauden ja huomion kokemuksia pitämällä hemmotteluiltoja, ottamalla kylpy, jalka- ja kasvohoito, jne. Kirjoittakaa päiväkirjaa ja antakaa huomiota itse itsellenne. Opetelkaa rukoilema
Lifestyle rakennekynsi personal trainer taas vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
No ekana, ei kukaan jaksa itsesäälissä rypevää. Toisekseen, kehitä sosiaalisia taitojasi, mene vaikka jonnekin ilmaisukurssille.
Ootkohan mun isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä vielä! Outoja miehiä olet tavannut jos kokemattomuus on katsottu huonoksi asiaksi. Yleensä miehet haluavat juuri sellaisen naisen joka on "puhdas" muista miehistä.
Miehet haluavat yleisesti pahoinpidellä naisia. Jos naisella on kokemusta, he syyttävät h uoruudesta. Jos nainen on kokematon, he käyttävät tätä hyväkseen. Ei ole mitään "jos toimit näin niin saat miehiltä hyviä asioita" sillä miehen ohjelma on yksinkertisesti hyväksikäyttää ja pahoinpidellä muita.
Teidän pitää ymmärtää, että se suurin rakkaus mitä saatte, tulee ympäristöstä. Infrastruktuurista, palveluista, kotirauhasta. Kaikki tämä on erittäin suurta luksusta. Nauttikaa siitä. Tuottakaa itse itsellenne rakkauden ja huomion kokemuksia pitämällä hemmotteluiltoja, ottamalla kylpy, jalka- ja kasvohoito, jne. Kirjoittakaa päiväkirjaa ja antakaa huomiota itse itsellenne. Opetelkaa rukoilema
Rukous on niin turha asia kuin olla ja voi, hetkeksi onnen löydätte kun itseänne huijaatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän pitää ymmärtää, että se suurin rakkaus mitä saatte, tulee ympäristöstä. Infrastruktuurista, palveluista, kotirauhasta. Kaikki tämä on erittäin suurta luksusta. Nauttikaa siitä. Tuottakaa itse itsellenne rakkauden ja huomion kokemuksia pitämällä hemmotteluiltoja, ottamalla kylpy, jalka- ja kasvohoito, jne. Kirjoittakaa päiväkirjaa ja a
Todistat vaan pointtia.
Miten kestää?
Noo varmaan monia eri ratkasuja.
Ensinnäki kaikkien elämä päättyy, oli sitten sata ystävää tai ei.
Miten kestää ajatus kuolemasta? Jeesuksen kanssa. Jeesus on siihen ainoa ratkaisu.
Ja sitten miten kestää elämä täällä maan päällä loppuun asti? Noo, keskittyy muiden palvelemiseen. Onko se sitte yksinäistä? Voiko edes olla?
Yksinäisyys on vähän myös sellanen katsannallinen asia. Joku on yksinäinen, vaikka olisi ympärillä tuhat ihmistä.
Pahinta on varmaan sellanen, jos on oikeesti fyysisesti yksin omassa asunnossaan päivästä toiseen ja on esimerkiksi joku sairaus, joka estää liikkumasta.
Yksinäisyys voi helpottua netin/puhelimen välityksellä.
Sitten jos pystyy edes vähän liikkumaan niin naapureiden kanssa voi olla tekemisissä.
Onko ihminen todella yksin? Tää on vähä sellanen filosofinen juttu.
Voiko yksinäisyydessä olla jotain hyvää? Yleensä yksinäisyys mielletään juuri vastentahtoiseksi ja sen vuoksi se tuntuu ikävälle. Voiko ajatusta yksin olemisesta alkaa ajatella uudestaan? Pystyykö siitä jopa alkaa nauttimaan?
Pääasiassa ihminen on sosiaalinen olento, joten toisten ihmisten seuraan hakeutuminen on suotavaa. Siihen pitää itse pyrkiä ja sitten yhteiskunnan muiden jäsenten pitää puuttua asiaan.
Tässä nyt jotain.
Pyri poistamaan jonkun toisen yksinäisyys nyt kun tiedät miltä tuntuu olla yksinäinen?
Vierailija kirjoitti:
Miten kestää?
Noo varmaan monia eri ratkasuja.
Ensinnäki kaikkien elämä päättyy, oli sitten sata ystävää tai ei.
Miten kestää ajatus kuolemasta? Jeesuksen kanssa. Jeesus on siihen ainoa ratkaisu.
Ja sitten miten kestää elämä täällä maan päällä loppuun asti? Noo, keskittyy muiden palvelemiseen. Onko se sitte yksinäistä? Voiko edes olla?
Yksinäisyys on vähän myös sellanen katsannallinen asia. Joku on yksinäinen, vaikka olisi ympärillä tuhat ihmistä.
Pahinta on varmaan sellanen, jos on oikeesti fyysisesti yksin omassa asunnossaan päivästä toiseen ja on esimerkiksi joku sairaus, joka estää liikkumasta.
Yksinäisyys voi helpottua netin/puhelimen välityksellä.
Sitten jos pystyy edes vähän liikkumaan niin naapureiden kanssa voi olla tekemisissä.
Onko ihminen todella yksin? Tää on vähä sellanen filosofinen juttu.
Taas se tuli sieltä :Jeesus vapahtaja. Oikeasti miten sulla riittää aika tähän Jumala paskan levittämiseen?
Yksinäisyys on lähinnä virheajatus.
Eipä ihmiset kovin erilaisia ole. Kai siinä on just se, että pitää ajatella, mikä meitä yhdistää. Eikä sitä, mikä meitä erottaa.
Jos kokee seurassa yksinäisyyttä, vika on todennäkösesti liiallisessa itsesensuurissa tai muiden ihmisten estyneisyydessä.
Jos on fyysisesti yksin, eikä löydä toisen ihmisen seuraan. Ei vaikka mitä tekisi. Niin se on jo erikoisempaa. Jos on niin sairas, ettei pysty liikkumaan niin oikea paikka on hoitolaitoksessa. Hoitolaitoksissa on ihmisiä.
Et ole ainoa. Tosin jokaisella raja kenen seurassa haluaa olla, sullakin.
Hyväksyt sen tunteen ja kaiken mikä sen mukana tulee. Lopulta sillä ei ole enää voimaa sinuun ja muuttuu ilmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys on lähinnä virheajatus.
Eipä ihmiset kovin erilaisia ole. Kai siinä on just se, että pitää ajatella, mikä meitä yhdistää. Eikä sitä, mikä meitä erottaa.
Jos kokee seurassa yksinäisyyttä, vika on todennäkösesti liiallisessa itsesensuurissa tai muiden ihmisten estyneisyydessä.
Jos on fyysisesti yksin, eikä löydä toisen ihmisen seuraan. Ei vaikka mitä tekisi. Niin se on jo erikoisempaa. Jos on niin sairas, ettei pysty liikkumaan niin oikea paikka on hoitolaitoksessa. Hoitolaitoksissa on ihmisiä.
Näkemyksesi sosiaalisesta kanssakäynnistä on sitä kun katsoo ohikulkevia ihmisiä. Eikä puhu heille sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Etsi jeesus tai opettele meditoimaan. Universaali rakkaus on suurempaa kuin yhdenkään ihmisen rakkaus. Se mikä on näyttänyt kärsimykseltä muuttuu iloksi kun tajuat, mikä on palkintosi.
Mua oikeasti oksettaa kun joku pelleilee tällä tavoin. Jumalaa ei ole olemassa! Ystävänä jonkun hemmetin näkymättömän Jeesuksen kanssa anna mun kaikki kestää. Kutsu se illalliselle ja kata sille oma lautanenkin, romanttinen illallinen Jeesuksen kanssa kynttilänvalossa. Nukutko sen kanssa lusikka asennossa? Pesettekö toistenne selän suihkussa? Sori oli pakko.
Teidän pitää ymmärtää, että se suurin rakkaus mitä saatte, tulee ympäristöstä. Infrastruktuurista, palveluista, kotirauhasta. Kaikki tämä on erittäin suurta luksusta. Nauttikaa siitä. Tuottakaa itse itsellenne rakkauden ja huomion kokemuksia pitämällä hemmotteluiltoja, ottamalla kylpy, jalka- ja kasvohoito, jne. Kirjoittakaa päiväkirjaa ja antakaa huomiota itse itsellenne. Opetelkaa rukoilemaan tai meditoimaan, se on viimeinen vapautus.