Missä menee aspan raja suhteessa asiakkaaseen?
Eli mikä on liian intiimiä tai tuttavallista käytöstä? Voiko käytös olla tapa vai olisiko syy minussa?
Kommentit (11)
Aspa saa itse päättää kuinka syvälliseen suhteeseen on valmis asiakkaan kanssa.
En tarkoita suhdetta. Vaan tapaa kohdella asikasta/asiakkaita? Missä menee ns käyttäytymisen raja? Mikä olisi mielestänne liian tuttavallista? Esim ulkonäön kommentointi, auttaminen, yms
Tuotteiden myynti ja small talk varminta. Ei henk.koht mielipiteitä ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Entä asiakkaam koskeminen?
Kyse on työstä ja persoonallisuudesta.
Joissain toimistotöissä asiakasta kätellään, mutta hieroja iskee kämmenensä melkein alastomaan asiakkaaseen.
Asiakkaan ulkonäköä en kommentoisi.
Minkä alan asla? Silläkin on merkitystä ollaanko rauta-, ruoka- vai alusvaatekaupassa tai sitten vaikka kauneushoitolassa (kosmetologikin on aspa).
Se on aina tilannekohtaista. Kenkäkaupassa on tavallista että aspa joutuu koskemaan asiakkaan jalkoihin, mutta jos joku Gigantin myyjä haluaa kosketella sun jalkoja niin juokse kovaa!
(vinkki: jos haluat tästä keskustelusta aidosti hedelmällisen, sun pitää avata paaaaaljon enemmän sitä mitä sä ajat takaa....)
Esim menee ohi ja ottaa olkapäistä kiinni kuin siirtääkseen tieltään sivuun. Antaa rahat niin että sormet koskee kämmentä. Tai kuitin. Tai ojentaa tavaroita niin että tulee kosketuskontakti.
Päivittäistavarakauppa iso.
Ootko sä se asiakas vai aspa? Haluatko toisesta jotain? Vai inhottaako sua?
Mä oon se asiakas. Mietin että miksi.
Älä suotta kerro tarkemmin, kyllähän tuosta voi jo päätellä, että juuei.