Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua vaunujen valintaan!

Pöll
30.07.2017 |

Olen nyt jo jonkin aikaa tutkiskellut vaunuja ja yllätyin kuinka vaikeaa voi olla vaunujen valinta! Käytettyjä lähinnä katsellut.
Esikoinen tulossa, joten valinta on hieman vaikea kun ei tiedä mitä tarvii.. Alla kuitenkin listaa
Asutaan kaupungissa ja liikutaan pääasiassa autolla. Tavaratila ei älyttömän iso. Eli kokoontaitettuna pitää mahtua. Vai ostanko erikseen jotkut mukana raahattavat vaunut jos jonnekin lähdetään? Vaunuissa tulisi olla hyvä jousitus ja päästä loskassakin eteenpäin, vanhempani asuvat maalla joten sielläkin pitäisi toimia.
ei kääntyvät etupyörät, niistä kuullut huonoa eikä oikein edes tarvetta. Vauva syntyy lokakuussa, ja ajatuksena nukuttaa parvekkeella. Suht tilava koppa tarpeen että mahtuu talvivaatteiden kanssa vielä helmikuussa? Yhdistelmät olisi toiveena.
Mitäs muuta voisin kertoa? No ulkonäöltä olen ihastunut valkoisiin/vaaleisiin vaunuihin. Mustia en haluaisi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöll kirjoitti:

Olen nyt jo jonkin aikaa tutkiskellut vaunuja ja yllätyin kuinka vaikeaa voi olla vaunujen valinta! Käytettyjä lähinnä katsellut.

Esikoinen tulossa, joten valinta on hieman vaikea kun ei tiedä mitä tarvii.. Alla kuitenkin listaa

Asutaan kaupungissa ja liikutaan pääasiassa autolla. Tavaratila ei älyttömän iso. Eli kokoontaitettuna pitää mahtua. Vai ostanko erikseen jotkut mukana raahattavat vaunut jos jonnekin lähdetään? Vaunuissa tulisi olla hyvä jousitus ja päästä loskassakin eteenpäin, vanhempani asuvat maalla joten sielläkin pitäisi toimia.

ei kääntyvät etupyörät, niistä kuullut huonoa eikä oikein edes tarvetta. Vauva syntyy lokakuussa, ja ajatuksena nukuttaa parvekkeella. Suht tilava koppa tarpeen että mahtuu talvivaatteiden kanssa vielä helmikuussa? Yhdistelmät olisi toiveena.

Mitäs muuta voisin kertoa? No ulkonäöltä olen ihastunut valkoisiin/vaaleisiin vaunuihin. Mustia en haluaisi.

Emmaljungat menee kelissä kuin kelissä. Isot pyörät ja iso koppa. Miinuksena iso koko, saa olla suht tilava auto, hissi yms.

Vierailija
2/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin Bugaboot 👌🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungista erittäin hyvät kokemukset. Isot pyörät kulkee missä vain ja kopan saa vaihdettua istuimeen mikä lisää monikäyttöisyyttä. Hintavathan nuo ovat ja tosiaan tavaratilaa joutunee mittailemaan mahtuuko.

Vierailija
4/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa vaunut (leveys, syvyys, korkeus) kasassa, että mahtuvat auton takakonttiin ilman, että tarvitsee irroitella esim. yksittäisiä renkaita. Myös se kannattaa mitata, että mahtuvatko ns. kokonaan takakonttiin kasassa vai pitääkö kuomuosa irrottaa.

Mittaa vaunujen leveys ja pituus, että mahtuvat mm. hissiin. Helsingin vanhoissa taloissa on mm. kapeat oviaukot hisseissä, vaikka hissi olisikin leveämpi. Tarkista, että renkaat mahtuvat ovesta. Huomioi ovien saranat.

Taitettava / sisääntyönnettävä aisa on hyvä, jos liikkuu esim. julkisilla tai käyttää hissejä. Esim. julkisissa aisa ei jää tällöin törröttämään bussin käytävälle, joten ihmisten on helpompi päästä ohi. Lisäksi mahtuu paremmin hissiin pituussuunnassa.

Työntökorkeus ja kopan korkeus. Monet vaunut ovat kauhean matalia. Itse olen 167cm pitkä ja mies 185cm. Valitsimme vaunut, joissa koppa ei sijainnut polvien tasolla. Helpotti vauvan nostelua jne. Myös työntöaisan säätö oli tässäkin asiassa plussaa. Molemmat saivat aisan sopivalle työntökorkeudelle.

Tarkista, että kuomun ja kopan väliin jää ilma-aukkoja, eli ilma pääsee kiertämään vaunuissa, jos pidät kuomua ylhäällä ja sen edessä vielä harsoa.

Kuomun päällä oleva kurkistusikkuna on ihan näppärä. Tästä voi kurkistaa vaunuihin, ilman että nukkuva vauva häiriintyy. Ei välttämätön asia, mutta mukava extra.

Hyvä ja helppokäyttöinen jarru.

Itse suosin yhdistelmävaunuja. Lisäksi, jos työntösuuntaa pystyy vaihtamaan, niin tämän koin ainakin itse hyväksi ominaisuudeksi etenkin taaperoaikana.

Vaikka ostaisit vaunut käytettynä, niin voit hyvin käydä kokeilemassa eri merkkejä ja malleja kaupoissa. Sitten itsellekin hahmottuu, mitä haluaisi.

Vierailija
5/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungia olenkin katsellut. Niitäkin on niin paljon erilaisia ja eri kokoisia yms.. Duo Mondial ja city cross on ne mallit mitä miettinyt, duo edge ilmeisesti iso?

Ollaan miehen kanssa molemmat melko lyhyitä, minä 160 ja mies 165-170.

Ollaan juuri etsimässä isompaa asuntoa niin tuota hissijuttua yms ei osaa sanoa. Nyt on aika pieni ja vanha hissi niin kai siihen voi verrata. Ja johonkin liikkeeseen pitäisi päästä, täälläpäin vain yksi mutta oli sielläkin jotain vaunuja. Julkisilla ei liikuta ollenkaan.

Vierailija
6/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britax go -vaunut/rattaat ovat mahtavan kätevät. Menevät pieneen tilaan, kulkevat kevyesti ja ovat tilavat. Kääntyvät etupyörät niissä on, mutta kulkevat silti hiekkatiellä ja epätasaisessa maastossa. Niihin saa myös vaihdettua kiinteät pyörät kääntyvien tilalle (helppo vaihtaa tarpeen mukaan). Kätevä kieputella kaupungilla ahtaammissakin paikoissa. Näppärästi kulkevat lenkkipoluillakin. Pehmeässä hiekassa eivät kulje hyvin, mutta muualla olen tähän asti pärjännyt mainiosti. Britaxeissa on iso tavaratila, kauppakassit saa helposti kyytiin. Olen vuosien mittaan kokeillut monia vaunuja ja kyllä Britax go:t ovat ihan parhaat!

Vierailija
7/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen auto? Emmaljungan duo edget löytyy, hyvät kävellä lumessa ja loskassa, mahtuu auriksen takakonttiin (runko) ja yllättävän pieneen hissiinkin.

Vierailija
8/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin juuri myös Britaxin go vaunut.Muita malleja ei oikein tuollaisella kunnon jousituksella ollut.Siinä mallissa hyvin värivaihtoehtojakin.

Vierailija
9/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Bumbleride Indiet. Ne kolmipyöräiset. Olivat kaikin tavoin todella hyvät.

Vierailija
10/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hyvin vahvasti menemään kunnon liikkeeseen testailemaan. Ei ole pakko ostaa, me kyllä päädyttiin sieltä lopulta uudet ostamaan takuiden ja muiden syiden vuoksi.

Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi sinulle. Ennemmin kannattaa kysyä mitä hyviä ja huonoja puolia löytyy ihmisiltä heidän käyttämistä rattaistaan ja valita lopuksi sellaiset joka täyttää kattavimmin sinun tarpeesi.

Vierailija
11/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä 7 viestin kirjoittaja kuljettaa koppaosan sitten? Ei varmaan hirveän turvallinen irrallaan takapenkillä vai mitä meinasit? Meillä nissan primera.

Ja tosiian epäilen noita kääntyviä pyöriä, sekä pienipyöräisiä muutenkaan kun lokakuussa syntyy lapsi, niin pitää varmaan siellä lumessa ja loskassakin päästä.. Ei nyt lenkkeillä päivittäin monen kilometrin lenkkejä, mutta kuitenkin

Vierailija
12/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin monta käyttötarkoitusta ja vaatimusta, niin sitten melkein kannattaa hankkia kahdet eri vaunut. Me ensin hankittiin vain yhdet vaunut, mutta koska käytin niitä enimmäkseen lenkkeilyyn ja julkisilla menoon, niin niiden piti olla aika järeät ja ne oli melko leveätkin. Oli tosi hankala laittaa sitä autoon. Lopulta sitten hankimme edulliset kevyet matkarattaat, jos esim. menimme autolla ostariin tms asioille. Ostimme molemmat käytettynä. Vaunut oli 70€ ja rattaat 20€ eli eivät olleet kallis hankinta. Mutta toisaalta mulle ei ole kovin tärkeää vaunujen ulkonäkö. Vaunut olivat aika käytetyn näköiset ja etenkin rattaat aika kuluneen näköiset, mutta molemmat olivat ehjiä ja toimivia, sekä täyttivät vaatimukset niiden toimintojen osalta, joita halusin.

Vierailija
13/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä 7 viestin kirjoittaja kuljettaa koppaosan sitten? Ei varmaan hirveän turvallinen irrallaan takapenkillä vai mitä meinasit? Meillä nissan primera.

Ja tosiian epäilen noita kääntyviä pyöriä, sekä pienipyöräisiä muutenkaan kun lokakuussa syntyy lapsi, niin pitää varmaan siellä lumessa ja loskassakin päästä.. Ei nyt lenkkeillä päivittäin monen kilometrin lenkkejä, mutta kuitenkin

Jos tarvitsee niin takapenkillä. Koppa menee kyllä littanaksi, mutta turhan usein sitä ei kannata kasaan laittaa jotta pysyy jämäkkänä. Itse laitan turvakaukalon kiinni adaptereilla runkoon (näin esim kauppareissuilla). Tosiaan joku aikaisemmin mainitsi että liikkeessä kannattaa testailla eri vaunuja, itselläkin oli ajatuksena ihan eri kiesit ku mitkä kotiin lähti. :) Ja plussana voit käydä testaa vaunuja auton takakonttiin ihan itse niin ei tarvitse pähkäillä.

Vierailija
14/14 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Cybexin yhdistelmävaunut eli samaan runkoon turvakaukalo, vaunukoppa ja rattaat. Noita 3in1 yhdistelmäjuttuja kannattaa autoilevan katsella, niitä on muutamalla merkillä. Se turvakaukalokin on aika painava kannettava ja joskus kun vauva nukahtaa autoillessa (siis aina) niin on kätevää nostaa se turvakaukalo vaunujen rungolle ja lähteä sillä liikkeelle. Turvakaukalorattaita ja muutenkin turvakaukaloa hankittaessa pitää tietenkin tarkastaa että kaukalo sopii oman auton merkkiin ja malliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä