Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin perheellemme saman sukunimen mutta mies ei suostu

Vierailija
29.07.2017 |

Miehelle tämä asia on kuulemma "ihan sama". En halua, että meitä luullaan uusperheeksi tai että isyyttä epäillään tai että minä olen joku "kakkosvaimo".

Kokemuksia ydinperheistä, joissa on eri sukunimiä? Toimiiko, vai tuleeko kiusallisia tilanteita?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenni ei suostu jos asia on sille ihan sama? Vaihda oma sukunimes sen sukunimeen ni asia on hoidettu.

Vierailija
2/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sanoit, että miehelle asia on ihan sama. Eli suostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kumpi ? Mies ei suostu vai miehelle se ja sama ?

Vierailija
4/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei siis halua naimisiin. Muuta vaihtoehtoa ei ole saada yhteistä nimeä.

Vierailija
5/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että miehelle on ihan sama, onko perheellä yksi nimi vai ei. Minusta ei todellakaan ole ihan sama. -ap

Vierailija
6/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Vierailija
7/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen pärjännyt omalla nimelläni ja lapsetkin on jo saatu aikuisiksi. Eri sukunimissä perheessä ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
8/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätkö sä jossain 30-luvulla?

Vierailija
9/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä nykypäivänä ole mitään ongelmaa, vaikka perheessä olisi miten monta sukunimeä.

Vierailija
10/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin olen pärjännyt omalla nimelläni ja lapsetkin on jo saatu aikuisiksi. Eri sukunimissä perheessä ei ole mitään ongelmaa.

Ok. Oletko kokenut häiritseväksi sitä, miten muut ihmiset suhtautuvat? -ap

Vierailija
11/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä nykypäivänä ole mitään ongelmaa, vaikka perheessä olisi miten monta sukunimeä.

Juu tiedän, että kaikki lakiasiat kyllä hoituvat silti ihan samoin. En vain halua, että meitä pidetään uusperheenä, kysellään kuka on kenenkin lapsi ja ollaanko naimisissa jne. -ap

Vierailija
12/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siihen sitten suhtaudutaan ja miksi sen pitäisi häiritä?

Vierailija
13/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te ette ole naimisissa, mutta sinä haluaisit, jotta teillä olisi sama sukunimi?

Vierailija
14/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oma sukunimensä, mulla on omani, ja lapsilla mun. 

Tämä sopii meille kaikille, eikä meillä ole ongelmia sen suhteen. Ei muillakaan tietääkseni, ja vaikka olisikin, niin meidän nimemme ei niille kulu.

Vierailija
15/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Minulle myös on tärkeää, että minulla on sama sukunimi lasteni kanssa . Tämä oli miehellä tiedossa. Naimisiin meno sovittiin ennen lasten tekoa ja ensimmäisen lapsen sukunimestä keskusteltaessa mies tahtoi oman sukunimensä koska "sehän tulee sullekkin". No aika vaan kului ja kun kysyin naimisiin menosta, mies sanoikin "muutin mieleni".

Tarinan opetus: olis pitänyt katsoa miehen halukkuus mennä naimisiin ennen kuin ruvettiin lapsia hankkimaan.

Vierailija
16/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että ihmiset luulevat, että olette "toisella kierroksella" ja lapset eivät ole molempien tai että toinen on ollut perheenrikkoja tms. -ap

Vierailija
17/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te ette ole naimisissa, mutta sinä haluaisit, jotta teillä olisi sama sukunimi?

Lapsi haluttaisiin ja ihan vaan maistraatissa vihkiminen myös. Ollaan oltu pitkään yhdessä jo ja koko ajan ollut tiedossa ettei tule isoja häitä vaan ihan vain perheen kesken. -ap

Vierailija
18/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että ihmiset luulevat, että olette "toisella kierroksella" ja lapset eivät ole molempien tai että toinen on ollut perheenrikkoja tms. -ap

Minusta se on enemmän heidän kuin minun tai meidän ongelma mitä he luulevat.

Vierailija
19/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa nyt 15 vuotta, lapsi täytti juuri 13. Pidin oman sukunimeni. Mitään ongelmia ei ikinä ole ollut. Ainoastaan neuvolan th ensimmäisellä äitiysneuvolakerralla lapsen syntymän jälkeen aloitti kertomaan isyyden tunnustamisesta, mutta hoksasi kyllä puolivälissä lausetta kysyä "vai olittekos te naimisissa".

Vierailija
20/35 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut, että asia kiinnostaisi ketään. Muille ihmisille on ihan sama olemmeko me naimisissa vai emme tai onko miellä sama vai eri sukunimi. Jos asia häiritsee itseä, niin aina voi sanoa tuttaville, että ollaan naimisissa vaikka meillä on eri nimet. Sukulaiset eivät ole koskaan sanoneet asiasta mitään. Itselleni on ollut luontevaa pitää oma nimeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme