Te vähän varakkaammat, pelkäättekö omaisuusrikoksia? Ahdistaako teitä päästää vieraita ihmisiä kotiinne (esim. asentajat, siivoojat)?
Ehkä vähän hölmö kysymys, eikä tähän välttämättä saa vastauksia täällä, mutta ihan mielenkiinnosta: stressaako teitä päästää kotiin esim. siivoojaa, remonttimiehiä tms. tuntemattomia, kun se varakkuus kuitenkin tulee ilmi kodistanne?
Asuntoja putsaavat rikollisliigat ovat melko harvinaisia Suomessa, ja monesti asialla taitavat olla ulkomaalaiset tekijät, muttei Suomikaan mikään lintukoto ole ollut enää aikoihin. En nyt niinkään tarkoita sitä, että kotikäynnillä oleva siivooja varastaisi jotain pikkutavaraa kodistanne, vaan vähän isomman luokan keikkaa, johon joku työmies tai vastaava saa vinkkiä käymällä kotonanne.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään erityisen rikas ihminen ole, mutta on vuosien aikana tulkut tietyissä asioissa panostettua laatuun. Ei täällä oikein ole mitään varastettavaa ainakaan niin, että ei kiinni jäisi heti. Rahaa en kotona säilytä kuin muutamia satasia, joten vieköön jos löytävät ne rahakupista. Arvokkainta omaisuutta varmaankin on kotiteatterijärjestelmä, jonka hinta uutena on ollut jotain 15 000-20 000€€ välillä (televisio, vahvistimet, kaiuttimet). Kaiuttimista varmaan saisi käytettynä edelleenkin noin 6000€, mutta pitäisi osata myydä hifi-harrastajalle. Onhan tuolla sohvaryhmälläkin hintaa ollut 8000€, mutta varmaan jo naapuritkin ihmettelisivät, jos sohvia meiltä joku kantaisi ulos.
Jäisi kyllä heti kiinni kun kotiintulen, joten en usko, että kovinkaan hyvin menestyisi varas, jos nuo päättäisi viedä. Todisteetkin sattuu löytymään, kun kämpässäni on muutama videokamera niin sijoitettuna, että ovista ja ikkunoista sisään/ulos menevä jää nauhalle.
Älä nyt suutu, mutta nuo rojut käytettynä eivät ole läheskään sen arvoisia kuin luulet. Tuskin niitä kukaan alkaa kantamaan talosta ulos.
En tietenkään suutu, mutta kyllä kaiuttimista saa aika hyvin rahaa käytettynä, jos ovat hyvässä kunnossa ja laadukkaat. Toki ostajankin täytyy silloin tietää niiden arvo, jotta suostuu maksamaan. Joku virolainen raksamies voi myyntitilanteessa hieman herättää epäilyksiä, jos ei itse ymmärrä kaiuttimista mitään. Tuo kaiutinsetti (B&W) maksaa uutena noin 10 000€ euroa ja ikää on vain 5-6 vuotta. Suhteellisen helposti 5000 euroa saa. Kaiuttimet kuitenkin kestää helposti 20-30 vuotta mikäli niistä pitää huolta (vanhan setin möin pois, kun ikää oli 15 vuotta ja 1500 euroa siitä sain). Tähän päälle vielä pari devialetin kaiutinta yläkerrasta niin varas alkaa tekemään tiliä. Kyllä suomalaisista sohvistakin aika kovia hintoja pyydetään torissa ja vastaavissa. Useamman tonnin tuostakin varmaan saisi, kun ei ole vielä vuottakaan ikää. Telkkari ja vahvistin toki on käytettynä lähes arvottomia sekä muu irtaimisto.
Tietenkään näillä ei samanlaista arvoa ole kuin oikeasti arvokkaalla taiteella, mutta kyllä noiden arvo aika paljon on kun aletaan myymään käytettynäkin.
Ei pelota. Medellín on mun toinen koti. Olen asunut täällä monta vuotta lapsuudessa ja nyt käyn säännöllisesti työmatkoilla 3-4 kertaa vuodessa.
Vauvan kanssa menee oikein hyvin. Kiitos kysymästä. Mun pieni tytär on tänään päivälleen 7kk. Hän on Suomessa ja minä täällä toisella puolella maailmaa. Minulla on kova ikävä. Hän on varastanut mun sydämen ❤️. M29 ja latino