Kai tiedätte että Ilta-Sanomien ja Iltalehden lukijakunnat ovat aivan erilaiset
Ilta-Sanomia on perinteisesti lukenut huomattavasti sivistyneempi väki ja Iltalehteä enemmän Hymy- ja Seiskaväki.
Pätee muuten edelleen.
Kommentit (29)
Iltalehti painettiin ennen paremalle paperille kuin Ilta-Sanomat. Tästä syystä monissa kebab-paikoissa, joissa on vain toinen ip-lehti, se on yleensä Iltalehti, koska karvamaissa parempi paperi tarkoittaa parempaa lehteä.
En tiennyt, että tuo jako olisi enää tätä päivää... Itse saatan kukea kumman vain. - Esimerkiksi tykkään Iltalehdestä Pauli Vahteran "viisauksia" ja vastaavasti iItasanomista Jyrki Lehtolan sivalluksia...
Minä ainakin luen molempien verkkosivuja, on sattuman kauppaa kumman milloinkin satun avaamaan.
Buahahhahaaah mokomaa paskaa ei lue kukaan sivistynyt. Molemmat moukkien lehtiä. Ikipäivänä en lukis noista roskalehdistä kumpaakaan.
Kyllä!
Ilta-Sanomat on perinteinen Hesarin vähän räväkämpi jatke.
Iltalehti taas on Seiskan sisar. Näkeehän sen jo kassajonossakin, mikä porukka ostaa Iltalehteä ja mikä Ilta-Sanomia.
Journalismin taso on lähentynyt valitettavasti toisiaan pelottavasti. Silti Iltsikka on vielä valovuoden päässä tästä Iltalehden syytämästä roskasta.
Ärsyttää, kun niputetaan aina yhteen pirtaan Ilta-Sanomat ja Iltalehti iltapäivälehtinä. Laatuero on valtaisa.
Ilta-Sanomien kolumnistina on ollut mm Jari Tervo, Iltalehdessä puolestaan... varmaan joku Jyrki Järvilehto.
Vierailija kirjoitti:
Buahahhahaaah mokomaa paskaa ei lue kukaan sivistynyt. Molemmat moukkien lehtiä. Ikipäivänä en lukis noista roskalehdistä kumpaakaan.
Kukaan sivistynyt ei kirjoita idioottimaista naurua.
Vierailija kirjoitti:
Roikut silti täällä?
Ehkä se Iltalehtikin on kuitenkin sivistyttävämpää lukemista.
Ikinä en osta kumpaakaan, mutta netistä katson nykyään päivittäin molempia. Aina ei edes huomaa, kumpi on kyseessä. Joutavuuksia on toki molemmissa, tissinkuvia ja turhia julkkiksia, mutta on hyviä kolumnejakin.
Ilta-Sanomat sivistynyt? No, lanseerasihan se termit 'seksivau' ja 'seksihelle'
Ovat kyllä nykyisin aika samanlaisia, ainakin nettiversiot. Luen molempia puhelimellani. Pidän silti Iltasanomia asteen parempilaatuisena. Nuorempana tuli ostettua IS:n paperiversiota, muttei koskaan Iltalehteä, joka värimaailmoineen, fontteineen, koiramaskotteineen ja iltatyttöinen vaikutti aavistuksen verran halvemmalta.
Ne ovat olleet samaa tasoa viimeisimmät 30 vuotta ainakin. Muistan, kun lapsena kuulin ko. jaottelusta ja siitä lähtien olen kiinnittänyt asiaan huomiota. Kuitenkin samanlaista julkkisroskaa ja sensaatiohakuisia uutisia on molemmissa. Iltasanomat on vain jotenkin visuaaliselta ilmeeltään rauhallisempi ja Iltalehti visuaalisesti räväkämpi. Mutta se tekstisisältö eli pihvi on samaa tasoa.
IS:n luetuimpien juttujen joukossa:
Anna Abreu juhli rakkaansa kanssa – upea pari näyttävinä häissä: ”Sivutissi on uusi musta”
Ihanan sivistynyttä ❤️
Itse luen netissä molempia. Lapsuudenkodissa ostettiin molemmat joka päivä. Aika vähän on huomattavissa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomia on perinteisesti lukenut huomattavasti sivistyneempi väki ja Iltalehteä enemmän Hymy- ja Seiskaväki.
Pätee muuten edelleen.
Pyh - samaa valhepaskaa eri paketissa vain.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin luen molempien verkkosivuja, on sattuman kauppaa kumman milloinkin satun avaamaan.
IS:sta katson lähinnä "Kamalan Luonnon"
Ilta-Sanomien toimittajat on julkkiksempia ja saavat parempaa palkkaa. Moniko edes tietää, kuka on Iltalehden päätoimittaja, mutta Appelsinin tietää kaikki. Lisäksi Sanomien konttori on hienompi kuin iltalehdellä.
Pubissa tulee luettua aina kumpikin ja samanlaisia ne ovat varsinkin nyt, kun se olennaisin ero eli iltatyttö poistettiin.