Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko nähneet julkisissa kulkuvälineissä ihmisiä, jotka ei näprää puhelinta?

Vierailija
29.07.2017 |

Menen joka pvä junalla töihin ja jostain syystä kiinnitän huomiota siihen, että olen yleensä ainoa joka ei näprää kännykkää. Ja samalla huomasin että tuli suorastaan kummallinen/syyllinen olo, että pitäskö tässä ihan vaan näön vuoksi ruveta selaamaan puhelinta. Kyllähän jotkut tekee töitä kännykällä mut osa on varmaan niitä tyyppejä, joilla on se puhelin aina kädessä oli sitten töissä tai vapaalla.

Kuinka paljon näette ihmisiä jotka tekee jotain muuta tai eivät jopa mitään? Yks päivä näin naisen joka täytti sanaristikkoa, vaikka sillä puhelinkin oli mutta ei vain selannut sitä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjaa, ihan paperiversiona.

Harvemmin seuraan, mitä muut tekevät.

Vierailija
2/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, mutta olen kiltti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset, noin yleensä osaavat vielä irrottaa katseensa maisemiin.

Vierailija
4/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. No saatan lähettää viestin että olen juuri perillä mutta muuten en plärää.

Vierailija
5/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun edes henkilöautokuskit pitäisivät näpit irti kännykästä, niin se riittäisi minulle.

Vierailija
6/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka kuinka paljon. Ristikon täyttöä, lukemista, neulomista, jutustelua, nukkumista...joka kerta useita. 

Vierailija
7/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heitä juuri näekään. Joku vanhus joskus.

Just tänä aamuna puhuin miehelle asiasta. Juuri kukaan ei tee junassa tai bussissa nykyään muuta kuin tuijottaa luuriaan. Mä luen ilmaislehteä aamuisin junassa tai ihan vain tuijotan ulos ikkunasta, vaikka mullakin se älyluuri on. Haluan joskus lepuuttaa silmiäni enkä aina vain tuijottaa ruutua.

Vierailija
8/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ihmiset tahtosivat kommunikoida toistensa kanssa, mutta eivät uskalla, mistä johtuu ahdistus, jota peitetään kännykällä. Onhan se aika järkkyä pönöttää vieraiden ihmisten kanssa (:

Vierailija
9/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten vaikka selaavat kännykkää? Miten vaikuttaa sinun elämääsi? Keskity siihen ja lopeta muiden kyttääminen.

Vierailija
10/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen yleensä maisemia, koska en pysty lukemaan mitään liikkuvassa autossa, kun oksettaa. En puhelinta, en lehteä, en kirjaa, en mitään. Tai no, "katselen maisemia" ehkä muutaman minuuttia ja sitten torkahdan. Nukahdan nykyään aina bussissa, en tiedä miksi...

Lentokoneessa luen kirjaa tai lehtiä. Junassa ei okseta niin paljon kuin autossa, joten joskus luen kirjaa tai lehteä, joskus nukahdan sielläkin.

Eipä silti, näprään kyllä aika paljon puhelinta julkisilla paikoilla. Esimerkiksi kahvilassa huomaan usein selaavani nettiä, vaikka olisi paljon mielenkiintoisempaa seurata ihmisiä.

Vierailija
11/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun edes henkilöautokuskit pitäisivät näpit irti kännykästä, niin se riittäisi minulle.

Ja bussikuskit. Yksikin puhui puhelimessa samalla kun ajoi ja luki sanomalehteä.

Vierailija
12/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ahdistun, jos mulla ei ole koko ajan jotain tekemistä. Tulen liian tietoiseksi itsestäni.

Vierailija
13/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laskin pari päivää sitten huvikseni (koska en näprännyt puhelinta) että vaunussa oli näköetäisyydellä 9 ihmistä joista kaikki tuijottivat puhelinta. Olihan siinä olo kuin vieraalla planeetalla. En syyllistä näprääjiä mutta melko epäergonominen asento oli monella, jos meinaa siinä pitkänkin ajan viettää. Tietokoneen ruutua sentään yleensä katsotaan niska suorassa.

Vierailija
14/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jeesustelua toi "näprää puhelinta". Miten se tekee susta paremman ihmisen jos et näprää puhelinta?

Mitä eroa on sillä että lukee kirjaa vs lukee puhelimesta e-kirjaa?

Vierailija
15/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laskin pari päivää sitten huvikseni (koska en näprännyt puhelinta) että vaunussa oli näköetäisyydellä 9 ihmistä joista kaikki tuijottivat puhelinta. Olihan siinä olo kuin vieraalla planeetalla. En syyllistä näprääjiä mutta melko epäergonominen asento oli monella, jos meinaa siinä pitkänkin ajan viettää. Tietokoneen ruutua sentään yleensä katsotaan niska suorassa.

Varmaan oli myös niitä jotka ei surffailleet, ehkä jopa enemmän kuin 9?

Vierailija
16/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kuljen päivittäin junalla duuniin ja itseni lisäksi on muitakin, jotka nauttii maisemista.

Vierailija
17/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee huono olo jos luen tai tihrustan jotakin liikkuvassa välineessä. Rentoudun katsomalla jonnekin kauas. Kaivan kännykän esiin korkeintaan katsoakseni kelloa tai lähettääkseni tekstarin. Sori jos vaikutan psykopaatilta, mutta minusta monet käyttäytyvät kuin zombiet laahustaen kumarassa sen luurinsa kanssa.

Vierailija
18/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme jeesustelua toi "näprää puhelinta". Miten se tekee susta paremman ihmisen jos et näprää puhelinta?

Mitä eroa on sillä että lukee kirjaa vs lukee puhelimesta e-kirjaa?

Kukaan puhunut paremmuudesta mitään, älä laita sanoja suuhuni :D itse kirjoitin että minulle tulee itselleni syyllinen olo jos en tee mitään, kun kaikki muut ovat kännykällään. Kysyin vain että kuinka usein joku näkee jonkun tekevän jotain muuta. T: ap

Vierailija
19/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin lepuuttamaan niskojani julkisilla liikkuessani katsellen mahdollisuuksien mukaan ikkunan kautta maisemia. Metro on ainoa missä tätä harrastusta ei pysty harjoittamaan :) Siis tietty siellä maan alla ollessa, muuten toki katselen maisemia Kalasatamasta itään päin.

Vierailija
20/41 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta useita.

Kännykällä voi toki tehdä kaikenlaista, lukea kirjaa tai sähköpostia, viesteillä läheisten kanssa. Ja toisaalta, joku voi käyttää vaikka työmatkat somessa, av-palstalla yms roikkumiseen mutta jättääkin sen siihen eikä roiku netissä sitten muulloin.

Mutta onhan se hassua miten kiinni ihmiset on luureissaan ja kyllä se monilla menee liiallisuuksiinkin (esim. menee tapaamaan jotain kaveria mutta roikkuukin somessa puolet ajasta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi