Kuinka usein pidät siivouspäivän?
Kommentit (12)
En pidä siivouspäiviä. Pidän kodin aina järjestyksessä ja siivoan tarkemmin osa kerrallaan silloin, kun on aikaa tai tarvetta. Olen ymmärtänyt, että erilliset siivouspäivät ovat niitä varten, jotka eivät pysty hallitsemaan kotiaan ja ajautuvat kaaokseen tai joilla on jokin siivousneuroosi siitä, että joka sopen pitää olla puhtaimmillaan yhtä aikaa.
En koskaan. Vedän mopilla lattioita päivittäin ja tiskaan astiat käytön jälkeen. Vaatteet pesen, kun ovat likaisia.
Ei ole mitään siivouspäiviä. Joka päivä teen jotain sen siisteyden eteen.
Teen kerran viikossa kevyehkön perussiivouksen ja lisäksi siivoan aina jonkun kohdan, esim. kylppärin tai keittiön, perusteellisemmin. Asun yksin, tai no, kissan kanssa ja asuntoni on pieni. Koskaan ei ole kaaosta, pölyä lähinnä kertyy pinnoille. Ikkunoiden pesua tai kaappien siivousta sitten, kun sille tuulelle satun.
-Laitan tavarat paikoilleen ja siivoan vessan sekä keittiön joka päivä.
-Imuroin joka toinen päivä.
-Viikonloppuna teen isomman siivouksen, eli lattioiden pesu, lakanoiden vaihto jne.
-Pyykit pesen kun pyykkikori on täysi.
Tämä on ollut meille toimivin tapa, pitää koti siistinä.
Asunto on 77neliöinen kolmio jossa lapsi ja koira.
Tää on helppo; en koskaan 😁
Kaksio 65 neliötä ei vaatisi paljoa mutta inhoan siivoamista. Niinpä olen tehnyt itseni kanssa diilin että max 1,5h kotihommiin päivittäin ja sunnuntaina ei ole pakko tehdä mitään. Tällä tyylillä säilyy näennäinen siisteys, mutta kaikki isommat jutut jää yleensä tekemättä.
Jos mulla olis joku pakollinen "siivouspäivä", niin en siivoaisi koskaan. Nyt siivoan koko ajan vähäsen, vaikka sekin on kyllä turhaa kun loppuporukka sotkee nopeampaa tahtia. Kuhan sätkin.
58m2 kaksio, ei varsinaista siivouspäivää koskaan. Siivoan kun se tuntuu tarpeelliselta ja viikottaiset jutut (imurointi, kylppärin/vessanpesu jne) jaan arki-illoille niin, ettei kaikki jää yhdelle päivälle. Viikonloppuna siivoan vain jos on ihan pakko.
Kerran viikossa. Teen/mies tekee (vuoroviikot)perussiivouksen=pölyt+imurointi. Lattiat ehkä kerran kuussa. Kaksiossa asutaan, 52 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on helppo; en koskaan 😁
Kaksio 65 neliötä ei vaatisi paljoa mutta inhoan siivoamista. Niinpä olen tehnyt itseni kanssa diilin että max 1,5h kotihommiin päivittäin ja sunnuntaina ei ole pakko tehdä mitään. Tällä tyylillä säilyy näennäinen siisteys, mutta kaikki isommat jutut jää yleensä tekemättä.
1,5 tuntia päivittäin? Huh. Mulla menee sama viikossa ja siistiä on.
Taikasana: ylläpitosiivous. Astiat pesen heti käytön jälkeen ja pyykit tarvittaessa.
Sinkkutalous. Kaksio 50m2.
En pidä siivouspäiviä. En myöskään pyykkipäiviä.
Siivoan kun se on tarpeen, aina vähän kerrallaan. Pölyt yhtenä, lattiat toisena päivänä. Kone tiskaa, pyykit pesen kun haluan puhdasta, melkein päivittäin, koska en kerää mitään pyykkikoriin pinttymään.
Asun koiran kanssa 76 neliön kaksiossa. Nyt on likaista, huomenna ei enää. Nyt on aikaa siivota vähän, huomenna ei ole.
Siivouspäivä on ihmisille, joilla on jörkyttävä aikataulu, ja varmaan ne on niitä jotka herää joka ikinen aamu samaan aikaan ja körsii kesäaikaan siirtymisestä...