Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilys endometrioosista, minkä sairaanhoidon kautta tutkimuksiin?

Vierailija
28.07.2017 |

Ikää 29. Kuuluuko mahdollinen tauti äitiysneuvolan, työpaikan terveydenhoidon vai ihan yleislääkärin (terveyskeskus tai yksityinen) hoidettavaksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita sulla on että epäilet? Mulla sama tilanne..

Vierailija
2/7 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti heikko hedelmällisyys, turvotusta, kuukautisten aikaan kipuja vatsassa ja suolistossa. Nyt kuulin, että äidiltäni on aikoinaan jotain pesäkkeitä poistettu ja näyttäisi olevan perinnöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen omakohtaisiin kokemuksiin perustuen yksityistä. Ja jos oireet ovat kovat ja arkielämää haittaavat kannattaa soittaa eri lääkäriasemille ja yksinkertaisesti kysyä kuka heillä on se gynekologi, joka parhaiten tietää endometrioosista. Sellaiset lääkärit, jotka luulevat pahasti oireilevan endometrioosin oireiden talttuvan e-pillereillä voi unohtaa. Jos olet töissä, työpaikan lääkärin kautta saanet lähetteen, mutta selvitä minne haluat lähetteen. Itse kävin toisessa kaupungissa hyvällä gynekologilla endometrioosioireiden takia pari vuotta. Minulla on sairasvakuutus ja en mennyt työterveyden kautta. Nyt endometrioosi Iän ja synnytysten takia helpottunut.

Vierailija
4/7 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella yleislääkäri eli terveyskeskus tekee lähetteen naistentautien poliklinikalle.

Vierailija
5/7 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 millainen hoito sinulle määrättiin?

Kipuilu ja erilaiset oireet itseasiassa puhkesivat ~18vuotiaana ensimmäisistä e-pillereistä.

Ap

Vierailija
6/7 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös turvotusta, kivuliaat kuukautiset, ovulaatio yhtä tuskaa, tuntuu kun kohtu putoisi, 2 kohdun ulkopuolista raskautta, joiden takia menetin molemmat munatorveni. En voi enää saada lapsia. Ikää 36.

Vierailija
7/7 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen kautta saanet lähetteen ultraan (josta ei yleensä näe koko tautia) sekä reseptin vahvempiin kipulääkkeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän