Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut siihen että nuoresi tyttö/poikaystävä käytännössä asuu teillä?

Vierailija
28.07.2017 |

Onko ok, pitäisikö asiasta jotenkin sopia jos asuminen venyy? Entä jos oma nuoresi loisii toisessa perheessä pidempään?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IhanOK, mutta meillä asuvilla on yhteiset säännöt. Esimerkiksi television käytöstä määrään minä ja vain minä, joten siihen on ihan turha omaa läppäriä yhdistää ja ryhtyä pelaamaan. Siivoukseen osallistuu jokainen, turha yrittää asua meillä 4 päivää ja viidentenä kadota pois, koska imuri otetaan esille. Ruokana on sitä, mitä minä ostan ja jos haluaa jotain muuta, niin ostaa sen eikä oleta, että minulta voi tilata kikherneitä ja kvinoaa. Hiljaisuus on klo 22.30 ja herätys klo 6 tai ainakin silloin minä herään ja on turha tulla uikuttamaan, että meluan. Töihinmenevillä on omat etuoikeutensa.

Miksi alapeukut?

Oikeastiko muut tarjoatte lapsillenne ja näiden kavereille ilmaiset hotellitason palvelut ja hyväksytte sen, että metelin takia ette saa öisin nukkua ja aamulla ette saa käydä suihkussa tai keittää kahvia, ettei vieraat herää? Suhtautuvatko miehenne samalla tavalla asiaan eli hänen harrastusvälineensä (oli ne sitten golfmailat tai uistimet) on lasten kavereitten vapaassa käytössä, samoin perheen auto (tietenkin niin, että nuorten ei tarvitse maksaa bensoja) jne.

Aika mustavalkoinen sun maailmas.

Meillä ei nuoret metelöi yöllä, vaikka nyt loma-aikaan monesti ovat valvoneetkin kolmeen neljään. Ruoka on lapsille tietenkin ilmaista ja teinit osaa itsekin valmistaa ruokaa ja hyvää tekeekin.

meille eletään suht normaalisti, ei tarvi hyssytellä, muttei huudetakaan. Kaikkia kunnioitetaan omia ja vieraita.

Kukaan ei käytä toistensa harrastusvälineitä, ei edes toistensa tietokoneita tai laukkuja. Yksityisyys pitää ymmärtää pienestä saakka.

Perheessä ei autoa, että bussikortit ladataan vain perheenjäsenille.

Mitä tuohon ruokailuun tuli, että ihan hullua, että "vain minä määrään, mitä syödään!". Tietenkin mä kuuntelen perhettä, mitä he haluavat välillä syödä. Joko mä teen sen ruoan tai he tekevät lemppareitaan. Hirveen iisiä, kun keskusteluyhteys on voimassa, eikä tarvitse itsevaltiaasti öykkäröidä ja määrätä.

Vierailija
22/38 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IhanOK, mutta meillä asuvilla on yhteiset säännöt. Esimerkiksi television käytöstä määrään minä ja vain minä, joten siihen on ihan turha omaa läppäriä yhdistää ja ryhtyä pelaamaan. Siivoukseen osallistuu jokainen, turha yrittää asua meillä 4 päivää ja viidentenä kadota pois, koska imuri otetaan esille. Ruokana on sitä, mitä minä ostan ja jos haluaa jotain muuta, niin ostaa sen eikä oleta, että minulta voi tilata kikherneitä ja kvinoaa. Hiljaisuus on klo 22.30 ja herätys klo 6 tai ainakin silloin minä herään ja on turha tulla uikuttamaan, että meluan. Töihinmenevillä on omat etuoikeutensa.

Miksi alapeukut?

Oikeastiko muut tarjoatte lapsillenne ja näiden kavereille ilmaiset hotellitason palvelut ja hyväksytte sen, että metelin takia ette saa öisin nukkua ja aamulla ette saa käydä suihkussa tai keittää kahvia, ettei vieraat herää? Suhtautuvatko miehenne samalla tavalla asiaan eli hänen harrastusvälineensä (oli ne sitten golfmailat tai uistimet) on lasten kavereitten vapaassa käytössä, samoin perheen auto (tietenkin niin, että nuorten ei tarvitse maksaa bensoja) jne.

Minua on tässä viimeisen parin viikon ajan odottanut töistä tullessa valmis ruoka, katettu pöytä ja siisti keittiö. Eli todellakin tuon kaupasta juuri sitä mitä nuoret pyytävät, vaikka näihin kokkailukokeiluihin onkin mennyt vähän enemmän rahaa kuin normaaliin arkiruokaan. Koulun alkaessa palataan sitten siihen päiväjärjestykseen. Nuoriso ei häiritse minua valvomisellaan, enkä minä aiheuta tarpeetonta meteliä aamuisin lähtiessäni. Osataan elää sivistyneesti samassa taloudessa, vaikka eri vuorokausirytmit onkin. Kaikki meillä ei suinkaan ole vieraiden vapaassa käytössä, mutta kyllä meillä nyt herranen aika saa katsoa telkkaria ja elellä normaalisti yhteisissä tiloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin poikaystävän vanhemmille rahaa kun huomasin tyttäreni siellä pidempiä aikoja majailevan. Sain rahan takaisin kun ei kuulemma tarvitse maksaa ruokia tai muuta.

Mä en usko, että mulla riittäis into kustantaa poikaystävän ruokia montaa päivää viikossa. Toki jos siivous hoituis ja ruoka olis valmiina kun tulen töistä kotiin, niin voisin muuttaa mieleni.

Vierailija
24/38 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Aika perhettä tuo tyttökin jo on. Seurustelleet 14-vuotiaista asti ja nyt ovat 18. Tytöllä on kotonaan huono olla niin saa olla meillä aina kun haluaa. Kumpikin pääsi yliopistoon ja aikovat muuttaa omaan kotiin kunhan löytävät kämpän.

Vierailija
25/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Aika perhettä tuo tyttökin jo on. Seurustelleet 14-vuotiaista asti ja nyt ovat 18. Tytöllä on kotonaan huono olla niin saa olla meillä aina kun haluaa. Kumpikin pääsi yliopistoon ja aikovat muuttaa omaan kotiin kunhan löytävät kämpän.

18-vuotiaana yliopistoon? Vai onko tää jossain muualla kuin Suomessa. Vai amis-pohjalta menevät?

Vierailija
26/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut koskaan ajankohtaista. Kavereita kyllä kävi, myös tyttöjä, mutta ensirakkaus asui kaukana ja suhde alkoi kaukosuhteena, joten saman katon alla majailivat vasta kun poikani lähti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

Vierailija
27/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin asumaan poikaystäväni äidin luokse 17-vuotiaana. Maksoin vuokraa 100+vesimaksun. Ja teimme kirjallisen vuokrasopimuksen jotta sain opintotuen asumislisää. Aina ei ole loisimisesta kyse. Jos siis tilanteesta tulee pysyvä niin toikin on vaihtoehto :)

Vierailija
28/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en hyväksy poika-/tyttöystäväyökyläilyjä. Kylässä ja syömässä saa olla vaikka joka päivä!

Yöpymisessä menee raja. Kun lapsi täyttää 18 en voi kieltää muualla yökyläilyä mutta omassa kodissa voin.

Tämä asia kumpuaa omasta arvomaailmasta.

Vierailija
29/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaana yliopistoon? Vai onko tää jossain muualla kuin Suomessa. Vai amis-pohjalta menevät?

Täh? Jos on loppuvuonna syntynyt ja päässyt kevään haussa kirjoitusten jälkeen yliopistoon, niin silloin on vielä 18 vuotias.

Vierailija
30/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Jos on loppuvuonna syntynyt ja päässyt kevään haussa kirjoitusten jälkeen yliopistoon, niin silloin on vielä 18 vuotias.

Mun teini täyttää 18v lukion tokaluokan keväällä. Jos olisi syntynyt loppuvuodesta, olisi silloin kolmannen syksy.

Vierailija
31/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Alapeukutan tuollaista "täällä määrään minä" -asennetta ja naurettavan pikkumaisia sääntöjä.

Eli teillä määrää nuorten kaverit? Sinä asut vaikka autossa pihassa, jotta nuoret saa rauhassa bilettää ja annat myydä kaiken irtaimen, jotta nuorillasi riittää rahat bilehuumeisiin?

Vierailija
32/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Aika mustavalkoinen sun maailmas.

Meillä ei nuoret metelöi yöllä, vaikka nyt loma-aikaan monesti ovat valvoneetkin kolmeen neljään. Ruoka on lapsille tietenkin ilmaista ja teinit osaa itsekin valmistaa ruokaa ja hyvää tekeekin.

meille eletään suht normaalisti, ei tarvi hyssytellä, muttei huudetakaan. Kaikkia kunnioitetaan omia ja vieraita.

Kukaan ei käytä toistensa harrastusvälineitä, ei edes toistensa tietokoneita tai laukkuja. Yksityisyys pitää ymmärtää pienestä saakka.

Perheessä ei autoa, että bussikortit ladataan vain perheenjäsenille.

Mitä tuohon ruokailuun tuli, että ihan hullua, että "vain minä määrään, mitä syödään!". Tietenkin mä kuuntelen perhettä, mitä he haluavat välillä syödä. Joko mä teen sen ruoan tai he tekevät lemppareitaan. Hirveen iisiä, kun keskusteluyhteys on voimassa, eikä tarvitse itsevaltiaasti öykkäröidä ja määrätä.

Minäkin kuuntelen perhettä, en lasten kavereita. Yhdelle pitäisi olla joka aterialla tiettyä proteiinijauhetta+smoothie, toiselle ei käy mikään lihavalmiste paitsi yllättäen nakit, kolmas ei voi syödä järvikalaa jne. Keskusteluyhteys on, mutta ei ravintolatason keittiötä, joten ruuan maksajana minä päätän,mitä syödään. Nuoret voivat toki itse ostaa haluamiaan raaka-aineita, mutta he valittavat, että esimerkiksi ne proteiinijauheet ovat kovin kalliita, joten minun tulisi ne kustantaa. Miksi ihmeessä?

Tämä on meidän perheen koti, ei hotelli lasten kavereille. Tiedän, että monessa perheessä vanhemmat taipuvat vaikka mihin, että lapsella olisi kavereita, mutta jos tarkemmin katsoo, niin aika usein siellä hyväksikäytetään sekä sit änuorta että vanhempiaan. Jos ei palvelu pelaa, käännetään selkä.

Vierailija
33/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii, kiva, kun olivat meillä. Yksi lapsista asui tyttöystävänsä kanssa meillä vuoden verran. Muut lyhyempiä aikoja. Talossa elämää ja nuorta henkeä. Edelleen ovat tervetulleita milloin vain. Joskus laittavatkin asuntonsa airbnb:n kautta vuokralle ja ovat meillä, tienaavat hyvät rahat.

Meillä on tilaa ja jokaiselle omat kylpyhuoneet, joten jonoja ei synny 😃.

Ihanaa!

Vierailija
34/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Alapeukutan tuollaista "täällä määrään minä" -asennetta ja naurettavan pikkumaisia sääntöjä.

Eli teillä määrää nuorten kaverit? Sinä asut vaikka autossa pihassa, jotta nuoret saa rauhassa bilettää ja annat myydä kaiken irtaimen, jotta nuorillasi riittää rahat bilehuumeisiin?

Kyllä. Olet asian ytimessä. Vain nuo kaksi vaihtoehtoa on maailmassa: musta ja valkoinen, näinhän se sulla toimii ja kyllä, myös huumeet kuuluvat varmasti asiaan!

Huoh...

Ohis

Vierailija
35/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 tyttöä. Mieheni ilmoitti jo silloin kun ensimmäinen alkoi seurustelemaan, että tähän tyttöjen valtakuntaan ei pojat tule. Tytöillä siis oma kerros ja me ollaan alakerrassa. Hänen mielestään ei ole soveliasta, että siellä olisi myös poikia, kun kaikki hipsivät vähissä vaatteissa aamuisin/iltaisin. Tytöt ovat kyllä olleet poikaystävillään.

Vierailija
36/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 13-vuotiaan pojan tyttöystävä asuisi varmasti meillä jos sen sallisimme. Ovat seurustelleet kohta vuoden. En salli että tuon ikäiset viettävät öitä yhdessä, joten lähetän tytön kotiinsa öiksi. Tyttö lähtee illalla kymmenen jälkeen ja tulee taas aamulla. Ja kouluaikana toki tulee vasta koulun jälkeen. 

Huolehdin ruokailut, mutta en muuta. Esimerkiksi pyykkiä en pese. Jos menemme ulos syömään, toki maksamme myös tytön ruuat. 

Vanhemmilleen sopisi oikein hyvin vaikka olisi yötkin meillä, joka on mielestäni hieman outoa, koska kyseessä on noin nuoret lapset. 

Lapsen lapsuus menee avoliitossa. Tuon ikäisillä pitäisi olla omia kavereita ja menoja. Kouluun, läksyihin ja kokeisiin lukuunkin menee aikaa.

Vierailija
37/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii, kiva, kun olivat meillä. Yksi lapsista asui tyttöystävänsä kanssa meillä vuoden verran. Muut lyhyempiä aikoja. Talossa elämää ja nuorta henkeä. Edelleen ovat tervetulleita milloin vain. Joskus laittavatkin asuntonsa airbnb:n kautta vuokralle ja ovat meillä, tienaavat hyvät rahat.

Meillä on tilaa ja jokaiselle omat kylpyhuoneet, joten jonoja ei synny 😃.

Ihanaa! <3 Näitä lisää. Minäkin mietin aina lämmöllä, kun oma anoppi jaksoi katsella kärsivällisesti nurkissaan. Eihän sitä nuorena ja rakastuneena tajunnut miettiä muuta kuin omaa napaansa. Nyt useiden vuosien jälkeen on minun aika antaa takaisin.

Onko anoppi muuttanut teille?

Vierailija
38/38 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut?

Minä taas alapeukutan loisimista toisten nurkissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä