Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukan aiheuttama hiustenlähtö

28.07.2017 |

Kävin laitatuttamassa hormonikierukan (Kyleena) n. 2 kuukautta sitten. Hiusten runsasta lähtöä on ollut nyt muutaman viikon ajan, eikä meinaa rauhoittua millään. Onko muilla samanlaista kokemusta? Rauhoittuuko ajan kanssa, ja voiko hiustenlähtöä estää jollain valmisteella?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena (markkinoille 2000, Ei sovellu, jos et ole ollut raskaana) -hormonikierukka

Skyla (markkinoille 2013) -hormonikierukka

Liletta (markkinoille 2015) -hormonikierukka

Kyleena (2016, uusi tuote markkinoilla) -hormonikierukka

4-6 viikon kuluttua potilaan tulee käydä lääkärintarkastuksessa, jotta kierukan asento voidaan varmistaa. Vain lääkäri voi todeta kierukan asennon ja varmistaa, että potilas on suojattu tahtomattomalta raskaudelta!

Itse suosittelen menemään yksityiselle lääkäriasemalle ja valitsemaan lääkärin, joka on näitä asentanut useamman vuoden ajan, jotta riittävä ammattitaito löytyy. Kunnallisella puolella on paljon nuoria lääkäreitä, joiden ammattitaito on hyvin kyseenalaista. Esim erään suuren kaupungin sairaalassa lääkärit kyseenalaistivat neuvolan lääkärin ammattitaidon. Em. ihan vain tiedoksi ja jokainenhan voi itse päättää.

Vierailija
2/2 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla testattiin minipillereillä voiko laittaa mitään pitkäaikaista. Yksi monista oireista oli tuo hiusten lähtö. 9kk yritin niitä käyttää eikä missään vaiheessa loppunut. Nyt alkaa hiukset olemaan paremmat kun jo aikaa siitä lopettamisesta mutta niin kauan käytin että pelota tuleeko niistä ikinä enää yhtä paksut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla