Miksi keliakiaa sairastavat haluavat syödä
jotain "gluteenittomia tuotteita"? Miksi he eivät halua syödä oikeasti gluteenitonta ruokaa. Vinkuvat vielä "tuotteidensa" kalleudesta.
Kommentit (13)
Koska niistä tuotteista tehdään ruokaa. Esim. Jauhot ja pasta.
Pääosin syönkin, kuitenkin, joskus on kiva herkutella voileipäkakulla tai ihanalla leivoksella. Silloin pitää ostaa "gluteenittomia tuotteita"
Tarviihan keliaakikonkin saada syödä kääretorttua ja makaroonia. TARVII!
Vierailija kirjoitti:
Koska niistä tuotteista tehdään ruokaa. Esim. Jauhot ja pasta.
Eihän jauhot ja pasta ole ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no kääretortun tekee gluteenittomana moni ei-keliaakikkokin. Senhän voi tehdä perunajauhoilla.
Olen kyllä ihmetellyt samaa kuin aloittaja. En ole keliaakikko, mutta eipä minulla kovin paljon gluteeniviljatuotteita kulu. Lähinnä vain ruisleipää muutama pala päivässä, ja joskus olut. Gluteenittomat oluet eivät ole sen kalliimpia kuin muutkaan juomani oluet, ja gluteenittomat leivänkorvikkeet niin pahoja, ettei niitä muutenkaan tulisi ostettua, eli ei ole hinnasta kiinni.
Ai että keliaakikon pitää olla askeettisesti elävä kuiva salaatinsyöjä vain siksi kun hänellä hänestä itsestään johtumattomista syistä nyt sattuu olemaan se keliakia? :D Ehkä sekoitat oikeasti keliakiaa sairastavat nyt niihin trendi"gluteenittomiin", jotka kieltäytyvät viljoista laihdutus, fitness jne. mielessään? Nämä tuskin sitä gluteenitonta kääretorttua söisivät muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kääretorttu kyllä tehdään yleensäkkin perunajauhoista. Ja kyllä, keliaakikonkin tarvitsee saada nauttia elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no kääretortun tekee gluteenittomana moni ei-keliaakikkokin. Senhän voi tehdä perunajauhoilla.
Olen kyllä ihmetellyt samaa kuin aloittaja. En ole keliaakikko, mutta eipä minulla kovin paljon gluteeniviljatuotteita kulu. Lähinnä vain ruisleipää muutama pala päivässä, ja joskus olut. Gluteenittomat oluet eivät ole sen kalliimpia kuin muutkaan juomani oluet, ja gluteenittomat leivänkorvikkeet niin pahoja, ettei niitä muutenkaan tulisi ostettua, eli ei ole hinnasta kiinni.
Hyvää gluteenitonta leipää saa itse tekemällä, mutta siihen juuri tarvitsee ostaa useampia vähän kalliimpia raaka-aineita. Valmisleivät on pahoja.
Välillä, kuten juuri nyt tätä aloitusta lukiessani, mietin että miksi mä käyn tällä palstalla. Jutut on niin aivottomia. Mulla on ikää 40 + ja jos nyt sairastuisin keliakiaan niin todellakin etsisin gluteenittomat vaihtoehdot leivälle ja pizzalle ja pastalle. Ihan siksi että tykkään niistä. Ja ei, en ole joka päivä pullaa mussuttava läski vaan normaalipainoinen joka syö kohtuudella kaikkea.
Kai nyt leipää keliaakikotkin saavat syödä? Se on kallista.
Montako aloitusta aiot tehdä samasta aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Välillä, kuten juuri nyt tätä aloitusta lukiessani, mietin että miksi mä käyn tällä palstalla. Jutut on niin aivottomia. Mulla on ikää 40 + ja jos nyt sairastuisin keliakiaan niin todellakin etsisin gluteenittomat vaihtoehdot leivälle ja pizzalle ja pastalle. Ihan siksi että tykkään niistä. Ja ei, en ole joka päivä pullaa mussuttava läski vaan normaalipainoinen joka syö kohtuudella kaikkea.
Onhan tämä vähän tämmöistä. Tämäkin on taas jonkun 15-vuotiaan juuri hiilarittoman dietin keksineen aloitus.
Se rajoittaa aika paljon tuoteryhmiä ja ruokalajeja pois. Ai niin, ihmisenhän pitää olla onnellinen, kun voi syödä kasviksia. Muuta ei tarvita.