Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten useimmat nauttii kampaajalla käymisestä, minä en

Vierailija
27.07.2017 |

2,5h tuntia kestää raitojen laittaminen ja pesu. Teen sen vain 2x/v..
lopputulos on kyllä sitten ihana, sileät hiukset, joita kiva hypistellä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat raidat on varmaan ihanat. Mutta kun hiuksia raidoitetaan aina uudestaan, joskus raidat osuvat samaan jo vaalennettuun hiukseen ja joskus ei vaalennettuun hiukseen. Eikö vuosikaudia raidoitettu pitkä tukka ole ihan ylivaalennettu ainakin osittain?

Siksi en uskaltaudu raidoituskierteeseen.

Vierailija
22/34 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana mennä jollekin ihan alansa eturivin huippuammattilaiselle ja alkaa käydä sellaisella. Haaveilen tästä... olispa rahaa. Esim. sille joka on vuosia nuoremmaksi ohjelmassa, vaikuttaa muutenkin huipputyypiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä nauttii jos on aidosti kiva kampaaja. Minulla on ollut vuosien varrella monenlaisia aika huonojakin kampaamokokemuksia, mutta nykyinen kampaajani on niin ihana että mielelläni käyn. Hän on saman henkinen ja suht saman ikäinen kuin minä eikä tarvitse väkisin puheenaiheita keksiä; suhtaudun häneen eräänlaisena ystävänä enkä yritä esittää hänelle mitään. Tiedän yhtä paljon hänen elämästään ja perheestään kuin hän minun. Kysellään kuulumisia puolin ja toisin. Tällainen kampaaja on kullan arvoinen ja tällaista kannattaa todellakin etsiä! Ja tietysti olennainen asia on se, että myös lopputulos hiuksissa on minulle mieluinen. Mikä on tavallaan luonnollista, koska kuten sanottua hän on samanhenkinen kuin minä ja ymmärtää siis millaista tyyliä haluan.

Ja ikimaailmassa en suosittelisi raitoja, jotka vedetään koukulla pussin läpi. Minulla on folioraidat, jotka tehdään joka kerta samaan kohtaan eli värjätään vain tyvikasvua. Silloin ei ole koko pää täynnä sekalaista pientä raitaa.

Vierailija
24/34 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Eikö raitoja muka tarvitse tuon useammin tehdä; 2-3 kertaa vuodessa ja näyttävät hyvältä? Paljonko maksavat raidat?

Itselläni on vaaleat hiukset, rumanväriset. Raidat laitetaan niin, että päähän vedetään kumimyssy, joka on täynnä reikiä. Kampaaja vetää koukulla hiustipsun joka reiästä. Sitten vain vaalea väri levitetään hiusten päälle. Noin puoli tuntia ja myssy pois ja pesulle. Näin tulee luontevat raidat ja tukka näyttää paljon paremmalta. Minulla maksaa 80€ - lyhyt tukka ja kanta-asiakkuus vaikuttavat hintaan.

Onpa kallista! Varmaan Helsingissä?

Täällä Turussa lempikampaamoni Aurajoen varrella ottaa raidoituksesta 30€,

oikein pitkien ja paksujen hiusten raidoitus maksaa 50-60€.

Leikkaus on naisilta 15€, miehiltä 12€, lapsilta 10€.

Vierailija
25/34 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5h tuntia kestää raitojen laittaminen ja pesu. Teen sen vain 2x/v..

lopputulos on kyllä sitten ihana, sileät hiukset, joita kiva hypistellä.

Vai "useimmat nauttii".

Jos päättää elämänasenteekseen sen, että on koko ajan onnellinen ihminen,

ellei nyt mitään kauhean pahoja tapahdu, ei enää kärsi ja valita pikku epämukavuuksista.

Kyllä. Tämän voi päättää.

Itse en ole saanut mitään ilmaiseksi, olen kulkenut kovimman kautta ja uiskennellut vaikka missä,

mutta olen päättänyt olla onnellinen ihminen.

Hymy tarttuu ja onnellisuus vetää onnea puoleensa. Tyytyväinen jaksaa pelastaa itsensäkin, vaikka joutuisi mihin tilanteeseen.

Väitän, ettei moni todellakaan nauti kampaajakäynnistä - ennemminkin kärsii kun toinen on niin lähellä, ugrilainen ja aasialainen häpeää ja kehittää ahdistuksen juuri tuonkaltaisissa tilanteissa.

(Kiinassa ihmiset ovat vielä paljon ahdistuneempia ja kateellisempia kuin suomalaiset).

Vierailija
26/34 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti minäkään. Viime aikoina puolipitkiä hiuksiani on raidoitettu ja latvoja tasattu. Aikaa menee yleensä jopa 3 h. Kyllä siinä vessahätä jo iskee ja paikat puutuvat. Lisäksi tulee usein kuuma. Sen lisäksi hermoilen millainen väristä tulee, onko liian keltainen jne vaikka olen käynyt samalla kampaajalla aiemminkin. JA tämän kaiken lisäksi lysti maksaa Helsingissä puolipitkiin hiuksiin lähes 200 €.. sis. leikkauksen ja sävyn pesupaikalla (joka on kuulemma hyvä ottaa ?!) Tästä syystä käyn kampaajalla 3-4 kertaa vuodessa. Ahdistavaa.. mutta silti "pakko" käydä.

27/34 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Eikö raitoja muka tarvitse tuon useammin tehdä; 2-3 kertaa vuodessa ja näyttävät hyvältä? Paljonko maksavat raidat?

Itselläni on vaaleat hiukset, rumanväriset. Raidat laitetaan niin, että päähän vedetään kumimyssy, joka on täynnä reikiä. Kampaaja vetää koukulla hiustipsun joka reiästä. Sitten vain vaalea väri levitetään hiusten päälle. Noin puoli tuntia ja myssy pois ja pesulle. Näin tulee luontevat raidat ja tukka näyttää paljon paremmalta. Minulla maksaa 80€ - lyhyt tukka ja kanta-asiakkuus vaikuttavat hintaan.

Kuinka usein käyt laittamassa raidat?

28/34 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekat raidat on varmaan ihanat. Mutta kun hiuksia raidoitetaan aina uudestaan, joskus raidat osuvat samaan jo vaalennettuun hiukseen ja joskus ei vaalennettuun hiukseen. Eikö vuosikaudia raidoitettu pitkä tukka ole ihan ylivaalennettu ainakin osittain?

Siksi en uskaltaudu raidoituskierteeseen.

Opiskelijatyönä raidat maksavat yli 30 euroa eivätkä opiskelijat osaa oikein tehdä raitoja. Minulle on tehty ainoastaan hupun kanssa raitoja ja niitä ei saa laittaa liian lähekkäin koska tulee värikypärä eikä liian kauas toisistaan myöskään. Opiskelijatyönä tehtyjä raitoja ei oikein huomannutkaan kun sävy oli liian lähellä omaa sävyä. Toisaalta raita-aine voi olla voimakkaampaa kuin vaalennusaine koska väriä ei tule koko päähän ja raidat voivat kuluttaa hiuksia.

Vaalensin itse hiukseni ja sain paremman sävyn kuin usein kampaamoissa, pyysin viileän sävyä mutta en saanut sellaista. Kotona sain täsmälleen sen värin kuin halusinkin mutta kyllästyin jatkuvaan juurikasvun värjäämiseen ja hiukset kärsivät jatkuvasta vaalentamisesta.

Jos löytäisi hyvän ja edullisen kampaajan ehkä folioraidat voisivat olla hyvä ratkaisu vaalentamiseen, ei tarvitsisi yhtä usein käydä kampaajalla vai pitääkö folioraidatkin käydä jatkuvasti korjauttamassa?

29/34 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en tykkää sen tähen kun siinä pitäs höpistä jotai turhuuksia sen kampaajan kanssa

Minäkään en yhtään välitä keskustella kampaajani kanssa, vaikka tämä nykyinen vaikuttaakin mukavalta ihmiseltä. Otan aina kampaajakäynnille mukaan oman vieraskielisen kirjan, johon syvennyn heti, kun olen antanut ohjeet hiusteni laittamisesta. Sen jälkeen ei tarvitse seurustella kampaajan kanssa.

Tämä nykyinen on tosiaankin mukava, mutta aiemmissa on ollut aika kammottavia tapauksia. Eräs heistä ei millään tajunnut, ettei käsissäni ollut kirja ollut tarkoitettu keskustelun aiheeksi.

Jos mukanani oli jonkin maan historiasta kertova kirja, tahtoi kampaaja kertoa matkamuistoistaan ko. maassa. Kun perehdyin jonkin historiallisen rakennuksen arkkitehtuuriin, tahtoi kampaaja jakaa minulle palavan intonsa raunioihin. Hän rakastaa raunioita eikä voi kuvitellakaan matkaa, missä ei poikettaisi raunioille. Eihän siinä mitään, ihan kiva juttu, mutta en tosiaankaan tullut kampaajalle kuulemaan hänen ajatuksiaan vaan saamaan hiukseni kuntoon.

Yleensä kampaajat ymmärtävät, milloin asiakas haluaa rupatella, mutta siltä kampaajalta puuttui täysin tällainen taju.

Uudelle kampaajalle mennessä minua ärsyttää se tenttaus, kampaaja kysyy mitä teen työkseni tai missä olen töissä ym. henkilökohtaista. Tulee sellainen vaikutelma että haluaa selvittää "arvoni" ja yhteiskuntaluokkani, olenko pohjasakkaa vai parempaa väkeä.

Vierailija
30/34 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kampaajalla käynti on yhtä nöyryyttävää kuin gynekologilla käynti. En ole käynyt kummassakaan vuosiin. Nyt pitäisi mennä kampaajalle, mutta olen lykännyt sitä. Olen itse värjännyt hiuksia, ja latvat ovat kuivat ja takkuuntuvat sietämättömästi. Olen lopettanut värjäämisen, en ole värjännyt koko kesänä. Haluaisin 20 cm latvoista pois, en muuta muodonmuutosta. Joskus aiemmin kampaaja vastaavassa tilanteessa marttyyrin elkein, rivakoin ottein selvitteli hiuksia ja haukkui että jopa on päässyt pahaan kuntoon. So what, sen takiahan mä tulin leikkauttamaan. En halua mennä kampaajalle haukuttavaksi ja vielä maksaa niistä haukuista. Ai niin, tuli mieleen kampaamokokemus kasarilta. Kävin silloin sen ajan trendikampaamossa Stadissa. Olin mielestäni ihan ikäiseni näköinen (ja jos kuvia nyt katsoo niin olin ihan nätti). Kampaaja laittoi lyhyisiin hiuksiini vaaleita raitoja ja pöyhi hiuksia käsissään. Sanoi sitten, että "silloin kun ei ole enää nuoret kasvot niin nämä nuorentaa". Just joo, olin 25-v. Oi miksi oi miksi te kampaajat ette osaa pitää mölyjä mahassanne? Eikö teidän koulutukseen sisälly minkäänlaisia asiakaspalvelu-, psykologia- tai ihmissuhdetaitojen kursseja??

Joten ehkä tässä jotenkin pärjätään, katotaan sitten uudelleen ensi kesänä kun saan kerättyä tarpeeksi rohkeutta :(

Vierailija
31/34 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää myöskään käydä kampaajalla. Ne puhuu liikaa, haluan olla hiljaa. En tykkää siitä että joku koskee minuun, varsinkaan pään alueelle. Ja olen tosi tarkka hiuksistani, häiritsee hirveästi jos niistä tulee yhtään vääränlaiset ja niin tapahtuu joka ikinen kerta. Latvat on pakko tasata tasaisin väliajoin, mutta siinä menee 20 min ja se on ohi, ei tarvitse puoleen vuoteen käydä enää. Ei puhettakaan että istuisin lähes kolme tuntia siellä kampaajan penkissä... ainoa pahempi asia jonka voin kuvitella, olisi kosmetologilla tai hierojalla käyminen. Hyh.

Vierailija
32/34 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun vielä otin raitoja hiuksiini niin nautin kampaamokäynneistä. Siinä sai samalla lukea lehdet, tarjoiltiin kahvia ja keksiä sekä pesun ja päähieronnan sai vielä lopuksi. Aika hemmottelua.

Nykyään, kun olen päätynyt omaan väriini ja käyn vain tasaamassa, leikkaus kestää vähemmän aikaa eikä herkkujakaan enää saa. Ei enää tunnu hemmottelulta, mutta hiukset on kyllä terveemmät.

Vierailija
33/34 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kampaajalla käynti on yhtä nöyryyttävää kuin gynekologilla käynti. En ole käynyt kummassakaan vuosiin. Nyt pitäisi mennä kampaajalle, mutta olen lykännyt sitä. Olen itse värjännyt hiuksia, ja latvat ovat kuivat ja takkuuntuvat sietämättömästi. Olen lopettanut värjäämisen, en ole värjännyt koko kesänä. Haluaisin 20 cm latvoista pois, en muuta muodonmuutosta. Joskus aiemmin kampaaja vastaavassa tilanteessa marttyyrin elkein, rivakoin ottein selvitteli hiuksia ja haukkui että jopa on päässyt pahaan kuntoon. So what, sen takiahan mä tulin leikkauttamaan. En halua mennä kampaajalle haukuttavaksi ja vielä maksaa niistä haukuista. Ai niin, tuli mieleen kampaamokokemus kasarilta. Kävin silloin sen ajan trendikampaamossa Stadissa. Olin mielestäni ihan ikäiseni näköinen (ja jos kuvia nyt katsoo niin olin ihan nätti). Kampaaja laittoi lyhyisiin hiuksiini vaaleita raitoja ja pöyhi hiuksia käsissään. Sanoi sitten, että "silloin kun ei ole enää nuoret kasvot niin nämä nuorentaa". Just joo, olin 25-v. Oi miksi oi miksi te kampaajat ette osaa pitää mölyjä mahassanne? Eikö teidän koulutukseen sisälly minkäänlaisia asiakaspalvelu-, psykologia- tai ihmissuhdetaitojen kursseja??

Joten ehkä tässä jotenkin pärjätään, katotaan sitten uudelleen ensi kesänä kun saan kerättyä tarpeeksi rohkeutta :(

Pyytäisin apua. Tietääkö joku Helsingistä (mieluiten idästä) sellaisen kampaajan, jonka luokse voisi mennä leikkauttamaan 20 cm? Sellaisen edullisen, mukavan, kotoisan tavallisen ihmisen? Joka ei hauku että mitäs värjäsit ja sitten kynisi 20 cm sijasta jonkun kananpersetukan?

Vierailija
34/34 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuille hiuksille kyllä suositellaan huppuraitoja. Aine ei mene päänahkaan saakka ja on kaikissa hiuksissa saman aikaa. Ohuissa hiuksissa ensimmäiset folioraidat ovat jo kuivia, kun viimeisiä laitetaan.

Kaksi kertaa vuodessa riittää, kolme on maksimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi