Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 2tyypin diabeetikko ei halua syödä sairautensa vaatimalla tavalla

Vierailija
27.07.2017 |

vaan syö sokeria samaan malliin kuin terveetkin, koska on "saanut luvan"

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ei ole kielletty db2 potilailta mutta täytyy ottaa huomioon että jos on ylipainoa se pitää saada ensin pois ja parantaa tauti. Sitten voi syödä ihan normaalisti kotiruokaa ja herkutellakin joskus.

Mun mies on tästä hyvä esimerkki. Olemme hyväkarppeja eli vähensimme hiilareita aika paljon. 4kk paino putosi häneltä 8 kg ja lääkkeet puolitettiin. Nyt on mennyt vielä toiset 8kg alas ja lääkkeet on ilmeisesti jo turhia.

Joka viikko meillä on karkkipäivä kuten lapsellakin, leivomme satunnaisesti pullaa tai vaikka marjapiirakkaa. Emme kiellä mitään täysin. Mistään ei ole tarvinnut kieltäytyä täysin.

Vierailija
22/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa minulle mitä minun kannattaisi syödä, kun minulla on suuri riski saada diabetes perintötekijöitteni vuoksi? Siis kuinka paljon hiilihydraatteja päivässä on ok?

Pitäisin hiilarit alle 150g/pvä. Se on helppo toteuttaa.

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri ei ole kielletty db2 potilailta mutta täytyy ottaa huomioon että jos on ylipainoa se pitää saada ensin pois ja parantaa tauti. Sitten voi syödä ihan normaalisti kotiruokaa ja herkutellakin joskus.

Mun mies on tästä hyvä esimerkki. Olemme hyväkarppeja eli vähensimme hiilareita aika paljon. 4kk paino putosi häneltä 8 kg ja lääkkeet puolitettiin. Nyt on mennyt vielä toiset 8kg alas ja lääkkeet on ilmeisesti jo turhia.

Joka viikko meillä on karkkipäivä kuten lapsellakin, leivomme satunnaisesti pullaa tai vaikka marjapiirakkaa. Emme kiellä mitään täysin. Mistään ei ole tarvinnut kieltäytyä täysin.

Onko teillä hiilarit alle 100g/päivä?

Vierailija
24/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks ku mä tykkään siitä hiilaripaskasta, sipseistä, karkeista, roskaruoasta jne. Syön sen lisäksi terveellisiäkin ruokia. Arvot ovat lääkityksen ansiosta lähes normaalit.

Vierailija
25/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sokeria on kaikissa hiemankin maukkaammissa ruuissa. Kuka haluaisi maukkaista ruuista ja etenkin jälkiruuista luopua? Iso nautinto elämästä otetaan pois.

Vähän sama kuin pitäisi lopettaa seksi ja masturbointi. Nautintoa nekin.

No eikä ole! Tänään söin upeaa lohikeittoa, ei olut sokeria mukana. Juustot ovat sokerittomia, samoin kunnon pihvit.

Makuasioitahan nämä ovat; itse pidän suolaisesta ja rasvaisesta paljon enemmän kuin makeasta. Mansikka vielä menettelee, mutta banaani on jo liian makea. Sen kyllä uskon, että aloittajan diabeetikolla voi olla toisin.

Itsekin ihmettelin tuota lainaamaasi, mutta päätin sitten, että se on ironiaa, ei kirjoittaja voi oikeasti olla noin pöllö. :)

Tästä diabetesasiasta sen verran, että potilaita kehotetaan vähentämään alkoholia mm. sen sisältämän sokerin takia. Haitallisinta potilaille on rasva, huono ruoka ylipäätään, epäsäännöllinen syöminen ja liikunnan puute. Kuka tahansa voi tarkistaa asian ruokapyramidista, joka löytyy diabetes.fi -sivuilta. 

Vierailija
26/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sokeria on kaikissa hiemankin maukkaammissa ruuissa. Kuka haluaisi maukkaista ruuista ja etenkin jälkiruuista luopua? Iso nautinto elämästä otetaan pois.

Vähän sama kuin pitäisi lopettaa seksi ja masturbointi. Nautintoa nekin.

No eikä ole! Tänään söin upeaa lohikeittoa, ei olut sokeria mukana. Juustot ovat sokerittomia, samoin kunnon pihvit.

Makuasioitahan nämä ovat; itse pidän suolaisesta ja rasvaisesta paljon enemmän kuin makeasta. Mansikka vielä menettelee, mutta banaani on jo liian makea. Sen kyllä uskon, että aloittajan diabeetikolla voi olla toisin.

Itsekin ihmettelin tuota lainaamaasi, mutta päätin sitten, että se on ironiaa, ei kirjoittaja voi oikeasti olla noin pöllö. :)

Tästä diabetesasiasta sen verran, että potilaita kehotetaan vähentämään alkoholia mm. sen sisältämän sokerin takia. Haitallisinta potilaille on rasva, huono ruoka ylipäätään, epäsäännöllinen syöminen ja liikunnan puute. Kuka tahansa voi tarkistaa asian ruokapyramidista, joka löytyy diabetes.fi -sivuilta. 

Uskotko tuohon itsekään?  Rasva ei ole haitallista diabeetikolle, se ei nosta verensokeria. Sokeri on se haitallinen aine.

Vierailija
27/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma mieheni ei syö sen takia, koska ei nyt ihan välttämättä ole pakko ja sitä jotenkin ajattelee, että koko loppuelämä pitäisi syödä niin. Ymmärrän kyllä, ei keliaakikkokaan söisi niin kokoajan, jos ei olisi aivan pakko. Kyllä heidänkin tekee varmasti mieli sitä tavallista vehnää. Ja omalla miehelläni ei ole toivoakaan, että diabetes parantuisi ruokavaliolla, ei ollut toivoa edes alkuvaiheessa, koska diabetes tuli ryminällä, ei tosiaan ollut alussa mitään 7 tai 8 paastoja vaan melkein 20

Vierailija
28/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää puhuko paskaa, rasva todellakin nostaa verensokeria.

"Kohtuullisina määrinä rasvan syönti ei vaikuta verensokeriin käytännössä mitenkään. Suurina kerta-annoksina rasva kuitenkin heikentää maksan insuliiniherkkyyttä väliaikaisesti. Silloin normaali insuliiniannos ei riitä pitämään maksan sokeritehtailua sopivalla tasolla, ja se alkaa sylkeä ylimääräistä glukoosia vereen.

Toisin sanoen runsas rasvamäärä ei nosta verensokeria suoraan, vaan epäsuorasti vaikuttamalla maksan toimintaan. "

Vierailija
29/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää puhuko paskaa, rasva todellakin nostaa verensokeria.

"Kohtuullisina määrinä rasvan syönti ei vaikuta verensokeriin käytännössä mitenkään. Suurina kerta-annoksina rasva kuitenkin heikentää maksan insuliiniherkkyyttä väliaikaisesti. Silloin normaali insuliiniannos ei riitä pitämään maksan sokeritehtailua sopivalla tasolla, ja se alkaa sylkeä ylimääräistä glukoosia vereen.

Toisin sanoen runsas rasvamäärä ei nosta verensokeria suoraan, vaan epäsuorasti vaikuttamalla maksan toimintaan. "

Älä itse jauha sontaa.

Vierailija
30/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi alkoholi laskee verensokeria, jos juot punaviiniä, kuivia valkoviinejä, kirkasta viinaa ilman makeita lantrinkeja etkä mitään yliällöjä liköörejä. Itse juon lääkkeeksi punaviiniä.

Vierailija
31/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tulen tälle palstalle, niin verensokerini nousee.

Minulla nousee verenpaine ja syke!

Vierailija
32/32 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä hiilarit alle 100g/päivä?

100-150g

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme