Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko nostaa asumistukea ja työttömyystukea, vaikka oonkin töissä Fugessa?

Vierailija
27.07.2017 |

Vähän hankala selittää taustoja mutta tällainen tuli mieleen. Jääkö jotenkin kiinni?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Fuge?

Vierailija
2/12 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virallinen osoitteesi on fugessa, niin et ole oikeutettu mihinkään tukiin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jos otat fugessa palkan käteisenä ja sinulla on asunto suomessa. Itse vuokrasin Mikkelin maalaiskunnasta pienen yksiön, vuokra 150€/kk ja muutin Puolaan, jossa oon yhdessä puhelinmyyntifirmassa töissä. Pomo maksaa palkan pimeenä joka viikko ja Suomen viranomaisille oon ilmoittanut, että asun siellä Mikkelissä ja että oon työtön, ja saan asumistukea ja toimeentulotukea :D Easy life. Näillä rahoilla elelee sangen mukavaa elämää täällä puolanmaalla, on iso kämppä keskustassa, auto, ja voi pistää ns. haisemaan aika eri tavalla kuin Suomessa...

Vierailija
4/12 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos virallinen osoitteesi on fugessa, niin et ole oikeutettu mihinkään tukiin Suomessa.

Olis tarjolla töitä Fugessa syyskuu - toukokuu, siellä vuokrakämppä, palkka maksetaan käteisenä.

Virallinen osoite on Suomessa. Sisko on täällä, tsekkaat postit jne..

Vierailija
5/12 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit jos otat fugessa palkan käteisenä ja sinulla on asunto suomessa. Itse vuokrasin Mikkelin maalaiskunnasta pienen yksiön, vuokra 150€/kk ja muutin Puolaan, jossa oon yhdessä puhelinmyyntifirmassa töissä. Pomo maksaa palkan pimeenä joka viikko ja Suomen viranomaisille oon ilmoittanut, että asun siellä Mikkelissä ja että oon työtön, ja saan asumistukea ja toimeentulotukea :D Easy life. Näillä rahoilla elelee sangen mukavaa elämää täällä puolanmaalla, on iso kämppä keskustassa, auto, ja voi pistää ns. haisemaan aika eri tavalla kuin Suomessa...

en usko sanaakaan. Ei nimittäin ole kovin helpo käytännössä tuommosta tukirulettia pyörittää. Vai että lähetät Kelaan kaikki toimeentulotuki paperit Puolasta asti? Kyllä jossakin vaiheessa joku alkaa postileimoja ihmettelemään. No toki voit sähköisesti asioida, mutta  mitenkähän kaikki sähkölaskut, niiden postitus, maksukuittisi niiden maksusta, vesilaskut(joka ilmeisesti on 0 )...jne.Kyllä aika monimutkaiseksi menisi. Työkkärikin kun kutsuu aika ajoin työttömän haastatteluihin, ja vaatii tulemaan kursseille, menemään yllärinä tuleviin työhaastatteluihin, rekryihin, jne.Ei onnistu.

Vierailija
6/12 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en usko sanaakaan. Ei nimittäin ole kovin helpo käytännössä tuommosta tukirulettia pyörittää. Vai että lähetät Kelaan kaikki toimeentulotuki paperit Puolasta asti? Kyllä jossakin vaiheessa joku alkaa postileimoja ihmettelemään. No toki voit sähköisesti asioida, mutta  mitenkähän kaikki sähkölaskut, niiden postitus, maksukuittisi niiden maksusta, vesilaskut(joka ilmeisesti on 0 )...jne.Kyllä aika monimutkaiseksi menisi. Työkkärikin kun kutsuu aika ajoin työttömän haastatteluihin, ja vaatii tulemaan kursseille, menemään yllärinä tuleviin työhaastatteluihin, rekryihin, jne.Ei onnistu.

Höpsö, tätä on tehty aina ja tullaan tekemään.

Vierailija
7/12 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelaan tarvi papereita postittaa..netissä ne hoituu...on jo vuosia hoitunut...millä vuosisadalla sä oikein elät kun kuvittelet että postitetaan ja katsellaan postileimoja...

Vierailija
8/12 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se pitäisi onnistua, mutta onnistuu silti. Onneksi tuollaiseen 150€ vuokraan emme joudu maksamaan asumistukea paljoakaan, mutta kyllähän se työttömyyskorvaus on meille maksajille vähän ikävämpi juttu. Kun olisi ollut kivempaa saada lähikoululle pihakeinut tai vanhainkotiin enemmän rahaa. Mutta, pidä sinä hauskaa Fugessa. Lähetä meille vaikka postikortti sieltä ja kerro, mitä teit rahoilla.

Vierailija
9/12 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita kaikenlaisia tukiaishuijariyrittäjiä ollut ja on varmaan tulevaisuudessakin. Muutaman kerran vuodessa noista tulee juttu lehteen että taas on kela haastellut oikeuteen ja perinyt takaisin tonnikaupalla väärin maksettuja tukiaisia ties kuinka monelta. Mitenkö nää sitten jää kiinni. Jääkööt kertomatta :D

Kela on aika agressiivinen noiden kanssa eli ei tyydy pelkästään perimään takaisin vaan haetaan myös tuomio oikeudesta joka sitten näkyy rikosrekisterissä.

Vierailija
10/12 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen itse skitso, että en uskaltaisi tehdä tukihakemusta ulkomailta vaan pyytäisin kaverin tekemään sen Suomesta. Ei sitä tiedä, jos niitä jotenkin aletaan tarkastamaan tai tarkastetaan, että jos jonkun hakemus tulee koko ajan ulkomailta netin kautta, niin...

Ja vanha postitus toimi niin 90-luvun alussa lama-aikana, kun porukka nosti työttömyyskorvausta ja murjotti Thaimaassa: Valmiiksi allekirjoitettuja papereita kirjeissä kasa ja kaveri/sukulainen tipautti aina postiin kuukauden välein. Puhelintahan ei tuohon aikaan tarvinnut olla senkään vertaa kuin nykyään, ei myöskään sähköpostia.

Vierailija
11/12 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vasta haiseekin kun jäät kiinni ja se on vain ajan kysymys :D

Vierailija
12/12 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön saa oleskella ulkomailla, mutta kannattaa vastata työkkärin soittoihin, koska muuten tulee käsky saapua paikalle ja sitä myöten tuki katkeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän