Tietokonefirmat <3
Huoh...tietokoneeni on korjattavana ja äsken sain puhelun jossa kerrottiin, mikä siinä on vikana. No, joka tapauksessa, halusivat että etsin käyttöjärjestelmän asennus-cd:n. Kerroin ettei siitä ole hyötyä koska kaikki asennuskerrat on käytetty jo ( yleensä yhden käyttiksen saa asentaa vain 1-3 kertaa) ja mies huokaisi, todeten "kato kun me..me ollaan firma. Ja meillä menee aikaa siihen että etsitään sulle jostain uusi käyttis enkä nyt tiedä mistä sellaisen edes saa..." <- tuollaista selittelyä. Kaiken huipuksi vetosivat siihen, että uusi käyttis maksaa!! Kai minä nyt sen tiedän- miksi olisin vienyt koneeni korjattavaksi, jossen olisi varautunut siihen että lasku tulee perässä?? Asentaisivat nyt vain sen saatanan uuden käyttiksen ja laskuttaisivat sen mukaan. Onko se niin vaikeaa??
Kommentit (6)
Mutta miten käyttöjärjestelmän saa asentaa vain kolmesti? Millaisen lisenssin olet ostanut ja mikä käyttis kyseessä.
Itsellä pitänyt laittaa xp uusiksi noin 7 kertaa, edellinen kone tykkäsi mennä solmun kolmen kuukauden välein.
lisenssillä vain muutamaan eri koneeseen? Siis vaikka kotona sen saa asentaa isän, äidin ja lapsen koneelle muttei anopin eikä naapurien koneelle.
Entä jos tulee virus, jonka läpipääsy johtuu vielä XP:stä itsestään, ja koko kone pitää tyhjentää ja ohjelmat asentaa uudestaan? Ai että sen saa tehdä vain kaksi kertaa ja sitten ostaa uusi? Ei voi pitää paikkaansa, eihän siinä ole mitään järkeä.
Kyllä jos kyseessä on ihan normi versio XP:stä, niin sen voi asentaa rajoittamattoman määrän kertoja. XP on itsessäänkin niin epävakaa, että vuoden käytön jälkeen kone on niin hidas, että saattaa joutua ihan senkin takia pistämään koneen sileäksi ja asentamaan uudelleen.
Eli koitappas asentaa uusiksi ja katso alkaako rutisemaan mitään.
Minulta on yritetty kusettaa kauheita summia pelkistä vaihtokuorista kännykkään ja aina kun olen etsimässä itselleni uutta kännykkää/kannettavaa/mitä tahansa, KUKAAN ei tule auttamaan. Myyjät hyökkäävät kyllä miesten kimppuun, jotka kauppaan eksyvät...
No, tietokonejuttu ratkesi: eivät pysty (= viitsi) tehdä mitään ilman käyttistäni joten haen koneen tänään kotiin ja alustan+asennan uuden käyttiksen ITSE. Onhan se niin saatanan vaikeaa puuhaa, kun eivät isot miehet siihen viitsineet edes maksusta lähteä tekemään hommaa puolestani! Aika on kortilla muutenkin ja nyt sitten tämä. Ensi kesän menen jollekin konekurssille ja opettelen nämä hommat loppuun asti itse, niin ei tarvitse "vaivata" enää ketään prkle >:(.
Ap